Škoda Auto má úspěch, dosáhla obchodního růstu i v srpnu

Škoda v srpnu opět rostla dvouciferným tempem. Dodávky vozů značky Škoda vzrostly o 14,3 procent na 73.200 vozů (srpen 2013: 64.000).

Byl to tedy nejlepší srpen v historii automobilky. V západní Evropě značka rostla o 14,5 procenta, v Číně o 19,1 procenta a ve střední Evropě dokonce o 32,4 procenta. Podíl na evropském trhu vzrostl na více než 5 procent (5,1 procent). „Škoda pokračuje v růstovém kursu,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „Na všech trzích vidíme, že naše mladá modelová paleta oslovuje také nové skupiny zákazníků. Světová premiéra nové generace modelové řady Fabia na autosalonu v Paříži bude dalším důležitým krokem v rámci modelové ofenzívy značky Škoda,“ dodává Eichhorn. Nová Škoda Fabia bude poprvé k vidění začátkem října na autosalonu v Paříži.

Zcela nově vyvinutá třetí generace modelu Fabia osloví svým atraktivním designem, inovativní technikou a maximální funkčností. Na trh bude nová generace uvedena v listopadu.V západní Evropě zvýšila Škoda v srpnu počet dodávek vozů zákazníkům o 14,5 procenta na 24.500 vozů (srpen 2013: 21.400). Tržní podíl vzrostl na 3,8 procenta. V Německu si Škodapolepšila o 18,8 procent na 10.500 prodaných vozů (srpen 2013: 8.800) a posílila svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Ve Velké Británii dosáhla automobilka růstu o 18,5 procenta a prodala 2.600 vozů (srpen 2013: 2.200). Rovněž dvouciferným tempem rostla Škoda ve Švédsku (1.200 vozů; plus 14,0 procent), v Belgii (1.000 vozů; plus 44,8 procent), ve Španělsku (800 vozů; plus 13,0 procent), v Norsku (700 vozů, plus 26,8 procent), v Itálii (700 vozů; plus 14,9 procent), v Řecku(200 vozů; plus 18,1 procent) a v Portugalsku (200 vozů; plus 83,3 procent).

Ve východní Evropě dodala Škoda v srpnu zákazníkům 10.000 vozů (srpen 2013: 10.500). V Rusku zvýšila Škoda svůj tržní podíl na 4,2 procenta a prodala 6.800 vozů(srpen 2013: 7.100). Podstatných přírůstků dosáhla značka v Kazachstánu (900 vozů; plus 127,7 procenta), Rumunsku (600 vozů; plus 62,3 procent), Srbsku (300 vozů; plus 11,2 procent), Bulharsku (200 vozů; plus 48,1 procent), Bosně (100 vozů; plus 32,2 procent) a v pobaltských státech (500 vozů; plus 41,0 procent).

O třetinu rostla Škoda v srpnu ve střední Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 32,4procent na 11.200 vozů (srpen 2013: 8.500). Na domácím českém trhu se pro vůz značky Škoda rozhodlo 5.900 zákazníků, v porovnání s minulým rokem to představuje přírůstek o 33,2 procenta (4.400 dodávek). Podíl značky Škoda na českém trhu vzrostl v srpnu na 42,2 procent. Vynikajících prodejních výsledků dosáhla značka také v Polsku (3.000 vozů; plus 30,5 procent), na Slovensku (1.300 vozů; plus 44,6 procent), v Maďarsku (500 vozů; plus 20,1 procent) a ve Slovinsku (400 vozů; plus 49,4 procent).Na svém nejsilnějším trhu, v Číně, rostla Škoda v srpnu o 19,1 procent na 21.600 prodaných vozů (srpen 2013: 18.100). Podstatného růstu dosáhla značka také v Izraeli (1.300 vozů; plus 15,5 procent), na Taiwanu (200 vozů; plus 127,4 procent) a na Novém Zélandu (100 vozů; plus 89,2 procent). V Indii dodala Škoda v srpnu svým zákazníkům 1.000 vozů (srpen 2013: 1.500).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v srpnu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

Škoda Octavia (24.800; -2,4%)

Škoda Rapid (18.900; +128,6 %)

Škoda Fabia (11.200; -15,9 %)

Škoda Yeti (7.100; +44,5%)

Škoda Superb (6.700; -3,2 %)

Škoda Roomster (1.900; -13,7 %)

Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 2.500; -15,2 %)


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy