Představovat tady dlouze vnější nebo vnitřní design Fiatu Tipo s karosérií hatchback asi nemá cenu. Jednak jsme o něm psali již několikrát, a jednak jsou to prvky, která už běžně potkáváte na silnicích v podobě Tipa s karosérií sedan. Co je jiné, to je nabídka pohonných jednotek. Hatchback je totiž mnohem bohatší. Zůstala mu základní čtrnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem i šestnáctistovka E-TorQ o výkonu 81 kW (110 k) s automatickým šestikvaltem, novinkou je však přeplňovaná 1.4 T-Jet. Ta má 88 kW (120 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně navíc umí spalovat LPG. Naftová nabídka začíná u 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem. Žádanější ale pravděpodobně bude šestnáctistovka MultiJet o výkonu 88 kW (120 k), dostupná s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.
Technické údaje
1.4 | 1.4 T-Jet | 1.4 T-Jet LPG | 1.6 E-TorQ | 1.3 MultiJet | 1.6 MultiJet | 1.6 MultiJet | |
Výkon: | 70 kW | 88 kW | 88 kW | 81 kW | 70 kW | 88 kW | 88 kW |
Toč. mom.: | 127 Nm | 215 Nm | 215 Nm | 152 Nm | 200 Nm | 320 Nm | 320 Nm |
Převodovka: | 6 MT | 6 MT | 6 MT | 6 AT | 5 MT | 6 MT | 6 DDCT |
Zrychlení: | 12,1 s | 9,6 s | 10,1 s | 11,5 s | 12,0 s | 9,8 s | 10,2 s |
Max. rychl.: | 185 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 192 km/h | 180 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Spotřeba: | 5,7 l | 6,0 l | 8,3 l | 6,3 l | 3,7 l | 3,7 l | 3,7 l |
Délka: | 4368 mm | ||||||
ířka: | 1792 mm | ||||||
Výška: | 1495 mm | ||||||
Rozvor: | 2638 mm | ||||||
Kufr: | 440 l |
Základní výbava má označení Tipo, už v základu ale vozí šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, USB a AUX, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče nebo 15palcová kola s ocelovými kryty. Velice příznivé jsou příplatky, za automatické nouzové brzdění zaplatíte 6900 korun, za tempomat 2800 korun, za automatickou klimatizaci 8200 korun, za mlhovky 3300 korun, za elektrická zadní okna 4100 korun, za vyhřívání předních sedadel 4400 korun a konečně za infotainment s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory a ovládáním na volantu dáte 9600 korun. Nejlevnější navigace pak stojí 19 200 korun. Nevýhodou základního modelu jsou jen dvě hlavové opěrky vzadu.
Tipo | Plus | Lounge | |
1.4 (70 kW) | 299 900 Kč | 329 900 Kč | ---------- |
1.4 T-Jet (88 kW) | ---------- | 371 735 Kč | 399 900 Kč |
1.4 T-Jet LPG (88 kW) | 371 735 Kč | 400 235 Kč | ---------- |
1.6 E-TorQ (81 kW) | ---------- | 379 900 Kč | 412 585 Kč |
1.3 MultiJet (70 kW) | 371 735 Kč | 389 900 Kč | ---------- |
1.6 MultiJet (88 kW) | 400 235 Kč | 428 735 Kč | 457 235 Kč |
1.6 MultiJet DDCT (88 kW) | ---------- | 485 735 Kč | 514 235 Kč |
Druhý stupeň Plus přidává elektrická zadní okna, kožený volant a hlavici řadicí páky, třetí hlavovou opěrku vzadu, rádio Uconnect s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, větší kotouče brzd, zrcátka v barvě karosérie, chromované kliky dveří, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Nejvyšší linie Lounge má navíc tempomat, automatickou klimatizaci, rádio Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček nebo 16palcová litá kola.