Toyota vyvíjí nové ventilové ústrojí motoru

Toyota | foto: Toyota

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) oznámila, že se jí podařilo vyvinout Valvematic*, což je variabilní ústrojí zdvihu ventilů vytvořené kombinací VVT-i (inteligentního proměnného časování ventilů),

jež nepřetržitě řídí časování při otvírání/zavírání sacího ventilu, s novým mechanismem, který nepřetržitě reguluje zdvih sacího ventilu.

Zatímco u klasických motorů se sání vzduchu řídí pomocí škrticí klapky, Valvematic upravuje objem nasávaného vzduchu nepřetržitou regulací zdvihu sacích ventilů a jejich časováním při otvírání a zavírání. To zajišťuje optimální výkon v závislosti na provozním stavu motoru, a tím pádem umožňuje vozidlům dosahovat vysoké účinnosti, nižší spotřeby paliva a dynamického výkonu.

V případě nového 2,0 litrového motoru vyvíjeného Toyotou zvyšuje Valvematic – jenž posouvá vývoj  zážehového motoru o krok dále – účinnost o 5% až 10% (podle jízdních podmínek), snižuje emise CO2, zvyšuje výkon o cca 10% a zlepšuje rovněž akcelerační odezvu. TMC plánuje v nejbližší době zavedení systému Valvematic, a to u nového modelu vybaveného zážehovým motorem o objemu 2,0l.

Pro TMC je globální ochrana životního prostředí a iniciativy vedoucí k diverzifikaci energií záležitostí prvořadého významu v rámci firemní společenské odpovědnosti.  Jako součást svého úsilí o snížení emisí CO2 pomocí vyšší účinnosti motorů a nižší spotřeby paliva a také  o dosažení čistších výfukových emisí plánuje TMC do roku 2010 zcela obměnit svou řadu zážehových motorů a převodovek.


*Odvozeno od “ventilového rozvodu (valve train)” a “-matic”

Zdroj: Tisková zpráva Toyota Motor Corporation

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy