Praktičtější Astra míří do Čech, za Sports Tourer chce Opel navíc jen 25 tisíc

Opel Astra Sports Tourer míří na český trh, ceny začínají na 345 tisících. | foto: Opel

Nová Astra nezaujala jen radikální dietou, velkým vnitřním prostorem a vynikajícími motory, ale také velice příznivou cenou. Ta po započtení všech slev startuje na 320 tisících korunách. K hatchbacku nyní Opel přidává praktičtější kombi Sports Tourer, které si troufá i na Octavii Combi.

Na souboj s českou stálicí mezi rodinnými modely není Astra vybavena vůbec zle. Podobně jako hatchback prošla až dvousetkilovou redukční dietou, má na nižší střední třídu několik inovativních řešení a především, dokáže s Octavií držet krok i velikostně. Ostatně s délkou 4702 milimetrů je Astra Sports Tourer jasně nejdelším autem svého segmentu. Zavazadelník o objemu 540 litrů může po sklopení sedadel narůst až na 1630 litrů a i když jde o vynikající čísla, konkurence umí nabídnout ještě víc. Na druhou stranu sadu FlexOrganizer s kolejnicovým systémem, háčky a bezpečnostní sítí jen tak někdo z konkurentů nemá. Důležité také je, že se povedlo zvětšit prostor uvnitř, a to ve všech směrech. Jen pro kolena zadních cestujících je o 28 milimetrů více místa.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Opel Astra ST Kia Cee'd SW Peugeot 308 SW Škoda Octavia Combi
Délka: 4702 mm 4505 mm 4585 mm 4659 mm
Šířka: 1809 mm 1780 mm 1804 mm 1814 mm
Výška: 1510 mm 1485 mm 1470 mm 1465 mm
Rozvor: 2662 mm 2650 mm 2730 mm 2686 mm
Kufr: 540/1630 l 528/1642 l 610/1660 l 610/1740 l

Velice bohatá je motorová paleta, v níž si to své najde snad úplně každý. Základem je atmosférická čtrnáctistovka o výkonu 100 koní s točivým momentem 130 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a systémem stop/start. Úplnou novinkou je přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 105 koní s točivým momentem 170 Nm, spolupracující s pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou a systémem stop/start. Přeplňovaná čtrnáctistovka disponuje výkonem 125 nebo 150 koní, v obou případech je točivý momentem 245 Nm, respektive 230 Nm pokud zvolíte verzi se systémem stop/start. Vždy ale dostanete šestistupňovou manuální převodovkou, u silnějšího provedení zaměnitelnou za šestistupňový automat se stop/startem. Benzínovým vrcholem je přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 200 koní s točivým momentem 300 Nm v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop/start.

Naftová paleta má shodně objem 1.6 litru a zkratku CDTI, jinak se neliší jen ve výkonu, ale i počtu turbodmychadel. Jedno má provedení s výkonem 95 koní a točivým momentem 280 Nm, s výkonem 110 koní a točivým momentem 300 Nm nebo s výkonem 136 koní a točivým momentem 320 Nm. Všechny jednotky mají shodně šestistupňový manuál, u 136koňového CDTI potom lze za příplatek dostat šestistupňový automat. Systém stop/start mají dvě silnější specifikace (u 110 koní volitelně) s manuální převodovkou. Vrcholem naftové palety je 1.6 BiTurbo CDTI o výkonu 160 koní s točivým momentem 350 Nm, jež spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop/start.

Základní výbava Selection obsahuje šest airbagů, Isofix na zadních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, výškově a podélně stavitelný volant, černé střešní ližiny nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Linie Enjoy přichází s tempomatem, palubním počítačem, elektrickým ovládáním zadních oken, audiosystémem IntelliLink, koženým multifunkčním volantem, výdechy klimatizace pro zadní cestující nebo 16palcovými ocelovými ráfky a okrasnými kryty.

Ceník - Opel Astra Sports Tourer

  Selection Enjoy Dynamic Innovation
1.4 S/S (100 k) 344 900 Kč 364 900 Kč ---------- ----------
1.0 Turbo S/S(105 k) 374 900 Kč 394 900 Kč 434 900 Kč 444 900 Kč
1.0 Turbo MTA S/S (105 k) 399 900 Kč 419 900 Kč 459 900 Kč 469 900 Kč
1.4 Turbo (125 k) ---------- 414 900 Kč 454 900 Kč 464 900 Kč
1.4 Turbo (150 k) ---------- 444 900 Kč 484 900 Kč 494 900 Kč
1.4 Turbo AT S/S (150 k) ---------- 494 900 Kč 534 900 Kč 544 900 Kč
1.6 Turbo S/S (200 k) ---------- ---------- 544 900 Kč 554 900 Kč
1.6 CDTI (95 k) 419 900 Kč 439 900 Kč ---------- ----------
1.6 CDTI (110 k) 434 900 Kč 454 900 Kč 494 900 Kč 504 900 Kč
1.6 CDTI S/S (110 k) 444 900 Kč 464 900 Kč 504 900 Kč 514 900 Kč
1.6 CDTI S/S (136 k) ---------- 484 900 Kč 524 900 Kč 534 900 Kč
1.6 CDTI AT (136 k) ---------- 524 900 Kč 564 900 Kč 574 900 Kč
1.6 BiTurbo CDTI S/S (160 k) ---------- ---------- 554 900 Kč 564 900 Kč

Verze Dynamic a Innovation, obě vycházející z provedení Enjoy, mají varování před čelní kolizí, upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém, indikaci bezpečné vzdálenosti, nouzové brzdění, dešťový a světelný senzor, šest reproduktorů, mlhovky nebo stříbrné střešní ližiny. Dynamic dále přidává sportovní přední sedadla, sportovní režim a 17palcová sportovní kola, Innovation má elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, parkovací senzory vzadu, bezklíčkové otevírání a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci, polokožené čalounění, bezdotykové otevírání pátých dveří nebo 17palcová litá kola.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy