Řidiči elektromobilu Nissan Leaf najedou průměrně více kilometrů než řidiči vozů s benzínovým nebo dieselovým motorem

Nissan uvedl, že evropští majitelé 100% elektromobilu Nissan LEAF ročně urazí o 40 procent delší vzdálenost (16 588 km), než je evropský průměr u vozidel s tradičními spalovacími motory (11 539 km¹).

Na čele jsou španělští řidiči vozidel Nissan LEAF, kteří každý týden průměrně ujedou více než 367 km. Druzí jsou řidiči ze Švédska (339 km), třetí místo patří Velké Británii (324 km). Podle nejnovějších údajů ujedou řidiči tradičních benzínových nebo dieselových vozidel průměrně 222 km za týden.

*Hodnoty vycházejí z údajů globálního datového centra společnosti Nissan (GDC) k 30. 9. 2014 (UTC). Průměrné údaje jsou shromažďovány pouze z vozidel Nissan LEAF registrovaných do systému CarWings (jedná se přibližně o 54 % z celkového počtu prodaných vozidel). Byly použity údaje z období 1. 4. - 30. 9. 2014.

Země

Celkový počet zaznamenaných kilometrů týdně (LEAF) Celkový počet zaznamenaných kilometrů ročně (LEAF)

Španělsko

367

19 084

Švédsko

339

17 628

Velká Británie

324

16 848

Norsko

317

16 484

Itálie

305

15 860

Francie

303

15 756

Německo 

279

14 508

 

 

Pomocí telemetrických údajů ze systému CarWings vozidel LEAF, který zaznamenává skutečné údaje o řízení, může Nissan potvrdit, že evropští řidiči Nissanu LEAF zvládají urazit 319 km týdně,* a to zcela bez emisí. Další průzkum automobilového výrobcezjistil, že 89 procent řidičů vozidel LEAF dobíjí doma během noci, čímž dosahuje cenu pouhé dvě pence (přibližně 0,73 Kč) za míli (cca 1,6 km) či méně.

Tato zjištění o chování řidičů vozidel LEAF přicházejí pouhé čtyři roky poté, co se LEAF v roce 2010 stal jedním z prvních sériově vyráběných ryzích elektromobilů. V současnosti se jedná o nejprodávanější elektromobil v historii. Po celém světě se dosud prodalo více než 150 000 vozidel LEAF, z toho 31 000 našlo své majitele v Evropě. Průzkum navazuje na úspěch Nissanu LEAF, ryzího elektromobilu, který již v celém světě celkově dosáhl působivé miliardy ujetých kilometrů.*

Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, uvedl: „Od počátku tvrdíme, že Nissan LEAF je mnohem více, než jen vozidlo do města nebo druhý vůz do domácnosti. Nyní máme k dispozici údaje, které to dokazují. Naši zákazníci nám často říkají, že Nissan LEAF kupují jako druhé vozidlo, ale nakonec jej využívají mnohem více než to první. Informace, které získáváme ze systému CarWings, to potvrzují.  

Jako důvody zákazníci uvádějí, že Nissan LEAF má velmi nízkou spotřebu a náklady na údržbu. Díky jeho plynulé a téměř bezhlučné jízdě je těžké se vrátit k dieselovému nebo benzínovému vozidlu.

Velká Británie (průměr  km)

12 714

Francie (průměr km)

12 699

Španělsko (průměr km)

9 928

Itálie (průměr km)

9 560

Švédsko (průměr km)

11 660

Norsko (průměr km)

12 670

 

 

Celkem

69 231

Evropa (průměr km)

11 539

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy