Škoda Auto vylepšuje svou růstovou strategii

Škoda Auto i v náročném automobilovém roce 2013 úspěšně pokračovala ve své růstové strategii. S 920 800 dodanými vozy docílila česká automobilka druhého nejlepšího ročního prodejního výsledku ve své 118 leté historii (2012: 939 200 vozů; -2,0 procenta).

Po náběhu výroby nových modelů v prvním pololetí roku 2013 se prodeje vozů značky Škoda v dalším průběhu roku dále zvýšily. Tržby společnosti Škoda Auto byly v roce2013 s částkou 10,3 miliard euro potřetí za sebou nad hranicí 10 miliard eur. Ve fázi vysokých investic dosáhla automobilka solidního provozního výsledkuve výši 522 milionů eur. Investice činily 741 milionů euro. V roce 2014 vstupujemodelová ofenzíva české automobilky do další fáze. Škoda přitom se svýmimodely sází na více emocí a expresivnější design. Automobilka současněposiluje své mezinárodní prodejní aktivity.

Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „S rekordním počtem osmi nových nebokompletně přepracovaných modelů jsme představili více nových modelů než kdykolipředtím a pokračovali tak v našem růstovém kurzu. Přes nadprůměrný počet náběhůnových produktů i přes mnohdy silný protivítr z trhů jsme dosáhli druhého nejlepšíhoprodejního výsledku v historii společnosti, kumulovaný výsledek je o něco nižší nežvýsledek roku 2012. Po úspěšném zahájení výroby nových modelů jsme však ve druhépolovině roku 2013 dále rostli. Tento pozitivní trend pokračoval i vysokým tempem růstuna počátku roku 2014,“ dodává Vahland. 

 

Po prvním pololetí roku 2013, poznamenaném složitou situací na evropských trzích ačetnými náběhy nových produktů a s nimi spojenými nízkými objemy výroby se Škoda ve druhé polovině roku díky plné disponibilitě nových modelů vrátila k silnému růstu.Tento pozitivní vývoj zesílil i v dosavadním průběhu roku 2014. Do konce února 2014  vzrostly dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v porovnání se stejným obdobímpředchozího roku o 10,6 procent na 151 100 vozů – nový rekordní výsledek prvních dvouměsíců roku. „Naše modelová ofenzíva rozvíjí svou plnou sílu. Dobrý začátek roku,vysoký počet objednávek a přibývající pozitivní signály z evropských trhů nás pro rok2014 naplňují optimismem. Přesto musíme pozorně sledovat, tak jako dosud, nejistývývoj trhu,“ říká Dr. Vahland.

2014: Růstová ofenzíva Škoda Auto pokračuje novými modely

V roce 2014 vstupuje modelová a designová ofenzíva společnosti ŠKODA AUTO do dalšífáze. Na autosalonu v Ženevě počátkem března představila automobilka designovoustudii kupé „Škoda VisionC“. Emocionálně pojaté pětidveřové kupé podtrhuje vzestupznačky a předznamenává další krok v evoluci designu značky Škoda. Studie současně ukazuje možnosti inovativních koncepcí karoserií vozů značky Škoda.

Škoda navíc v letošním roce uvede dvě nové atraktivní varianty nové generace modeluOctavia. Nová Škoda Octavia Scout je svérázný ‚skaut’ v nejlepším slova smyslu,zaujme robustním offroadovým vzhledem, inovativní technologií pohonu všech kola vynikajícími jízdními vlastnostmi na silnicích i mimo ně. S novým modelem Škoda Octavia G-TEC pokračuje Škoda ve své CNG-ofenzívě. První sériově vyráběná Octavias pohonem na zemní plyn nabízí čistou mobilitu za dostupnou cenu a při provozu nazemní plyn dosahuje emisí pouhých 97 g CO2/km. Při provozu čistě na CNG ujede vůz až410 km na jedno natankování. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km. Octavia G-TECtak na jedno natankování všech nádrží ujede celkem až 1 330 km.

S novými variantami modelu Octavia cílí ŠKODA na další růst své zdaleka nejsilnějšímodelové řady. Octavia je srdcem značky a třetí generace tohoto modelu, která byla natrh uvedena počátkem roku 2013, se opět ukázala být trefou do černého. Dodávkyzákazníkům v západní Evropě rostly od srpna 2013 každý měsíc dvouciferným tempem. Nová Octavia vyrazila v roce 2013 k zákazníkům v provedení Octavia, OctaviaCombi, Octavia Combi 4x4 i ve sportovně laděné verzi Octavia RS. S třetí generacízískává Škoda další nové, náročné skupiny zákazníků.

2013: Růst v západní a střední Evropě

Škoda dodala svým zákazníkům v roce 2013 celkem 920 800 vozů, což oproti roku 2012 představuje lehký pokles o 2,0 procenta (939 200 vozů). Růstu dosahuje Škoda v západní Evropě. Zde se automobilka rozvíjela podstatně lépenež celkový klesající trh. Počet dodávek zákazníkům vzrostl o 3,1 procenta na 369 600 vozů (2012: 358 400), tržní podíl značky Škoda vzrostl na 3,2 procenta (2012: 3,0 procenta). V Německu automobilka dále posilovala svou pozici nejsilnější zahraničníznačky.

V roce 2013 si Škoda polepšila také ve střední Evropě: 126 500 dodávek zákazníkůmodpovídá nárůstu o 2,0 procenta (2012: 124 000). Tržní podíl vzrostl na více než19 procent. Na českém trhu, v Polsku a na Slovensku byla Škoda jasnou jedničkou.Ve východní Evropě dodala automobilka svým zákazníkům 125 400 vozů (2012:137 100). Tržní podíl značky Škoda činil necelá 4 procenta. V Rusku dodala Škoda svým zákazníkům 87 500 vozů (2012: 99 100). Čína byla v roce 2013 opět nejsilnějším trhem značky Škoda. Zákazníkům v Číně dodala Škoda 227 000 vozů (2012: 235 700). V Číně bude nová generace modelu Octaviauvedena až v roce 2014. V Indii bylo v minulém roce zákazníkům dodáno 22 600 vozůznačky Škoda. Velkých přírůstků dosáhla česká značka v Izraeli (14 400; +11,7 procent), v Turecku (12 800; +23,2 procent) a v Alžírsku (9 100; +85,3 procent).

Úspěch s novými modely

S celkem 359 600 prodanými vozy byla Škoda Octavia opět zdaleka nejprodávanějšímmodelem značky ŠKODA (2012: 409 600). Pokles o 12,2 procent byl způsobengeneračním přechodem tohoto modelu. S plným objemem výroby nového modeluOctavia od poloviny roku počet dodávek zákazníkům opět rostl. Škoda Fabia dosáhla v uplynulém roce počtu 202 000 dodávek zákazníkům,po 240 500 vozech v předchozím roce. Na podzim roku 2014 je plánováno uvedení novégenerace modelu Škoda Fabia.

Skvěle se v prvním plném prodejním roce vyvíjely prodeje nové Škody Rapid.

Se 103 800 prodanými vozy (2012: 24 700) se společnosti Škoda Auto porovnání s předcházejícím rokem podařilo zvýšit prodeje modelu Rapid na více nežčtyřnásobek. Tím se model Rapid, dodávaný ve verzích Rapid a Rapid Spaceback, ani nedva roky po svém uvedení na trh stal třetím nejprodávanějším modelem značky Škoda. S modelem Škoda Rapid Spaceback představila značka v polovině roku 2013 svůjprvní kompaktní hatchback. Škoda tak poprvé nabízí vůz v nejsilnějším segmentuevropského trhu.V roce 2013 bylo zákazníkům dodáno 94 400 vozů řady Škoda Superb (2012:109 100). V polovině roku 2013 byla vlajková loď značky důkladně přepracována. Nová Škoda Superb zaujme novým designem svěžím interiérem a novými technickými prvky.Spotřeba a emise palety motorů byly sníženy až o 19 procent.

Škoda Yeti dosáhla v roce 2013 počtu 82 400 dodaných vozů (2012: 87 400).

Oblíbené kompaktní SUV značky Škoda se taktéž dočkalo rozsáhlé modernizace techniky a designu. Vůz je poprvé nabízen ve dvou variantách: jako elegantní a stylový Yeti do města a v dobrodružněji laděné verzi Škoda Yeti Outdoor. Obě varianty nabízídynamický design, maximální funkčnost a excelentní jízdní vlastnosti na silnici i v terénu.

 

Skvěle se vyvíjely i prodeje minivozu Škoda Citigo, který je na trhu od konce roku2011. Počet vozů, dodaných zákazníkům, se v roce 2013 zvýšil o plných 51 procent na45 200 (2012: 30 000). Šškoda Roomster na celém světě přesvědčila 33 300 zákazníků(2012: 38 000 vozů).

Finanční výsledky skupiny Škoda Auto za rok 2013 

 

Škoda dosáhla v roce 2013 solidního finančního výsledku. Tržby ve výši 10,3 miliard Euro byly z důvodu nižšího objemu výroby lehce pod úrovní předchozího roku(2012: 10,4 miliard eur). Provozní výsledek činil 522 milionů eur (2012: 712 milionůeur). Obratová rendita činila 5,1 procent (2012: 6,8 procent). „I přes složité rámcovépodmínky v Evropě a vysoké výdaje spojené s rozšiřováním modelové palety, se nám,zejména díky úsporám v nákladech, podařilo udržet operativní výsledek na solidníúrovni,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí WinfriedKrause. Investice společnosti dosáhly v roce 2013 výše 741 milionů eur (2012: 832milionů eur). Zisk před zdaněním činil 536 milionů eur (2012: 713 milionů eur). Zisk pozdanění dosáhl výše 455 milionů eur (2011: 611 milionů eur).

Škoda chce dále růst; nové investice do výrobních závodů v ČR

V příštích letech chce Škoad dále zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5milionu vozů ročně. Za tímto účelem automobilka představí v průměru každých šestměsíců nový nebo přepracovaný model. S ohledem na očekávaný růst investuje Škoda do dalšího rozvoje výrobních závodův České republice. Výrobní linky v mladoboleslavském závodě, na nichž vzniká nová Škoda Octavia a všechny její varianty, Škoda Rapid a Rapid Spaceback, bylymodernizovány a jejich kapacita byla zvýšena. V souvislosti v modernizací modelů Superb a Yeti investovala automobilkataké do výrobního závodu v Kvasinách. Při příležitosti nedávné návštěvy českéhopremiéra Bohuslava Sobotky ve Wolfsburgu byla potvrzena výroba dalšího novéhomodelu značky Škoda v Kvasinách.

V rámci modelové a designové ofenzívy posílí automobilka své prodejní aktivity naevropských i dalších zahraničních trzích. Vedle posilování dobré pozice v Evropě sází  česká automobilka na růstové trhy v Číně a v Rusku. V Číně bude na jaře roku 2014 zahájena výroba nové generace modelu Octavia. V Rusku byla před několika týdny zahájena výroba nového modelu Rapid.

 

 

 

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy