Ocenění a oslava úspěšné sezony Nissanu

Každoroční Festival NISMO, který se konal v neděli 30. listopadu na okruhu Fuji Speedway, byl oslavou dalšího úspěšného roku divize NISMO společnosti Nissan zaměřené na motoristický sport a vysoce výkonné vozy, a to jak na závodních okruzích, tak mimo ně.

Divize NISMO má velké důvody k oslavám letošního úspěšného roku, zejména poté, co v posledním závodě na okruhu v Motegi získala titul Super GT.  Festival NISMO je i příležitostí poděkovat oddaným japonským fanouškům, kteří v tisícovkách navštěvují každý závod série Super GT.  Letos se budou moci k oslavám připojit i fanoušci mimo Japonsko, protože festival se přenáší živě na NISMO.TV.

30. rok divize NISMO byl vzrušujícím koktejlem úspěšných projektů v motoristickém sportu se špičkovými výsledky na závodních okruzích celého světa. Nissanu letošní rok přinesl 82 umístění na stupních vítězů a 42 vítězství v závodech.

K nejdůležitějším momentům roku patří vítězství v sérii Super GT, kterého dosáhl nový vůz Nissan GT500 GT-R, dále vítězství vozů kategorie LM P2 poháněných motory Nissan ve všech doposud konaných závodech série FIA World Endurance Championship, titul v evropské sérii závodů Le Mans pro vozy LM P2 a prvních pět pozic pro vozy LM P2 v závodě 24 hodin Le Mans.

 S vozem Nissan GT-R NISMO GT3 závodili nejnovější členové týmu pilotů NISMO v sérii Blancpain Endurance Series. Vůz se poprvé představil v dvanáctihodinovce Bathurst na trati Mount Panorama.  Sir Chris Hoy zahájil svou cestu k Le Mans účastí na mistrovství Velké Británie vozů GT s vozem GT3 GT-R, zatímco Jann Mardenborough napsal další kapitolu příběhů online hráčů proměněných v závodníky, když hned v prvním roce své účasti v sérii GP3 dosáhl vítězství.

Vybraní závodníci týmu NISMO byli za své letošní stoprocentní nasazení včera oceněni testováním vozů Super GT na okruhu ve Fuji. Protože většina z nich začala se závoděním s vozy Super GT ve hře Gran Turismo, vychutnali si tito špičkoví hráči opravdový zážitek z přechodu z virtuálního do skutečného světa. 

Lucas Ordóñez, který letos debutoval v soutěži Super GT s vozem GT300, nyní usedl za volant vozu GT500 GT-R. Pro Janna Mardenborougha bylo význačným momentem roku jeho vítězství v sérii GP3 na okruhu v Hockenheimu, a také on si nyní vyzkoušel jízdu s vozem GT500 GT-R.  Rovněž Alex Buncombe dostal příležitost si otestovat bezkonkurenční vůz Nissan GT-R NISMO GT500, jako poděkování za celou řadu jeho úctyhodných výkonů v letošním roce.  Wolfgang Reip, který s vozem Nissan ZEOD RC jako první na světě zajel celé kolo závodu v Le Mans na elektřinu, dostal za odměnu možnost otestovat závodní vůz Nissan GT-R NISMO GT300.

"Byl to opravdu zajímavý test," řekl Ordonez. "GT500 má mnohem větší přítlak než GT300 GT-R, ale nemá ABS a kontrolu trakce, takže musíte tvrdě pracovat! Určitě bych chtěl v takovém voze závodit a myslím, že moje zkušenosti z GT300 mi umožní stát se lepším řidičem GT500. Je to  velmi konkurenční šampionát na nejvyšší úrovni motoristického sportu, takže to, že bych jednoho dne mohl závodit s GT500, je velmi vzrušující. "

"GT500 byl mega zážitek," řekl Buncombe. "Je velmi podobný vozům LM P2 bez elektronických systémů, takže musíte být velmi přesný. Musíte věřit obrovským aerodynamickým schopnostem v rychlých zatáčkách a brzdných zónách. Je to velká výzva, zajet perfektní kolo, ale skvělý pocit, když to dokážete! "

"Super GT jsem chtěl vždycky řídit," řekl Mardenborough. "Závodění v něm je tvrdé, s velkou podporou výrobce a spoustou prestiže. Díky „válce" pneumatik je závodění ještě zajímavější. Testování GT500 na Fuji bylo jako hrát Gran Turismo! GT-R má tolik přítlaku a síly, řítil jsem se rovně do boxů před první zatáčkou rychlostí  290 km/h - stejně jako GT6 - ale ten pocit byl neopakovatelný! Vysoké otáčky motoru, velmi blízko 10000 ot./min.  To je  velmi návykový a příjemný zvuk. Úžasné závodní auto. "

Úspěchy na závodním okruhu plodí úspěchy i mimo ně, protože závodní technologie si nacházejí cestu i do řady inovativních cestovních vozů.  Společnost Nissan poprvé představila své výkonné silniční vozy s emblémem NISMO v roce 2013, když začala s vozem Nissan Juke NISMO. Rozeběhly se i dodávky velmi očekávaného vozu Nissan GT-R NISMO. Společnost Nissan doposud prodala po celém světě již přes 20 000 silničních vozů NISMO a poptávka po kompletní řadě vysoce výkonných vozů stále roste.

„Jsme pyšní na celosvětový úspěch vozů NISMO na závodních okruzích i mimo ně," uvedl Darren Cox, globální ředitel značky NISMO pro marketing a prodej. „Náš motoristický sport překračuje tolik hranic. Nedávno za nás závodil Brit v Austrálii, Japonec soutěžil v Evropě a Španěl jezdil v soutěži v Japonsku. Naše projekty pro motoristický sport mají celosvětový dosah a to je pro naši značku velmi dobré.  Závodíme a vítězíme po celém světě a prodáváme globálně opravdu hodně vozů.  NISMO je sportovní značkou s bohatou historií, která nyní prezentuje příslib Nissanu přinášet inovaci a vzrušení pro každého."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy