Škoda doprovází prezidenta republiky Miloše Zemana na oficiální návštěvě Číny

Škoda Auto jako součást ekonomické delegace od 24. do 27. října, doprovází prezidenta republiky Miloše Zemana na jeho oficiální návštěvě Číny. Na programu návštěvy je mimo jiné i setkání s čínským prezidentem Xi Jinpingem, předsedou vlády Li Keqiangem a dalšími vysokými čínskými vládními představiteli.

Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast personalistiky Bohdan Wojnar a šéf společnosti Škoda China Andreas Hafemann jsou nyní jako členové ekonomické delegace v Číně. Jejich účast v delegaci je důkazem velkého významu čínského trhu pro tradiční českou automobilku. Škoda je v Číně přítomna od roku 2007 prostřednictvím společného podniku Shanghai Volkswagen (SVW). Během posledních sedmi let se Čína rozvinula v nejdůležitější trh české automobilky. 

V rámci návštěvy Číny je na programu Bohdana Wojnara mj. účast na setkání prezidenta Miloše Zemana s čínským prezidentem Xi Jinpingem a předsedou čínské vlády Li Keqiangem. Na pořadu jednání bude i diskuze o významu čínského trhu pro mezinárodní automobilový průmysl a o perspektivách značky Škoda v Číně.

Úvodem čtyřdenní návštěvy Číny Miloš Zeman 24. října oficiálně otevřel expozici České republiky v rámci 15. ročníku výstavy ‚Chinese West International Exhibition’. Škoda se v české expozici představuje vlastním stánkem, jehož hlavním lákadlem je studie Škoda Yeti Brown. Zahájení výstavy se za společnost Škoda Auto účastní šéf Škoda China Andreas Hafemann a další významní představitelé podniku.

„Škoda se v Číně v posledních sedmi letech velice úspěšně rozvíjela,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Od roku 2007 jsme na čínském trhu prodali více než 1,2 milionu vozů. Čína dává naší značce slibnou perspektivu a je tak důležitým pilířem Růstové strategie Škoda. V příštích letech chceme prodeje v této zemi zvýšit na více než půl milionu vozů ročně. Za tímto účelem intenzivně pokračujeme v naší modelové ofenzívě,“ dodává Dr. Vahland.

Čína je pro značku Škoda zdaleka nejdůležitějším trhem. V prvních devíti měsících roku 2014 zvýšila automobilka své prodeje v této zemi o 11,6 procent na 198.200 vozů. To odpovídá zhruba čtvrtině celkových prodejů značky v tomto období. Prodejní síť aktuálně zahrnuje zhruba 500 prodejců. Ve střednědobém horizontu by se měla síť v rámci růstových plánů značky Škoda rozšířit až na více než 600 prodejců.

V průběhu letošního roku rozšířila značka portfolio vozů nabízených v Číně na šest modelů. Klíčovým modelem je nová Škoda Octavia. Třetí generace tohoto modelu, která se v Číně prodává od května, je třída sama pro sebe, když stanovuje nová měřítka v oblasti prostornosti, funkčnosti, techniky a designu. V Číně nabízená paleta vozů se skládá z modelů Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb. Automobilka přitom sází na vysoký stupeň lokalizace výroby: všechny modely se vyrábí lokálně ve spolupráci s čínským partnerem Shanghai Volkswagen. Vozy značky Škoda v Číně vyrábí závody společnosti SVW v An-tchingu, I-čeng a Ning-po.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy