Jürgen Stackmann, prezident společnosti Seat, zdůraznil, že „SEAT zažívá pozitivní vývoj prodeje, zejména v Evropě, kde roste rychleji než konkurence na klesajícím trhu“. Dr. Andreas Offermann, viceprezident zodpovědný za prodej a marketing, upozornil na „zvýšení tržního podílu v hlavních světových regionech, v nichž je značka přítomna“.
Znovudobytí Evropy
Seat se díky nárůstu prodeje o 9,4 % v hlavních oblastech západní Evropy dostal mezi trojici značek s největším růstem, přestože celý trh v uplynulém roce poklesl. Seat prodal 273 200 vozů, o 23 500 vozů více než v roce 2012.
V Německu, na svém hlavním trhu, dodal Seat 76 600 vozů, což je nárůst o 20,3 % v porovnání s předchozím rokem. Seat byl v Německu nejrychleji rostoucí mainstreamovou značkou a umístil se mezi deseti nejprodávanějšími značkami. Ve Španělsku se Seat vrátil k pozitivním výsledkům a nadprůměrně zvýšil prodej o 6,0 % (celkem: 58 900 vozů). Ve Velké Británii, která je třetím největším odbytištěm, španělská značka úspěšně završila svůj v pořadí již pátý rok nepřetržitého růstu (+17,0 % v roce 2013), a to nejlepším prodejním výsledkem v historii Seatu v této zemi v podobě 45 700 dodaných vozů.
Seat rovněž uzavřel rok 2013 s rekordními prodeji na dalších evropských trzích, mezi něž patří například Švýcarsko (celkem 8300 vozů; +5,2 %) a Dánsko (celkem 6300 vozů; +37,6 %). Také v České republice dosáhl Seat vynikajícího výkonu, když s 4360 registracemi meziročně narostl o 62,7 %.
Klíčový podíl na pozitivních výsledcích značky Seat v Evropě má Leon, který si na své konto připsal více než 102 000 vozů, prodaných po celém světě (+44,4 %). Pětidveřový Leon byl v nabídce prodejců po celý rok a v mnoha zemích (např. v Německu, Velké Británii, Francii, Itálii a Turecku) je nejprodávanějším modelem značky Seat. Dr. Andreas Offermann k tomu poznamenal, že „plná dostupnost všech členů rodiny Leon by měla udržet růst i v roce 2014“.
Růst v severní Africe, na Středním východě a v Mexiku
Seat využil také příležitostí mimo Evropu. Díky 13,0% růstu úspěšně prodal za hranicemi Evropy téměř každé páté vyrobené vozidlo (celkem 64 600 vozů). V první desítce největších trhů značky Seat se tak poprvé objevily tři neevropské země – Mexiko (5. místo), Alžírsko
(6. místo) a Turecko (8. místo). V Alžírsku, kde Seat v roce 2012 zčtyřnásobil objem prodeje, pokračoval loni růst o 26,9 % a bilance roku 2013 byla uzavřena s 20 500 prodanými vozy. Velkým skokanem roku 2013 se stalo Turecko, kde se objem prodeje téměř zdvojnásobil (+90,4 %) díky 11 100 prodaným vozům. V obou uvedených zemích uzavřel Seat rok 2013 nejlepšími prodejními výsledky v historii. V Mexiku Seat vzrostl počtvrté za sebou (+0,4 %) poté, co prodal 21 200 vozů.
„V roce 2014, navzdory přetrvávajícím potížím ve vývoji ekonomiky, hodláme i nadále tvrdě pracovat na pokračujícím rozvoji. Máme skvělou produktovou řadu, kterou čeká další rozšiřování kolem rodiny Leon, jež je srdcem značky Seat,“ prohlásil prezident společnosti Jürgen Stackmann.
Počet vozidel dodaných zákazníkům v roce 2013
(podle modelů, v jednotkách a % meziroční změny)
Seat Mii (28 900; +43,2 %)
Seat Ibiza (154 100; -7,7 %)
Seat Toledo (19 000; v prodeji od listopadu 2012)
Seat Leon (102 800; +44,4 %)
Seat Altea (23 700; -19,7 %)
Seat Alhambra (20 000; +4,0 %)
Seat Exeo (6500; výroba byla ukončena v červenci 2013)
Seat je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. Seat vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2013 prodal Seat na celém světě 355 000 vozidel.
Skupina Seat zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona - Zona Franca, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy Seat Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy Seat Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.
Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také výzkumným a vývojovým střediskem, v němž téměř 1000 inženýrů pracuje na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti Seat kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.