Škoda na autosalonu Auto China 2014: Čínská premiéra nové generace modelu Škoda Octavia

ŠKODA v Číně zvyšuje tempo a pokračuje v modelové ofenzívě. Zlatým hřebem automobilky na autosalonu Auto China 2014 (od 20. do 29. dubna) v Pekingu bude čínská premiéra nového modelu ŠKODA Octavia, který bude uveden na čínský trh v květnu 2014.

Společnost ŠKODA AUTO kromě toho poprvé předvede na čínském veletrhu nový model ŠKODA Rapid Spaceback Xindong a městskou verzi nového modelu ŠKODA Yeti. Celkem se čínská paleta společnosti ŠKODA AUTO v roce 2014 zdvojnásobí na šest lokálně vyráběných modelů. Pomocí produktové ofenzívy a rozšíření lokálních výrobních kapacit chce ŠKODA AUTO do roku 2018 v Číně zvýšit počet vozů dodaných zákazníkům na více než 500.000 ročně.

V prvním čtvrtletí roku 2014 dodala automobilka ŠKODA zákazníkům v Číně více než 62.000 vozů, což ve srovnání s prvními třemi měsíci loňského roku představuje nárůst o 7,5 procent. „Jako nejsilnější trh značky ŠKODA a nejvýznamnější růstový trh na světě je Čína ústředním pilířem naší globální růstové strategie,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „ŠKODA v Číně důrazně pokračuje ve své modelové ofenzívě.

V květnu bude uvedena na čínský trh třetí generace našeho nejprodávanějšího modelu, nová ŠKODA Octavia. Naše čínské portfolio navíc letos rozšíříme o nový Rapid Spaceback,“ dodává Vahland. K němu se přidají právě představené a zcela přepracované modely ŠKODA Yeti, ŠKODA Superb, sedan ŠKODA 

Rapid a ŠKODA Fabia. „S nejmodernější a nejsilnější modelovou paletou všech dob chceme naše čínské zákazníky přesvědčit o přednostech vozů naší značky a i nadále rapidně růst. V rámci naší Růstové strategie jsme si stanovili cíl do roku 2018 zvýšitdodávky čínským zákazníkům na 500.000 vozů ročně. Přitom stavíme na úzké spolupráci s naším dlouholetým partnerem, společností Shanghai Volkswagen,“ uzavírá Vahland.  

Čínská premiéra: nejlepší ŠKODA Octavia všech dob

Čínskou premiéru oslaví v Pekingu nová ŠKODA Octavia. Tento bestseller značky ŠKODA je třída sama pro sebe, když ve třídě kompaktních vozů stanovuje nová měřítka prostornosti, funkčnosti, techniky a designu. Nová ŠKODA Octavia ve srovnání se svoupředchůdkyní narostla téměř ve všech rozměrech. Žádný automobil ve třídě kompaktních vozů nenabízí delší interiér, více prostoru pro kolena a více prostoru nad hlavami vzadu. 

Zavazadlový prostor má se svými 590 litry největší kapacitu ve své třídě. Funkčnost zvyšuje celá řada ‚Simply Clever’ detailů.   I přes tento nárůst došlo u třetí generace tohoto modelu ve srovnání s předchůdkyní ke snížení hmotnosti až o 90 kg. Navíc okouzluje nová ŠKODA Octavia zcela novým designem. Nikdy předtím nebyla ŠKODA Octavia tak dynamická a zároveň tak nadčasově elegantní, výrazná, hodnotná a suverénní jako třetí generace. S ohledem na vkus čínských zákazníků byly provedeny decentní designové úpravy, spočívající například ve využití většího množství chromovaných prvků. Nová ŠKODA Octavia bude v Číně nabízena se dvěma efektivními benzinovými agregáty, a to s motory 1,4 l TSI a 1,6.   

ŠKODA Octavia – srdce značky – položila v roce 2007 jako svého času první model ŠKODA vyráběný na čínském trhu základ pro úspěch značky v Číně. Od té doby bylo zákazníkům v Číně dodáno 690.000 Octavií, což odpovídá 61 procentům z celkového počtu automobilů značky ŠKODA, které byly v tomto období v Číně prodány. Jen v roce 2013 se pro model ŠKODA Octavia v Číně rozhodlo přibližně 119.200 zákazníků.

S třetí generací chce společnost ŠKODA AUTO dále rozvíjet úspěch této modelové řady. Výroba v Číně bude zahájena ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen (SVW) na jaře, na trh bude vůz uveden v polovině května 2014. V Evropě se Octavia už ukázala být trefou do černého: s více než 62.000 vozy, dodanými zákazníkům v prvním čtvrtletí roku 2014, vzrostl prodej oproti stejnému období minulého roku o více než 26 procent. „Prodeje a příjem objednávek překonávají naše očekávání,“ říká Dr. Vahland. Nová ŠKODA Octavia je jedním z nejoceňovanějších vozů ve své třídě, který v řadě srovnávacích testů vítězí i nad vozy prémiových značek.Rovněž poprvé v Číně bude v Pekingu k vidění nová ŠKODA Octavia Combi a nová 

ŠKODA Octavia Scout. Oba modely na pekingském autosalonu upozorní na bohatou nabídku variant třetí generace úspěšného modelu značky ŠKODA. Nová ŠKODA Rapid Spaceback – mladý kompakt značky ŠKODA pro ČínuPředstavením nového modelu ŠKODA Rapid Spaceback bude právě na autosalonu v Pekingu zahájen prodej prvního hatchbacku značky ŠKODA v segmentu kompaktních vozů na čínském trhu. Nový model rozšiřuje paletu vozů české automobilky nabízenou na čínském trhu o vůz velikosti mezi modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Octavia. V Číně se tak v současnosti vyrábí šest modelů značky ŠKODA: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb. Rapid Spaceback je prvním kompaktním automobilem značky ŠKODA, který spojuje kvalitu vozů ŠKODA s karoserií typu hatchback. 

