SEAT v roce 2007 zpět v zisku

Seat | foto: Seat

Španělská značka SEAT ukončila rok 2007 operativním ziskem 44 milionů euro podle španělských účetních standardů. Tento výsledek představuje zlepšení o 136 milionů euro ve srovnání s rokem 2006. Současně se zisk po zdanění zvýšil na 170 milionů euro,

což představuje meziroční zlepšení o 219 milionů euro.

Operativní příjmy činily v roce 2007 5,971 miliardy euro, což představuje nárůst o 1,5 % ve srovnání s rokem 2006 (5,88 miliard euro). Výdaje na výzkum a vývoj, investice do nových produktů, zlepšování procesů a zařízení byly zvýšeny na 504 milionů euro, což je o 24,4 % více než v předchozím roce (405 milionů euro).

Erich Schmidt, předseda představenstva automobilky SEAT, komentoval ve čtvrtek hospodaření firmy slovy: „Zaměstnanci i management SEATu pracovali tvrdě aby se firma vrátila do zisku a to se podařilo o rok dříve než jsme původně očekávali. Jde o nezbytný základ budoucnosti SEATu. Zaměřujeme se na sportovní a dobře navržená auta, která jsou ohleduplná k životnímu prostředí a vyrobená s nejvyšší přesností.“

V roce 2007 zvýšila španělská automobilka dodávky zákazníkům o 0,4 % na 431 000 vozů (429 300 v roce 2006). K nejúspěšnějším trhům patří Francie (+5,1 %), Velká Británie (+5,8 %),Česká republika (+7,6%) stejně jako nové trhy střední a východní Evropy (+27,3 %). Mimořádný úspěch představuje výsledek na trhu v Polsku (+70,6 %). Nejžádanější byly modelové řady Leon a Ibiza.

„Naše strategie pro příštích deset let směřuje k ročnímu prodeji více než 800 tisíc automobilů, 15% návratnosti investic, získání vedoucí pozice v designu a kvalitě ve třídách, kde budeme našimi modely zastoupeni a usilovat budeme také o roli nejatraktivnějšího zaměstnavatele ve Španělsku,“ řekl Erich Schmidt v komentáři k výhledu pro nejbližší roky.

Avizovány byly také nejbližší novinky: nový model ve třídě A0 bude uveden na trh v roce 2008, nový sedan třídy B bude uveden na trh v roce 2009.

Erich Schmidt předpokládá pro tento rok striktní následování dříve představeného SEAT Excellence Programu a tedy zvýšení prodaného množství automobilů a další zlepšení operativního zisku.

Zdroj: Import VOLKSWAGEN Group

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy