Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) s potěšením oznamuje svůj plán vyvinout vůz GT86 R3 pro rallye v rámci programu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky.
Sportovní model s pohonem zadních kol bude upraven v souladu se specifikacemi R3 a nabízen soukromým zájemcům; očekává se, že první dodávky budou připraveny pro sezónu 2015.
Model s označením TMG GT86 CS-R3 bude postaven podle specifikací R3, tj. bude vybaven šestistupňovou sekvenční převodovkou, samosvorným diferenciálem, upraveným motorem, přizpůsobenými brzdami a dalšími modifikacemi.
Konstruktéři TMG budou stavět na svých zkušenostech s vývojem závodního speciálu TMG GT86 CS-V3 pro populární sérii VLN na okruhu Nürburgring a upraví výchozí model na maximální možnou úroveň povolenou předpisy.
Cílovou skupinu modelu TMG GT86 CS-R3 tvoří soukromí zájemci, kteří budou moci tento vůz nasadit ve všech automobilových soutěžích (rallye) schválených asociací FIA, včetně závodů světového rallyového šampionátu WRC. Podrobné specifikace a ceny budou oznámeny v průběhu příštích měsíců.
Dnešní oznámení opět dokládá zasazení TMG podporovat program vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky i automobilové soutěže jako takové, což jsou klíčové pilíře dlouhodobé podnikatelské strategie této společnosti.
TMG již uvedla model Yaris R1A a pokračuje ve vývoji tzv. globálního závodního motoru (GRE – Global Race Engine). Společnost rozšiřuje záběr a prohlubuje své znalosti v oblasti rallye, přičemž čerpá ze své bohaté a úspěšné historie v tomto sportovním odvětví.
Samotná existence TMG je založena na rallye, neboť již roku 1979 vstoupila do života v Kolíně nad Rýnem jako Toyota Team Europe (TTE). Pod vedením Oveho Anderssona společnost postupně získala čtyři tituly mistra světa v kategorii závodních jezdců a tři poháry konstruktérů.
Nico Ehlert, Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „Rallye je krví TMG, a proto jsem nesmírně rád, že můžeme oznámit rozšíření našich aktivit v této oblasti. Model GT86 CS-R3 je příslibem atraktivního účastníka rallyových soutěží. S ohledem na pohon zadních kol se můžeme těšit na dramatické okamžiky, které bezpochyby potěší piloty i fanoušky. Díky našim zkušenostem získaným v poháru TMG GT86 Cup a při vývoji závodního vozu TMG GT86 CS-V3 jsme si v několika posledních letech již vybudovali pevnou infrastrukturu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky. Z toho budeme čerpat, abychom našim zákazníkům nabídli spolehlivý, bezpečný a vysoce výkonný vůz, stejně tak jako veškerou potřebnou technickou podporu. Očekáváme vysokou poptávku, a tak se již těšíme, až budeme od počátku sezóny 2015 vídat v akci celou řadu rallyových speciálů GT86 CS-R3.“
Logo „Racing by TMG“:
Odnož společnosti TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) zaměřenou na soutěžní vozy pro soukromé zájemce poznáme podle loga „racing by TMG“, pod kterým se skrývají soutěžní a rallyové projekty určené výhradně pro soukromé klienty. TMG se do světa soutěžních vozů pro soukromé zákazníky vrátila v roce 2012 uvedením rallyového modelu základní kategorie Yaris R1, přičemž ve stejném roce se představil i závodní speciál TMG Customer Sport V3 (CS-V3). Tento vůz se zapsal do historie jako vítěz kategorie v závodu 24 hodin Nürburgringu a tvoří základnu úspěšného poháru TMG GT86 Cup pořádaného v rámci populární série VLN na okruhu Nürburgring.
O společnosti Toyota Motorsport GmbH:
Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své účasti trvající dvě desetiletí získala celkem čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy TOYOTA ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009) a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2009 předním dodavatelem technicko-inženýrských služeb, s nabídkou nejmodernějších vývojových kapacit a know-how v mnoha různých oborech. Je rovněž průkopníkem na poli vývoje elektromobilů a současným držitelem rekordu na severní smyčce okruhu Nürburgring v kategorii elektromobilů. V roce 2012 se společnost vrátila k aktivitám továrního motorsportu a tvoří zázemí týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, kterého se účastní s hybridním vozem, jenž byl navržen a postaven u TMG. www.toyota-motorsport.com/motorsport.