Ač jsou základní linie karosérie stejné, odlišíte GLS od GL poměrně snadno – přes novou přední masku, upravené nárazníky a jiný tvar i optiku světel vpředu a vzadu. Uvnitř Mercedes žádnou velkou divočinu nepodnikal a vlastně sjednotil tvary nosných prvků s dalšími svými modely. Osmipalcová obrazovka multimediálního systému tak volně stojí na vrcholku přístrojové desky, tříramenný volant má dvanáct tlačítek a pádla řazení. Veškeré plasty jsou samozřejmě měkčené a materiály jak jinak než luxusní. GLS je při délce 5130 mm standardně sedmimístné, do zavazadelníku se vejde až 2300 litrů nákladu.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Mercedes-Benz GLS | Bentley Bentayga | Range Rover | Volvo XC90 | |
Délka: | 5130 mm | 5141 mm | 4999 mm | 4950 mm |
Šířka: | 1934 mm | 1998 mm | 2073 mm | 2008 mm |
Výška: | 1850 mm | 1742 mm | 1835 mm | 1775 mm |
Rozvor: | 3075 mm | 2992 mm | 2922 mm | 2893 mm |
Kufr: | 680/2300 l | 430 l | 909 l | 692/1868 l |
Nabídka motorů začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu.
Technické údaje
GLS 400 | GLS 500 | AMG GLS 63 | GLS 350 d | |
Výkon: | 333 k | 455 k | 585 k | 258 k |
Toč. moment: | 480 Nm | 700 Nm | 760 Nm | 620 Nm |
Převodovka: | 9 AT | 9 AT | 7 AT | 9 AT |
Zrychlení: | 6,6 s | 5,3 s | 4,6 s | 7,8 s |
Max. rychlost: | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 222 km/h |
Spotřeba: | 8,9 l/100 km | 10,9 l/100 km | 12,3 l/100 km | 7,1 l/100 km |
Absolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem, posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Všechny jednotky mají standardně volič jízdních režimů Dynamic Select s módy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+ nebo vzduchový podvozek s adaptivními tlumiči (AMG samozřejmě ve sportovní úpravě).
Výbava obsahuje sedm airbagů, hlídání bdělosti řidiče, adaptivní brzdový systém, stabilizaci vozidla při silných bočních poryvech větru, přednárazový systém, aktivní kapotu, Pre-Safe, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci (GLS 500 má třízónovou klimatizaci), multimediální systém Audio 20 CD s osmi reproduktory a službami Connect me, palubní počítač, multifunkční volant potažený kůží Nappa, elektrické ovládání předních sedadel, čalounění umělou kůží (GLS 500 má přírodní useň), LED diody denního svícení, full-LED světla vpředu u GLS 500 i vzadu pro všechny varianty, střešní ližiny a 18palcová litá kola (GLS 500 má devatenáctky).
Motorizace | Série | AMG |
GLS 400 (333 k) | 1 948 100 Kč | ---------- |
GLS 500 (455 k) | 2 426 050 Kč | ---------- |
AMG GLS 63 (585 k) | ---------- | 3 460 600 Kč |
GLS 350 d (258 k) | 1 886 390 Kč | ---------- |
Sportovní provedení AMG sice oproti standardním modelům postrádá aktivní kapotu, chlubí se ale třeba atraktivním bodykitem, 21palcovými koly, full-LED předními světly, sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, sportovní brzdovou soustavou se stříbrnými třmeny, anatomickými sedadly v kůži Nappa, sdruženým přístrojem v designu AMG, multifunkčním sportovním volantem v kůži Nappa, specifickými koberečky nebo třízónovou automatickou klimatizací.