Standardní liftback s motorem 1,4 TSI/81 kW G-TEC, spalujícím vedle benzinu také stlačený zemní plyn, absolvoval cestu z Prahy do norského Trondheimu s průměrnou spotřebou 4,32 l Naturalu 95 a 2,85 kg CNG na 100 kilometrů. K cestě byla použita běžná Škoda Octavia ve výbavové verzi Style bez jakýchkoliv dodatečných úprav.
Trasa vedla z Prahy přes Rostock, Kodaň, Göteborg a Oslo do Trondheimu, kde se konalo letošní setkání příznivců mladoboleslavské značky tzv. Škoda Tour 2015. Na rozdíl od jednoúčelových ekomaratonů zaměřených na co nejnižší spotřebu šlo v tomto případě o jízdu v reálných podmínkách. Ve voze cestovala dvoučlenná posádka s adekvátním množstvím zavazadel. Naměřené hodnoty lze tedy považovat za realistické a v praxi dosažitelné například při cestách na dovolenou.
„Jeli jsme bez doprovodného vozidla a vezli plný kufr zavazadel. Na autě byla 17palcová kola s nejširšími možnými pneumatikami, což není zrovna ideální obutí pro dosahování nízkých spotřeb. Místy jsme museli docela chvátat, třeba když jsme stíhali trajekt,“ dodal k cestě šéfredaktor magazínu www.usporne.info Marek Tomíšek, který vůz řídil. Rekordní jízda odstartovala na čerpací stanici v Praze 6, kde byly obě nádrže naplněny. Na CNG dojela Octavia téměř do Rostocku, plyn došel po 531 km.
Dál se tedy pokračovalo na benzin. Posádka nocovala první den v Kodani, druhý den kousek před Oslem. Teprve po dalších 1169 km se Octavia v náročném stoupání u městečka Alvdal zastavila definitivně, což znamená, že na jedno natankování urazila přesně 1700 km. Tyto hodnoty byly zapsány do databanky Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov jako nejdelší vzdálenost ujetá se sériovým vozem Škoda Octavia. Opětovným naplněním obou nádrží se zjistilo, že vůz spotřeboval 15,152 kg plynu a 50,51 l benzinu.
Z toho vyplývají průměrné spotřeby 2,85 kg CNG na 100 km a 4,32 l benzinu na 100 km. Škoda Auto vidí ve stlačeném zemním plynu perspektivní alternativu ke klasickým pohonným hmotám, jako jsou benzin a nafta. Škoda Octavia je po modelu Citigo druhým modelem značky, který se standardně nabízí ve verzi na stlačený zemní plyn - CNG. Přeplňovaný motor 1,4 TSI je schopný spalovat jak benzin, tak plyn. Disponujenejvětším výkonem 81 kW (110 k) a maximálního točivého momentu 200 N.m dosahuje v rozmezí od 1500 do 3500 min-1 . Octavia s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 195 km/h.
Zásluhou výhodného umístění tlakových nádob na speciálním rámu pod podlahou zavazadelníku, jehož základní objem činí 460 litrů, není omezena velkorysá nabídka prostoru pro posádku a její zavazadla. I Octavia na zemní plyn tak poskytuje vysoký komfort cestování a dostatek místa. Tyto přednosti spolu s ekologickým a ekonomickým provozem oslovují stále více zákazníků. Od uvedení na český trh v červnu 2014 se prodalo již více než 1.600 vozů Škoda Octavia G-TEC.