Citroën DS5 dostal nový motor BlueHDi 180 BVA6

Model DS5, který od svého uvedení na trh v roce 2011 registruje téměř 53 000 objednávek, opět dokazuje, jaké potěšení může přinášet každodenní řízení výjimečného vozu. Nový DS5 BlueHDi 180 s šestistupňovou automatickou převodovkou je dokonalým příkladem koncepce „Kreativní technologie“, neboť je vybaven inovativními úspornými technologiemi zajišťujícími větší komfort, výkon a potěšení z jízdy.

Nový nápravový systém pro ještě větší radost z řízení

DS5 získal nový nápravový systém, který mu zajišťuje komfort a dynamiku. Nové tlumiče umožňují ještě více utlumit nedokonalosti vozovky, snižují otřesy a tím zlepšují vibrační komfort a přinášejí větší pružnost při jízdě. Progresivní technologie PLV (preloaded linear valve) totiž přispívá k větší plynulosti a lineárnosti přenosu sil v tlumiči. Zvyšuje se tak komfort, a přitom se zachovávají dynamické vlastnosti vozu DS5, který je opět o něco ucelenější a nabízí maximum zážitků. 

Inovativní a úsporné technologie snižující emise a spotřebu

Vůz DS5 vybavený novým motorem BlueHDi 180, který je výkonný a přitom šetrný k životnímu prostředí, v sobě spojuje výkonnost a radost z řízení.

Motor BlueHDi 180, který je výsledkem optimalizace dieselových motorů 2,0l HDi Euro5, nabízí vysokou úroveň potěšení z jízdy, a to díky svému výkonu (133 kW) a maximálnímu točivému momentu (400 Nm při 2 000 ot/min.). Využití nového turbodmychadla s proměnlivou geometrií, zvýšení tlaku přeplňování a tlaku spalování umožnily zvýšit výkon motoru  DS5 BlueHDi 180 o 20 k oproti předchozí generaci. Tento nový motor je navíc vybaven vyvažovacími hřídeli zajišťujícími úroveň akustického a vibračního komfortu, který je na této úrovni očekáván.

Značka CITROËN již krom toho předjímá budoucí normy a již dnes nabízí motor BlueHDi 180, vyhovující normě Euro6 díky svému výfukovému potrubí, které tvoří:

- oxidační katalyzátor zabudovaný u výstupu z motoru, který odstraňuje uhlovodíky (HC) a oxid uhelnatý (CO), jež jsou výsledkem spalování paliva,

- modul SCR (Selective Catalytic Reduction), zabudovaný před filtrem pevných částic, jenž po vstříknutí látky Adblue®* (močovina) přemění až 90 % oxidů dusíku (NOx) na vodní páru (H2P) a dusík (N2), které jsou neškodné.

- filtr pevných částic s aditivem, který skupina PSA Peugeot Citroën uvedla ve světové předpremiéře v roce 2000, likviduje až 99,9 % pevných částic.

Inovativní jedinečná architektura výfukového vedení s přesným uspořádáním technologií: katalyzátor SCR umístěný před filtrem pevných částic s aditivem je jediný systém následného zpracování výfukových plynů, který dokáže snížit emise NOx až o 90 % a současně o 4 % snížit emise CO2.

*Látka Adblue® je uložena v 17litrové nádrži v zadní části vozu. Tento objem vydrží na 20 000 km. Doplnění se provádí zcela jednoduše, hrdlem dostupným ze zavazadlového prostoru.

Automatická šestistupňová převodovka nové generace

Vůz DS5 BlueHDi 180 je vybaven nejnovější generací automatické šestistupňové převodovky. Tato nová převodovka snižuje díky přizpůsobení převodových poměrů otáčky motoru, větší otevření dokáže udržet výkon při rozjezdu a současně snižuje otáčky motoru při vyšší rychlosti, a to díky vysokému točivému momentu motoru (400 Nm), který je k dispozici při 2000 ot/min. 

Způsob řazení této nové převodovky a s tím spojené mapování pedálu akcelerátoru jsou vhodné pro způsob jízdy každého řidiče. Tato nastavení umožní po výrazném sešlápnutí pedálu přejít z úsporného a dávkovatelného řízení na dynamickou jízdu.     

Novinky v koncepci pro ještě větší úspornost

Díky řadě výhod motoru BlueHDi 180 (vyšší výkon, úspornost a šetrný přístup k životnímu prostředí) vykazuje vůz DS5 BlueHDi 180 s automatickou šestistupňovou převodovkou emise CO2 a spotřebu paliva na nejlepší úrovni segmentu (114 g CO2/km a 4,4 l/100 km).

Úspory paliva bylo dosaženo díky několika změnám v koncepci vozu:

- snížení mechanických ztrát způsobených třením motoru a převodovky: použití řízeného olejového čerpadla, snížení tření všech pohybujících se částí (písty, vačkové hřídele, ventily .. ), hydraulické řízení,…

- snížení hmotnosti hnací jednotky (úspora 7 kg): plastová olejová vana, tenkostěnný blok válců, nové uspořádání hlavy válců se zabudovaným systémem regulace přívodu vzduchu,…

- vylepšená účinnost spalování se spalovací komorou „low CO2“

- využití systému Stop&Start s alternátorem-startérem u motoru BlueHDi


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy