Toto pětihvězdičkové ohodnocení organizace Euro NCAP již doprovázelo uvedení nového modelu Legacy před dvěma lety. Vozy Subaru nicméně získaly celou řadu dalších ocenění za bezpečnost od dalších orgánů a organizací.
Subaru opět zdokonalilo svoji jedinečnou rámovou karoserii s prstencovými výztužemi, kde došlo k optimalizaci přenosu nárazové energie. Nový model XV rovněž využívá ve vyšší míře prvky z vysokopevnostní oceli. Díky provedeným změnám se snížila hmotnost a zároveň zvýšila bezpečnost v případě nárazu ze všech směrů, a tím i zlepšila ochrana cestujících. Ve voze jsou kromě toho zabudovány airbagy v předních sedadlech, u kolene řidiče a po stranách (na ochranu těla i hlavy). Provedená opatření završuje stabilizační systém VDC (zkr. Vehicle Dynamics Control) dodávaný standardně u všech provedení – čímž se z XV stává extrémně bezpečný vůz.
Cílem FHI je nabídnout „radost z jízdy s pocitem bezpečí“ prostřednictvím praktických zkušeností s vozy Subaru. Základem filozofie je přitom slogan Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu). Radosti z jízdy s pocitem bezpečí však nelze dosáhnout bez základního atributu, kterým je bezpečnost. Subaru bude i nadále usilovat o zajištění komplexní bezpečnosti neustálým zdokonalováním svých systémů aktivní i pasivní bezpečnosti a systémů přednárazové bezpečnosti.
Aktivní bezpečnost: bezpečnostní parametry zdokonalené jízdními vlastnostmi a technologiemi, které napomáhají vyhnout se nebezpečným situacím.
Pasivní bezpečnost: bezpečnost zdokonalená systémy ochrany pro případ kolize
Přednárazová bezpečnost: bezpečnost zdokonalená pokrokovými technologiemi na podporu řízení, například různými typy varování a nezávislými systémy nouzového brzdění