Bude Seat Ateca konečně dostupný? Upravený ceník přináší novou základní výbavu

Seat Ateca přichází na český trh se základním stupněm výbavy. | foto: Seat

Seat Ateca je na našem trhu zhruba půl roku a stačil již posbírat mnohá superlativa. Zatím bylo španělské SUV v nabídce jen ve dvou nejvyšších výbavách, což mělo za následek startovací ceny přes půl milionu korun. Nyní přichází čas základní linie Reference, spolu s ní mírně stouply ceny také ostatních stupňů.

Ateca je sice historicky prvním SUV od Seatu, zároveň ale nejde o žádný nedodělek či zkušební kousek. Dvojče druhé generace Škody Yeti, s nímž bude sdílet i výrobní linku v Kvasinách, sbírá jedno ocenění za druhým a pravidelně je také úspěšné v nejrůznějších srovnávacích testech. Na českém trhu je Ateca dostupná s celkem pěti motory, které se ale dále větví podle poháněné nápravy a použité převodovky. Základem je litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k) s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou, stejný výkon i kombinaci nabídne také 1.6 TDI. Následuje čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 k), která je nově dostupná i v kombinaci pohonu všech kol a sedmistupňového dvouspojkového automatu DSG. Na vrcholu žebříčku jsou dvě dvoulitrová TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 140 kW (190 k). Obě mají pohon všech kol (slabší byla dříve dostupná i s předokolkou), slabší jej kombinuje s manuální a silnější s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Technické údaje

  1.0 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 4x4 1.4 TSI 4x4 1.6 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4
Výkon: 85 kW 110 kW 110 kW 110 kW 110 kW 85 kW 110 kW 140 kW
Toč.mom.: 200 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 340 Nm 400 Nm
Převod.: 6 MT 6 MT 7 DSG 6 MT 7 DSG 6 MT 6 MT 7 DSG
Zrychlení: 10,5 s 8,5 s 8,6 s 9,0 s 8,9 s 10,5 s 8,6 s 7,0 s
Max.rychl.: 183 km/h 201 km/h 198 km/h 192 km/h 189 km/h 184 km/h 196 km/h 212 km/h
Spotřeba: 5,2 l 5,4 l 5,5 l 6,2 l 6,1 l 4,3 l 4,9 l 5,0 l
Rozměry: 4363 x 1841 x 1601 mm
Rozvor: 2638 mm
Kufr: 510/1604 l

Základní výbava Reference přináší sedm airbagů, Front Assist s nouzovým brzděním a ochranou chodců, senzor únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce, Isofix a Top Tether pro zadní krajní sedadla, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrická zrcátka, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým monochromatickým displejem, čtyřmi reproduktory a USB konektivitou, palubní počítač s 3,5palcovou obrazovkou, výškově stavitelné sedadlo řidiče, černé kliky a kryty zrcátek, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola. V porovnání s někdejší vstupní výbavou Style jde o poměrně značné osekání, cena s litrovým tříválcem je nicméně 468 900 korun. To představuje rozdíl 55 000 korun.

Ceník - Seat Ateca

  Reference Style Xcellence
1.0 TSI (85 kW) 468 900 Kč 529 900 Kč ---------
1.4 TSI (110 kW) --------- 571 900 Kč 617 900 Kč
1.4 TSI DSG (110 kW) --------- --------- 658 900 Kč
1.4 TSI 4Drive (110 kW) --------- 618 900 Kč 664 900 Kč
1.4 TSI 4Drive DSG (110 kW) --------- --------- 705 900 Kč
1.6 TDI (85 kW) 513 900 Kč 574 900 Kč ---------
2.0 TDI 4Drive (110 kW) --------- 671 900 Kč 717 900 Kč
2.0 TDI 4Drive DSG (140 kW) --------- -------- 849 900 Kč

Druhá linie Style přidává tempomat, zadní parkovací senzory, vyhřívaná a sklopná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s pětipalcovým barevným displejem, šesti reproduktory, USB a Bluetooth, kožený multifunkční volant, volič jízdních režimů pro pohon všech kol, zrcátka a kliky v barvě vozu, zadní LED světla, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Nejvyšší stupeň Xcellence má navíc dešťový a světelný senzor, bezklíčkové odemykání a startování KESSY, multimediální systém s osmipalcovu obrazovkou a osmi reproduktory, LED osvětlení interiéru, sportovní přední sedadla, čalounění Alcantarou, střešní ližiny, volič jízdních režimů pro všechny motory, full-LED přední světla s diodami denního svícení nebo 18palcová litá kola. V porovnání s dřívějším stavem tak přináší obě výbavy něco málo navíc, na druhou stranu vzrostla také cena obou případech nicméně o zanedbatelných 6000 korun. Všechny ceny pak najdete výše v ceníku vozu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy