Kia na autosalonu v Paříži 2014 získala tři ocenění za design

Společnost Kia Motors letos patřila k nejúspěšnějším vítězům mezinárodní designové soutěže automobilových značek, pořádané německou Radou pro design. Nezávislá porota označila automobilku Kia za vítěze hned ve třech kategoriích.

Návrhářský tým Kia pod vedením Petera Schreyera (prezident a šéfdesignér Kia Motors Corporation) získal titul „Tým roku“ za svoji práci na třech světových kontinentech. Kia Motors provozuje vlastní návrhářská centra v Koreji, Kalifornii a Německu. 

Další dvě ocenění získaly vozy značky Kia. Sportovní koncepční vůz Kia Provo spadající do třídy malých vozů (segment B), odhalený roku 2013 na ženevském autosalonu, byl označen „Best of Best“ (Nejlepší z nejlepších) v kategorii konceptů; Kia Soul, dnes již kultovní kompaktní SUV druhé generace, získala ocenění „Winner“ (Vítěz) v kategorii hodnocení exteriéru mezi masově prodávanými modely. Slavnostní předávání cen proběhne dnes večer na autosalonu v Paříži, jenž 4. října otevře své brány nejširší veřejnosti. 

„Peter Schreyer se svým mezinárodním týmem odvedl v několika posledních letech skvělou práci,“ uvedla porota v odůvodnění volby vítěze zvláštní ceny „Tým roku“. „V objektivně nasyceném prostředí konvenčních možností dokázala automobilka Kia rozvinout jedinečný design, jenž vystupuje z davu a značce propůjčuje nezaměnitelnou tvář.“

Peter Schreyer komentoval: „Tento trojnásobný triumf je fantastickým potvrzením práce našeho týmu návrhářů, kteří si tento úspěch naprosto zasluhují. Z ocenění jsem nadšen a na svůj tým jsem náležitě hrdý.“ 

„Špičkový design automobilů není dílem náhody; je to výsledek nepřetržité práce vycházející z nadšení a důrazu na každý detail. Podmínkou skutečné kreativity je snaha o neustálou výměnu nápadů a otevřenost vůči vlivům z nejrůznějších oblastí. Vůbec nejdůležitějším aspektem je však týmový duch, díky kterému zcela mizí vzdálenosti mezi kontinenty. Tým návrhářů Kia zahrnuje pracovníky přibližně 20 různých národností, jazyků a kultur – a přesto každý člen týmu vkládá do své práce stejně nadšenou motivaci vytvářet něco, co je nade vší pochybnost Kia.“

Designové hvězdy automobilového segmentu B: Koncept Kia Provo a nová Kia Soul

Koncepční vůz Kia Provo vyniká svým nápadně elegantním, aerodynamickým a atletickým ztvárněním. Vůz segmentu B o délce 388 cm původem z Evropského návrhářského centra Kia ve Frankfurtu byl postaven výhradně podle vkusu evropských zákazníků a je novou interpretací genetické výbavy někdejších sportovních kupé. 

Provo se může pochlubit mnoha přednostmi v podobě nejmodernějších materiálů a technologií, kam patří i inteligentní hybridní pohon všech kol. Pohon tvoří spalovací motor Turbo GDI o výkonu 204 k (150 kW) v kombinaci s elektromotorem, jenž podle potřeby zajišťuje výkonovou posilu přenášenou na zadní kola a zároveň umožňuje jízdu bez emisí nízkou rychlostí čistě na elektřinu. 

Nejnovější titul pro nový model Kia Soul je již třetím prestižním oceněním za design (dále ‘ocenění za produktový design iF’ a ocenění ‘Red Dot’). Design exteriéru druhé generace tohoto modelu mělo na starosti designové centrum Kia v kalifornském Irvine.

V porovnání s první generací jde o zcela nový vůz přinášející nový design, interiér a podvozkovou platformu – avšak při zachování jeho charakteru i jedinečných vlastností, jako je vzpřímený sebejistý postoj, široká ramena, charakteristické ztvárnění bočního prosklení, vysoko umístěná zadní světla nebo světlá výška typická pro SUV. Ztvárnění interiéru měl na starosti designérský tým z Frankfurtu za podpory týmu z korejského Namyangu. Interiér charakterizuje stylový design, použití vysoce kvalitních materiálů a nové prvky prémiové komfortní výbavy (např. ventilovaná přední sedadla, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče nebo vyhřívaný volant, v závislosti na konkrétní verzi). Nový Soul je rovněž prvním modelem značky Kia, jenž nabízí dvoubarevné lakování karosérie (na přání). 

Německá Rada pro design: dlouholetá tradice posilování kompetencí v oblasti designu

Designová soutěž automobilových značek pořádaná od roku 2011 rychle přerostla v široce uznávané klání na poli designu. Soutěž pořádá německá Rada pro design (Rat für Formgebung) založená roku 1953 jako iniciativa německého federálního parlamentu. Vznikla za účelem rozvoje kompetencí v oblasti designu v rámci německého hospodářství. Dnes tato instituce patří mezi přední světová kompetenční centra pro komunikaci a transfer znalostí v oblasti designu. 

Nezávislou organizaci podporuje více než 200 společností z Německa i dalších zemí. Designová soutěž automobilových značek je přístupná všem firmám v automobilovém průmyslu, včetně partnerů v dodavatelských odvětvích a v oblasti designu a komunikace značek. Ocenění se udělují v deseti hlavních kategoriích a čtyřech speciálních kategoriích pokrývajících kompletní odvětví designu – od designu vozidel a konceptů přes design značek a budování multimediálních sítí až po kampaně a různé akce.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy