ŽENEVA: Touareg přichází na český trh s velmi atraktivními cenami

Touareg | foto: Archiv AutoRoad.cz

Krátce po světové premiéře přichází na český trh druhá generace oblíbeného všestranného SUV Volkswagen Touareg, jehož inovativní konstrukce ukazuje budoucnost svého segmentu. Technicky nejvyspělejší Volkswagen všech dob lze s výkonným a hospodárným šestiválcem 3.0 TDI V6 BMT (150kW / 204k) pořídit již za 1 189 900 Kč.

Zájemci o nový Volkswagen Touareg budou mít na výběr z celkem pěti motorů včetně inovativního hybridního pohonu. Jednotlivé motory budou uváděny do výroby postupně.

V posledním březnovém týdnu bude zahájena výroba modelů 3.0 V6 TDI BlueMotion Technology (176 kW / 240 k) a 4.2 V8 TDI (250 kW / 340 k). Po nich bude následovat počátkem května varianta 3.0 TSI V6 Hybrid (245 kW / 333 k) a v polovině června motorizace 3.6 V6 FSI BlueMotion Technolgy (206 kW / 280 k). Počátkem listopadu pak nabídku doplní základní verze 3.0 V6 TDI BlueMotion Technology (150 kW / 204 k), jejíž cena bude 1 189 900 Kč.

Velmi konkurenceschopné jsou také ceny ostatních modelů. Největší zájem se očekává o model Touareg 3.0 V6 TDI (176 kW / 240 k), jehož základní cena je 1 227 900 Kč. Na vrcholu nové modelové řady stojí osmiválcový turbodiesel 4.2 V8 TDI za 1 843 900 Kč a hybridní provedení 3.0 TSI V6 Hybrid za 1 887 200 Kč. Zajímavou volbu bezesporu představuje také výkonný a přitom velmi hospodárný zážehový šestiválec 3.6 V6 FSI, jehož cena byla stanovena na 1 237 600 Kč.

3.0 V6 TDI BMT (176 kW / 240k) Tiptronic 4Motion od března 2010 1 227 900
4.2 V8 TDI (250 kW / 340k) Tiptronic 4Motion od března 2010 1 843 900
3.0 TSI Hybrid (245 kW / 333k) Tiptronic 4Motion od května 2010 1 887 200
3.6 V6 FSI BMT (206 kW / 280k) Tiptronic 4Motion od června 2010 1 237 600
3.0 V6 TDI BMT (150kW / 204k) Tiptronic 4Motion od listopadu 2010 1 189 900

U příležitosti uvedení nového Touaregu na český trh připravil Volkswagen pro své zákazníky speciální akční pakety výbav na přání s cenovým zvýhodněním ve výši 40 %. Pro modely poháněné šestiválcovým turbodieselem jsou k dispozici pakety "Světla a pérování" (bi-xenonové světlomety, vzduchové odpružení, paket "Světla a výhled"), "Interiér vozu" (kožené čalounění "Vienna", sportovní paket "Interiér") a "Exteriér vozu" (18" kola "Karakum", střešní nosiče s příčníky, tažné zařízení, zatmavá boční okna). Pro osmiválce TDI lze za zvýhodněných podmínek objednat paket "Luxus" (kožené čalounění "Nappa Cool" z kolekce Volkswagen Exclusive, sportovní paket "Interiér", 20" kola "Pikes Peak"). U obou motorů 3.0 V6 TDI a 4.2 V8 TDI je možné zvolit také paket "Komunikace" (navigační systém RNS850, paket "Area View", příprava pro mobilní telefon "Premium"). Pokud si zákazník zvolí všechny 4 akční pakety, které jsou k dispozici pro model 3.0 V6 TDI BMT, ušetří tak 192 800 Kč. V případě kombinace modelu 4.2 V8 TDI s akčním paketem "Luxus" a "Komunikace" uspoří zákazník 88 500 Kč.

První generace modelové řady Volkswagen Touareg oslovila po celém světě přibližně 500 000 zákazníků, kteří u tohoto luxusního SUV oceňují vysokou úroveň komfortu, sportovní jízdní vlastnosti, nadčasový design, vynikající kvalitu a neomezené schopnosti pro expedice do neprobádaných koutů světa. Nový Touareg navazuje na silné stránky svého předchůdce a přidává k nim další pádné argumenty v podobě výrazného snížení spotřeby paliva a emisí (v průměru o téměř 20 %), ještě lepších jízdních vlastností, prostornějšího interiéru a inovativních prvků výbavy včetně celé škály nových asistenčních a bezpečnostních systémů.

Nový Volkswagen Touareg předvádí, jak bude vypadat budoucnost terénních vozů SUV. Zlatým hřebem modelové palety je nová hybridní varianta, která se stává prvním a jediným hybridním SUV vyráběným v Evropě. Toto špičkové provedení stanovuje se spotřebou paliva pouhých 8,2 litru na 100 kilometrů nová měřítka v oblasti hospodárnosti pro terénní SUV poháněné zážehovým motorem. Touareg Hybrid se dokáže pohybovat v čistě elektrickém režimu zcela bez emisí rychlostí až 50 km/h. Také Touareg V6 TDI stanovuje s kombinovanou spotřebou 7,4 l/100 km nový rekord v segmentu velkých SUV poháněných vznětovým motorem. Oba modely Touareg Hybrid a V6 TDI jsou nejúspornějšími SUV se zážehovým a vznětovým motorem, které kdy byly v této velikostní třídě v Evropě vyráběny.

Radikální "odtučňovací kúra" přinesla snížení hmotnosti až o 222 kilogramů, přestože došlo současně k dalšímu zvýšení tuhosti karoserie. Konstruktéři se kromě toho zaměřili na aerodynamickou optimalizaci karoserie a zcela nově koncipovali paletu nabízených motorů a převodovek s důrazem na maximální účinnost. Všechny tyto změny znamenají nejen větší hospodárnost a ohleduplnost k životnímu prostředí, ale také citelné zlepšení dynamiky, ovladatelnosti, komfortu a bezpečnosti. Nový Touareg tak ještě lépe snoubí přednosti luxusních osobních a terénních vozů v jednom všestranném a reprezentativním balení.

Cestující naleznou v interiéru ještě více prostoru a pohodlí. Zadní sedadla jsou podélně posuvná v rozsahu 160 mm a mají nastavitelný sklon opěradla. Jejich složením lze zvětšit objem zavazadlového prostoru až na 1642 litrů. Bohatá sériová výbava zahrnuje rádio s CD/MP3 přehrávačem a měničem na 6 CD, informační systém a dotykový displej s úhlopříčkou 6,5", dále elektronickou parkovací brzdu a systém Start-Stop u motorů V6. Neméně obsáhlá je i nabídka individuální výbavy na přání sahající od komfortních prvků v podobě elektrického skládání zadních sedadel a dálkového ovládání zadního výklopného víka až po inovativní bezpečnostní systémy "Area View" (monitorování okolí vozidla čtyřmi kamerami), "Lane Assist" (sledování jízdy v jízdním pruhu), "Side Assist" (sledování vozů schovaných ve slepém úhlu řidiče), adaptivní bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, adaptivní tempomat ACC s funkcí Front Assist (brzdí do úplného zastavení) a adaptivní stabilizační systém.

Nový Volkswagen Touareg je na rozdíl od mnoha svých konkurentů plně připraven pro jízdu náročným terénem. Trvalý pohon všech kol 4Motion s mezinápravovým diferenciálem Torsen je doplněn "terénním jízdním režimem", který upravuje činnost systémů ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenční funkci pro sjíždění strmých svahů Hill Descent Assist a pozmění program řazení samočinné převodovky. Komu to nestačí, ten si může u modelů V6 TDI zvolit na přání dodávaný systém pohonu všech kol 4XMotion, který má místo mezinápravového diferenciálu Torsen ještě robustnější rozvodovku s redukčním převodem a 100% uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy