Klasické vozy Škoda při čínské premiéře nadchly publikum

Desítky tisíc lidí sledovaly minulý a předminulý víkend první ročník‚ Top City Classic Rally China’. Fanoušci byli nadšenínepřehlédnutelným vystoupením dvou vozů z historie automobilky Škoda.

Klasické vozy Škoda Felicia a Laurin & Klement 300 předminulý víkend v okolí Pekingu zvítězily ve svých kategoriích a v nejlepším světle se ukázaly i o uplynulém víkendu při závodě v okolí Šanghaje. Účast na‚ Top City Classic Rally China’ byla prvním vystoupením české značky na čínské veteránské rally. Na start se za automobilku Škoda postavil kabriolet Škoda Felicia z roku 1961 a vůz Laurin & Klement 300 z roku 1923. L&K 300 byl nejstarším účastníkem na startovní listině.

Oba historické vozy před týdnem, při brilantní premiéře o prvním rallyovém víkendu v okolí Pekingu, napoprvé zvítězily ve svých třídách. O uplynulém víkendu se vozy Škoda Felicia i Laurin & Klement 300, ve druhé části rally v regionu Šanghaj, opět ukázaly ve špičkové formě. ŠKODA Felicia se umístila na druhém místě celkového hodnocení. První den rally byla dokonce na první příčce. Laurin & Klement 300 se jako nejstarší zúčastněný vůz dočkal bouřlivých ovací fanoušků.

„Byl to skvělý debut klasických vozů Škoda v Číně a zároveň ta nejlepší reklama pro značku,“ říká Andreas Hafemann, prezident Škoda China. „Nadšení diváků ukazuje velký zájem lidí o naši historii a podtrhuje, jakou fascinaci probouzejí v čínských zákaznících naše automobilové klenoty. Škoda chce na čínském trhu dále růst. Emocionální vystoupení jako na této rally trvale posilují naši image a jsou tak důležitým příspěvkem naší růstové strategie,“ říká Hafemann.‚Top City Classic Rally China’ zahrnovala dvě jízdy pravidelnosti a spolehlivosti v regionech čínských metropolí Peking (12. až 14. září) a Šanghaj (19. až 21. září). Při závěrečné druhé jízdě měla trasa délku celkem 581 kilometrů ze Šanghaje jihozápadním směrem až do města Čchien-tao-chu-čen. Účastníci viděli jedinečné přírodní scenérie, mezi nimi také slavné ‚Jezero tisíce ostrovů’, obří přehradu o rozloze 573 km2.

První dvoudenní jízda, o předminulém víkendu, vedla z čínského hlavního města Pekingu po 530 kilometrů dlouhé trase severozápadním směrem až do oblíbeného lyžařského střediska Čung-li.Obě části ‚Top City Rally China’ byly vypsány jako jízdy pravidelnosti a spolehlivosti. Pořadatelem byla Motor Presse China ve spolupráci s časopisy Motor Klassik a auto motor und sport.

Čína je pro značku Škoda zdaleka nejsilnějším jednotlivým trhem. 227.000 vozůputovalo v roce 2013 právě k zákazníkům v Říši středu, šlo tedy zhruba o čtvrtinucelosvětově prodaných vozů Škoda. Český výrobce je přítomen na čínském trhu od roku 2007. Od té doby dodala Škoda ákazníkům v Číně přes 1,2 milionu vozů. V prvních osmi měsících tohoto roku vzrostly počty vozů Škoda dodaných zákazníkům v Číně o 10,3 procenta na 173.400 vozů.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy