Kia Sportage zná české ceny, jejich rozptyl je velmi široký

Čtvrtá Kia Sportage vstupuje na český trh s cenami od 460 tisíc. | foto: Kia Motors

Kia Sportage se ještě v devadesátých letech stala jedním z průkopníků jihokorejské automobilky na evropských trzích. Není proto divu, že je každé generaci věnována mimořádná pozornost. Jinak tomu není ani v případě modelu s pořadovým číslem čtyři. Ten bude od prvního února dostupný i u českých prodejců, jeho cena Vás možná překvapí.

Ať už v negativním nebo pozitivním slova smyslu, Sportage Vás svým vzhledem upoutá na první pohled. Samonosná karosérie sice možná z některých úhlů vzdáleně připomíná Porsche Macan, jednotlivé prvky ale plně spadají do identity jihokorejské automobilky. Nechybí tak maska chladiče ve tvaru tygřího nosu nebo do stran protažená světla. Celkově je novinka oproti minulé generaci mohutnější, což vpředu podporuje o 20 milimetrů delší převis. O 40 milimetrů také narostla celková délka, rozvor se protáhl o 30 milimetrů. Přesto se povedlo zlepšit aerodynamický odpor na cx = 0,33. Zajímavou možností he verze GT Line s 19palcovými koly, LED mlhovkami ve stylu Cee’du GT nebo dynamičtějšími nárazníky. Standardní provedení se chlubí litými koly o velikosti 16, 17 nebo 19 palců.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Kia Sportage Nissan Qashqai Renault Kadjar VW Tiguan
Délka: 4480 mm 4380 mm 4449 mm 4486 mm
Šířka: 1855 mm 1806 mm 1836 mm 1839 mm
Výška: 1635 mm 1590/1595 mm 1607 mm 1632/1643 mm
Rozvor: 2670 mm 2646 mm 2646 mm 2681 mm
Kufr: 503/1492 l 401/1560 l 472/1478 l 615/1655 l

Uvnitř je díky celkově větším rozměrům více místa, což se projevuje například 970 milimetry pro nohy zadních cestujících nebo 503 litry zavazadlového prostoru (dříve 465 litrů). Celkové variabilitě také pomáhá o 40 milimetrů nižší uložení zadních sedadel. Když ještě chvíli zůstaneme u trojice spolucestujících, tak ti profitují z polohovatelných opěradel a vyhřívání sedáku i opěradla. Stejnou funkci najdeme také vpředu, navíc doplněnou o elektrické nastavování. Tím se také přesouváme do prostoru palubní desky, kde je nejvýraznějším prvkem jistě multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou v kombinaci s navigací. První dva stupně výbavy si však musí vystačit s rádiem. Kaskádovitá středová konzole je o 7,2 stupně natočená k řidiči, což pomáhá jeho orientaci během jízdy. Vizuálně je pak palubní deska rozdělená na dvě části, proto bude vedle celočerného provedení dostupné i to dvoubarevné v kombinaci černé a béžové, respektive světle a tmavě šedé.

Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu, tuto kombinaci doplňuje hřebenové řízení s elektrickým posilovačem. Základním motorem je zážehová 1.6 GDI o výkonu 132 koní při 6300 ot./min s točivým momentem 161 Nm při 4850 ot./min. O přenos výkonu přední kola se stará šestistupňový manuál. Druhá benzínová šestnáctistovka nabídne přeplňování turbodmychadlem a s ním 177 koní při 5500 ot./min a 265 Nm mezi 1500 - 4500 ot./min. Na výběr je šestistupňová manuální nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, vždy jsou poháněna všechna kola.

Technické údaje benzínových motorů

  1.6 GDI 1.6 T-GDI 4x4 1.6 T-GDI 4x4
Výkon: 132 k 177 k 177 k
Toč. moment: 161 Nm 265 Nm 265 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT 7 DCT
Zrychlení: 11,5 s 9,5 s 9,1 s
Max. rychlost: 182 km/h 202 km/h 201 km/h
Spotřeba: 6,7 l/100 km 7,6 l/100 km 7,5 l/100 km

Naftová sedmnáctistovka CRDi má 115 koní při 4000 ot./min a 280 Nm mezi 1250 - 2750 ot./min, výhradně přední kola v tomto případě pohání šestistupňová manuální převodovka. Výkonnější volbou, v rámci turbodieselové nabídky, bude dvoulitrové CRDi. To má 136 koní při 4000 ot./min a 373 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, respektive 185 koní při 4000 ot./min a 400 Nm mezi 1750 - 2750 ot./min. V obou případech je možné volit mezi šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou, poháněna budou vždy všechna čtyři kola.

Technické údaje naftových motorů

  1.7 CRDi 2.0 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4
Výkon: 115 k 136 k 136 k 185 k 185 k
Toč. mom.: 280 Nm 373 Nm 373 Nm 400 Nm 400 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT
Zrychlení: 11,5 s 10,5 s 12,0 s 9,5 s 9,5 s
Max. rychl.: 176 km/h 184 km/h 184 km/h 201 km/h 201 km/h
Spotřeba: 4,7 l/100 km 5,2 l/100 km 5,9 l/100 km 5,9 l/100 km 6,3 l/100 km

Základní výbava Active obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, asistent pro sjíždění svahů, asistent jízdy s přívěsem, ochranu proti převrácení, Isofix pro zadní krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná zrcátka, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a USB, výškově stavitelné sedadlo řidiče a 16palcová litá kola. Druhá linie Comfort má navíc Bluetooth handsfree, střešní ližiny a mlhovky. Verze Exclusive přidává tempomat, dešťový senzor, systém pro jízdu v pruzích, zobrazování rychlostních limitů, automatické přepínání dálkových světlometů, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, navigací a couvací kamerou, dvouzónovou automatickou klimatizaci, LED diody denního svícení a 17palcová litá kola.

Ceník - Kia Sportage

  Active Comfort Exclusive Premium DeLuxe GT Line
1.6 GDI 459 980 Kč 479 980 Kč 539 980 Kč ---------- ---------- ----------
1.6 T-GDI ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 779 980 Kč
1.6 T-GDI AT ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 824 980 Kč
1.7 CRDi ---------- 529 980 Kč 589 980 Kč 629 980 Kč ---------- ----------
2.0 CRDi ---------- ---------- 669 980 Kč ---------- ---------- ----------
2.0 CRDi AT ---------- ---------- 709 980 Kč ---------- ---------- ----------
2.0 CDRi ---------- ---------- 689 980 Kč 729 980 Kč 789 980 Kč 824 980 Kč
2.0 CRDi AT ---------- ---------- 729 980 Kč 769 980 Kč 839 980 Kč 864 980 Kč

Stupeň Premium přináší přední parkovací senzory, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, vyhřívaný volant, přístrojovou desku Supervision, bi-xenonová hlavní světla a LED diodová zadní světla. Model DeLuxe obsahuje polokožené čalounění, elektricky stavitelná přední sedadla, infotainment s osmipalcovou obrazovkou, navigací a couvací kamerou, audiosystém JBL s osmi reproduktory, bezklíčkový vstup a startování a 19palcová litá kola. GT Line má kromě dynamičtější karosérie ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění, hliníkové pedály, elektrické víko kufru, LED mlhovky, dojezdovou rezervu a specifická 19palcová litá kola.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy