Toyota Motor Europe (TME) i nadále drží prvenství ve snižování emisí na evropských trzích, přičemž v roce 2012 vykázala nejnižší flotilové emise CO2 na úrovni pouhých 103,6 g/km.
Podle výroční zprávy publikované minulý týden Evropskou komisí a Evropskou agenturou pro životní prostředí (EEA) poklesly průměrné flotilové emise CO2 tohoto výrobce oproti roku 2011 o 5,7 g/km, což představuje meziroční pokles o 5 %. TME podle nedávných výsledků vykazuje emise CO2 o plných 24,3 g/km nižší než činí specifický cíl pro tuto automobilku určený Evropskou komisí na kalendářní rok 2012.
Evropská komise v rámci postupného zavádění programu snižování emisí zatím vypočítává flotilové emise na základě 65 % nejekologičtějších registrovaných vozů daného výrobce. Při výpočtu emisí v příštích dvou letech se bude uvažovat s postupně rostoucím procentním podílem nejekologičtějších automobilů – 75 % v roce 2013 a 80 % v roce 2014 – a následně od roku 2015 se začne zahrnovat 100 % vozů.
Zákazníci na evropských trzích mohou momentálně vybírat z 11 modelů značek Toyota a Lexus s emisemi CO2 pod úrovní 100 g/km – z toho šest produkuje dokonce méně než 90 g/km – jedná se o: Toyota iQ (99 g/km), AYGO (99 g/km), Yaris Hybrid (79 g/km), Auris (99 g/km), Auris Hybrid (84 g/km), Auris Hybrid Touring Sports (85 g/km), Prius (89 g/km), Prius+ (96 g/km), Prius Plug-in Hybrid (49 g/km), Lexus CT 200h (87 g/km) a IS 300h (99 g/km).
Zohledníme-li všechny evropské trhy(1), prodeje hybridních vozů TME za prvních 9 měsíců roku 2013 překročily již prodeje hybridních automobilů Toyota a Lexus ve stejném období v roce 2012 (78 380 vozů) a to o 47%. V letošním roce se zde zatím prodalo 115 032 vozů Toyota a Lexus s hybridním pohonem, přičemž dobrých výsledků dosáhly zejména modely Yaris Hybrid a Auris Hybrid.
Od představení modelu Prius na evropském trhu v roce 2000 zde souhrnné prodeje hybridních vozů dosáhly počtu 620 588 jednotek (hodnota ke konci září 2013).
Podíl prodaných hybridních modelů značek Toyota a Lexus v regionu Evropy a okolních zemí od začátku letošního roku narostl již na téměř 20 % celkových prodejů, a tak rok 2013 bude představovat další úspěšný krok tohoto výrobce ke snižování emisí CO2 na evropském kontinentu.
Tabulka – Průměrné flotilové emise CO2 v roce 2012
Označení výrobce |
Průměrné emise CO2(65 %) |
Průměrné emise CO2(100 %) |
Počet registrovaných vozů |
Konkrétní cíl |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
103,6 |
121,9 |
515 028 |
127,9 |
RENAULT S.A.S. |
105,4 |
120,8 |
800 674 |
126,7 |
Automobiles Peugeot |
107,7 |
121,5 |
773 864 |
130,4 |
AUTOMOBILES CITROEN |
108,7 |
122,6 |
654 993 |
129,7 |
FIAT GROUP AUTOMOBILES S.P.A. |
109,8 |
117,2 |
686 449 |
118,9 |
KIA MOTORS CORPORATION |
114,5 |
129,5 |
329 474 |
127,2 |
SEAT SA |
114,8 |
127,2 |
252 173 |
127,1 |
FORD-WERKE GMBH |
116,5 |
128,7 |
917 725 |
127,8 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
118,8 |
132,2 |
416 987 |
128,3 |
VOLKSWAGEN AG |
119,3 |
133,0 |
1 535 755 |
131,2 |
ADAM OPEL AG |
119,7 |
133,0 |
814 229 |
133,8 |
ŠKODA AUTO A.S. |
120,0 |
132,2 |
460 603 |
126,7 |
VOLVO CAR CORPORATION |
121,9 |
142,1 |
204 539 |
144,7 |
NISSAN INTERNATIONAL SA |
122,3 |
137,3 |
423 818 |
131,2 |
AUDI AG |
122,4 |
137,8 |
657 068 |
139,5 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
123,6 |
137,5 |
762 027 |
138,7 |
DAIMLER AG |
123,9 |
142,8 |
631 475 |
139,6 |
GM KOREA COMPANY |
124,3 |
141,1 |
161 153 |
131,4 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
125,1 |
136,9 |
232 256 |
126,7 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
128,8 |
141,8 |
113 565 |
129,5 |