Svým dynamickým a svěžím designem oslovuje ŠKODA Rapid Spaceback ve zvýšené míře mladší skupiny zákazníků. „Rapid Spaceback je prostorný, praktický a všestranný kompaktní vůz se sportovním charakterem vyhovující individuálním požadavkům,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva pro oblast technického vývoje. Přesně v duchu značky nabízí tento mladý kompaktní vůz prostorný interiér, celou řadu ‚Simply Clever’detailů, špičkovou bezpečnost, nízkou spotřebu a vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. 

Elegantní kompaktní SUV pro každou situaci: nová ŠKODA Yeti do městaMěstská verze modelu ŠKODA Yeti, představená poprvé také na autosalonu v Číně, je ideálním společníkem pro džungli velkoměsta. Vůz ŠKODA Yeti prošel v roce 2013 kompletní omlazovací kúrou spočívající v novém designu a nových technických prvcích. Poprvé je toto oblíbené kompaktní SUV k dostání ve dvou variantách: jako městská verze ŠKODA Yeti s elegantním designem a jako outdoorová verze určená do terénu. Díky rozvoru náprav prodlouženému o šest centimetrů splňuje lokálně vyráběná verze modelu Yeti přání čínských zákazníků týkající se ještě větší nabídky prostoru na zadních sedadlech.

Na přání se v Číně u vozu ŠKODA Yeti montuje na páté dveře rezervní kolo.Pro model Yeti jsou v Číně k dispozici tři benzinové motory a to motor o objemu 1,6 litru, nabízený exkluzivně pro městskou verzi a motory 1, 4 TSI, nebo 1,8 TSI.Jádrem rozsáhlého přepracování modelu ŠKODA Yeti je zcela nová příď a záď vozu podle nového designového jazyka značky ŠKODA. Viditelné designové prvky jako nárazníky, ochrana spodní části vozu, boční lišty a kryty prahů jsou u městské verze lakované v barvě vozu. Dále se nabízí nová kola z lehkých slitin a nové designové prvky interiéru, jako např. tříramenné volanty pro verzi Yeti a čtyřramenné volanty pro verzi Yeti Outdoor, nové potahové látky a dekory jakož i inovativní technická řešeni: ŠKODA Yeti tak obdrží v obou verzích volitelnou couvací kameru a spoustu nových ‚Simply Clever’ detailů.

ŠKODA úspěšná v Číně: Více než 1,13 mil. vozů prodaných od roku 2007

Prostřednictvím modelové ofenzívy chce společnost ŠKODA AUTO do roku 2018 zvýšit prodeje v Číně na více než půl milionu vozů ročně. Již od roku 2010 je Čína největším trhem české automobilky. V roce 2013 dodala značka čínským zákazníkům 227.000 vozů, což představuje necelou čtvrtinu všech prodaných vozů značky ŠKODA za loňský rok. Prvním modelem, nabízeným v této zemi, byla v roce 2007 ŠKODA Octavia. Od té doby automobilka v Číně prodala více než 1,13 milionu vozů.

V roce 2008 následoval model ŠKODA Fabia a v roce 2009 ŠKODA Superb. Od roku 2013 je na čínském trhu nabízena ŠKODA Yeti, nejprve jako dovážený model a od konce roku 2013 jako vůz vyráběný v Číně ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen. Přibližně jeden rok se v Číně nabízí nový kompaktní sedan ŠKODA Rapid. „V uplynulých sedmi letech se ŠKODA v Číně fantasticky rozvíjela. S novými modely nyní vstupujeme do další fáze a zaměříme se na dosažení hranice půl milionu prodaných vozů,“ říká prof. Vahland.

Přitom sází ŠKODA AUTO na úzkou spolupráci se společností Shanghai Volkswagen. „SVW je našim spolehlivým a kompetentním partnerem,“ dodává Vahland. Od té doby, co česká automobilka začala působit na čínském trhu, byl v závodě SVW vyroben více než jeden milion vozů značky ŠKODA. Tím se ŠKODA podílí přibližně deseti procenty na celkovýchdeseti milionech vozů vyrobených od roku 1983. V současné době se vozy ŠKODA v Číně vyrábí ve třech závodech.Růstová strategie ŠKODA je úspěšnáV dosavadním průběhu roku 2014 byla automobilka ve špičkové kondici: ŠKODA AUTO prodala v prvním čtvrtletí roku 2014 více vozů, než ve kterémkoli jiném prvním čtvrtletí v historii. Od ledna do března dodala automobilka zákazníkům na celém světě 247.200 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 12,1 procenta.

V březnu vzrostl prodej oproti stejnému měsíci uplynulého roku o 14,6 procenta na 96.100 vozů (březen 2013: 83.800), což byl nejlepší březnový výsledek v historii podniku.V příštích měsících vstupuje modelová ofenzíva do další fáze. Výrazným signálem pro vzestup značky bylo představení výjimečné designové studie „ŠKODA VisionC“ na autosalonu v Ženevě začátkem března. Pětidveřové kupé emocionálního ladění je předzvěstí dalšího vývojového stupeň tvarosloví značky ŠKODA. Zároveň studie ukazuje možnosti inovativních konceptů karoserie vozů ŠKODA.

Zdroj: Škoda Auto

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy