Škoda eviduje nejlepší výsledky v historii automobilky! Čím to je?

Škoda | foto: Škoda Auto

ŠKODA AUTO v prvních třech měsících roku 2014 prodala více vozů než v kterémkoli jiném prvním čtvrtletí v historii automobilky. Od ledna do března dodala značka svým zákazníkům na celém světě 247 200 vozů, to ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 12,1 procenta. V březnu vzrostly prodeje v porovnání se stejným měsícem roku 2013 o 14,6 procenta na 96 100 vozů (březen 2013: 83 800).

 

To byl nejlepší březen v historii automobilky. Nová ŠKODA Octavia si v březnu v západní Evropě polepšila o 49 procent, ve střední Evropě zhruba o 47 procent.„ ŠKODA v březnu a v prvním čtvrtletí působivě pokračovala ve svém růstovém kurzu, a to dvouciferným tempem,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro oblast prodeje a marketingu. „Nejlepší první čtvrtletí a nejlepší březnový výsledek v naší historii jsou výsledkem skvělých produktů a velice dobrého výkonu celého týmu. Celá modelová paleta se přitom na mezinárodním trhu ukázala jako úspěšná.

Zejména nová Octavia je v každém ohledu trefou do černého. Vysoké tempo udržíme i v roce 2014 a v největší modelové ofenzivě značky ŠKODA budeme i nadálepokračovat,“ dodává Eichhorn. V červnu na trh poprvé vstoupí nová ŠKODA Octavia ve verzi G-TEC, poháněná zemním plynem. V srpnu bude zahájen prodej nové generace modelu ŠKODA Octavia Scout. Kromě toho přibudou v nabídce také tři nové, sportovně laděné akční verze Monte Carlomodelů ŠKODA Yeti, ŠKODA Rapid Spaceback a ŠKODA Citigo. Na největším trhu značky ŠKODA v Číně bude ještě v tomto pololetí na trh uvedena nová ŠKODA Octavia a ŠKODA Rapid Spaceback. V dubnu bude ŠKODA Rapid uvedena také na ruském trhu.

Předzvěstí designu budoucích modelů značky je designová studie kupé ŠKODA VisionC, představená před několika týdny na autosalonu v Ženevě.Výrazného růstu dosáhla ŠKODA v březnu a v prvním čtvrtletí v západní Evropě.V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 18,7 procenta na 45 500 vozů (březen 2013: 38 300). Od ledna do března si značka polepšila o 15,6 procenta na 104 400 vozů(první čtvrtletí 2013: 90 400). Tím se poprvé podařilo dodat zákazníkům v západní Evropě za první čtvrtletí více než 100 000 vozů značky ŠKODA.

Tržní podíl značky vzrostl na 3,3 procenta. V Německu upevnila ŠKODA v březnu svou pozici nejsilnější zahraniční značky nárůstem o 10,8 procenta na 14 500 vozů (březen 2013: 13 100). Podíl značky Velké Británii. Zde březnové prodeje vzrostly o 26,1 procenta na 12 700 vozů (březen2013: 10 000). Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v Rakousku (2 100 vozů; plus 29,1 procent), ve Španělsku (1 800 vozů; plus 41,5 procent), ve Švýcarsku (1 900 vozů; plus 38,7 procent), v Nizozemsku (1 600 vozů; plus 72,4 procent), ve Finsku (1 000 vozů; plus 35,2 procent) nebo v Portugalsku (200 vozů; plus 36,7 procent).Ve východní Evropě, včetně Ruska, dosáhl počet vozů značky ŠKODA dodaných zákazníkům 10700 vozů, o 3,8 procenta více než v loňském roce (březen 2013: 10 300). 

V prvním čtvrtletí dosáhla automobilka celkového přírůstku o 5,3 procenta a dodala zákazníkům 26 500 vozů (leden až březen 2013: 25 200). Tím dosáhla ŠKODA lepšího vývoje než celkový trh, tržní podíl ke konci března vzrostl na 3,9 procenta. Lehce nad úrovní minulého roku byly březnové prodeje značky ŠKODA v Rusku se 7 800 dodanýmivozy (březen 2013: 7 700 vozů; plus 1,2 procenta). Také první čtvrtletí je s 18 900 vozy dodanými ruským zákazníkům lehce nad loňskými čísly (leden až březen 2013: 18 600 

vozů; plus 1,5 procenta). V Srbsku vzrostly prodeje značky ŠKODA v březnu o 57,5 procenta na 500 vozů a v Rumunsku o 33,6 procenta na 600 vozů. Podstatného nárůstu dosáhla značka také v Kazachstánu (300 vozů, plus 92,7 procenta) a v Pobaltí (500 vozů; plus 42,9 procenta).Opakovaně vysokého nárůstu dosáhla značka ŠKODA ve střední Evropě. V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 28,9 procenta na 13 400 vozů (březen 2013: 10 400).  V prvním čtvrtletí činil nárůst dokonce 30,2 procenta, to odpovídá počtu 37 400 vozů dodaných zákazníkům (první čtvrtletí 2013: 28 800). Tržní podíl v prvním čtvrtletí vzrostl na 19,2 procenta, z 18 procent v prvním čtvrtletí roku 2013.

Každý pátý nově zakoupený vůz ve střední Evropě je tedy vůz značky ŠKODA. Na domácím českém trhu si značka v březnu polepšila o 20,7 procenta na 5 600 dodaných vozů (březen 2013: 4 600). Skvěle si značka ŠKODA vede také v Polsku (4 900 vozů; plus 39,3 procent), v Maďarsku (700 vozů; plus 17,2 procent), ve Slovinsku (400 vozů; plus 34,1 procent) nebo v Chorvatsku (400 vozů; plus 241,1 procent).Růstu dosahuje ŠKODA také na nejsilnějším trhu v Číně. V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 10,1 procenta na 20 300 vozů (březen 2013: 18 400). V prvním čtvrtletí vzrostly prodeje značky o celkem 7,5 procenta na 62 000 vozů (leden až březen 2013: 57 700). V Indii dodala ŠKODA v březnu svým zákazníkům 1 700 vozů (březen 2013: 2 300). V prvním čtvrtletí k indickým zákazníkům zamířilo celkem 4 700 vozů značky ŠKODA, ve stejném období minulého roku jich bylo 6 500. Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v březnu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Superb (8.500; -5,8 %)

ŠKODA Octavia (33.900; +11,3 %)

ŠKODA Rapid (16.500; +143,1 %)

ŠKODA Fabia (18.200; -14,8 %)

ŠKODA Yeti (11.000; +44,5 %)

ŠKODA Roomster (3.000; -9,8 %)

ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 5.000; -5,5 %)

Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému čtvrtletí minulého roku):

ŠKODA Superb (22.600; -14,2 %)

ŠKODA Octavia (94.700; +8,3 %)

ŠKODA Rapid (45.000; +201,2 %)

ŠKODA Fabia (43.300; -17,8 %)

ŠKODA Yeti (23.100; +22,6 %)

ŠKODA Roomster (7.700; +0,6 %)

ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 10.800; -13,9 %)

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy