Že nemáte tu čest s běžným Golfem GTI poznáte již na první pohled. Nejen, že sportovní podvozek sedí o 15 milimetrů blíže k vozovce, ale přední nárazník zdobí boční lamely a trojúhelníkové nasávače vzduchu, vzadu je pro změnu nový difuzor a výrazný střešní spoiler. Sada aerodynamických doplňků obsahuje také nástavce prahů, kola mají potom standardně osmnáct palců. Přední světla dostala bi-xenonové výbojky a LED diody denního svícení, vzadu jsou potom full-LED reflektory.
Uvnitř vládnou anatomická sedadla, čalouněná částečně Alcantarou. Hlavice řadící páky si zachovala tvar golfového míčku, prošívání jejího čalounění potom stejně jako v případě volantu, výplní dveří, sedadel a koberečků obstarává červená nit. S ní jsou sladěné červené bezpečnostní pásy a prahové lišty z ušlechtilé oceli, jež zdobí červený nápis GTI.
Tím nejdůležitějším prvkem GTI Clubsport nicméně zůstává dvoulitrové TSI pod kapotou o výkonu 265 koní. Tuto hodnotu jde kvůli funkci boost (aktivuje se sešlápnutím plynového pedálu až k podlaze) navýšit krátkodobě až na 290 koní. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Pokud raději řadíte sami, připravte se na akceleraci z 0 na 100 km/h za 6 sekund a maximální rychlost 250 km/h, DSG je o 0,1 sekundy rychlejší, ale její maximální rychlost je „jen“ 249 km/h. Spotřeba je 6,7 l/100 km s manuálem, respektive 6,9 l/100 km s automatem.
Základní cena byla stanovena na 789 900 korun, za něž vedle výše popsaných prvků získáte tempomat, automatickou klimatizaci Climatronic, audiosystém Composition Media, multifunkční volant, palubní počítač nebo tónovaná skla.