Škoda Auto podporuje projekt Zdravotní klaun

Podpora dětí je těžištěm rozsáhlé společenské angažovanosti společnosti Škoda. Její důležitou součástí je už dvanáct let také podpora projektu ‚Zdravotní klaun’. V rámci tohoto projektu navštěvují takzvaní zdravotní klauni za účelem terapie děti, hospitalizované v 65 českých nemocnicích. V roce 2008 se iniciativa rozšířila i o návštěvy klientů v domovech seniorů.

Vedle poskytnutí vozů podpořila Škoda Auto letos tento projekt finanční částkou 400.000 Kč. S touto částkou realizuje projekt ‚Zdravotní klaun’ nad rámec dosavadních aktivit i nový projekt ‚NOS!’ (Na Operační Sál!), kdy děti, které čeká operace, klauni doprovázejí až na operační sál se speciálním programem. Pilotní fáze programu začala na podzim 2013 na odděleních dětské chirurgie v nemocnicích v Praze-Motole a Ostravě-Porubě.  

Automobilka navíc poskytla organizaci Zdravotní klaun čtyři vozy, kterými terapeuti jezdí na svá představení. V rámci projektu nyní pracuje 83 speciálně proškolených zdravotních klaunů. Navštěvují děti v celkem 65 nemocnicích a přivádí je na jiné myšlenky. V roce 2008 byl program rozšířen i na domovy seniorů. Jen v letošním roce proběhne minimálně 3.628 klauniád pro celkem 70.000 dětí a seniorů. 

„Společenská odpovědnost je hlavním pilířem naší podnikové politiky,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast personalistiky Bohdan Wojnar. „S konkrétní pomocí sociálním projektům, jako je Zdravotní klaun, a jasně definovanou strategií společenské odpovědnosti - Corporate Social Responsibilty (CSR) tuto odpovědnost cíleně převádíme ve skutečnost. Pro největší průmyslový podnik ve střední Evropě je pro nás tato angažovanost samozřejmě součástí trvale udržitelného růstu,“ dodává Wojnar. 

„Jakožto nejdůležitější partner z oblasti ekonomiky stojí Škoda Auto už dvanáct let sdružení Zdravotní klaun věrně a spolehlivě po boku,“ říká ředitelka občanského sdružení Zdravotní klaun Kateřina Kubešová. „To, co v roce 2002 začalo jedním automobilem, se postupně rozvinulo v rozsáhlé partnerství. Škodatak podstatným způsobem přispěla k úspěchu naší iniciativy,“ dodává Kateřina Kubešová. Podpora dětí v různých podobách je součástí rozsáhlé společenské angažovanosti společnosti Škoda Automobilka přitom zaměřila svou CSR-strategii na čtyři hlavní oblasti. Hlavními globálními prioritami je vedle podpory dětí i dopravní bezpečnost, technické vzdělávání a bezbariérová mobilita. K nim je nutno přičíst i bohatou ekologickou angažovanost a aktivní podporu regionů, v nichž se nachází výrobní závody značky Škoda. 

zdroj: Škoda Auto

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy