Modely Volvo ještě sportovnější

V50 | foto: Volvo

Inovace modelů nižší střední třídy, sedanu S40 a kombi V50, se netýká jen úprav vzhledu a odkládacích prostor, ale u obou vozů je posílen jejich prémiový charakter a vylepšeny jejich sportovní vlastnosti.

Nové Volvo S40 a V50 – vylepšené sportovní vlastnosti a výrazný prémiový charakter

• Užší vizuální vazba na větší modely Volvo
• Rostoucí počet mladých zákazníků s vysokými nároky na prémiový vůz
• Vylepšené odkládací prostory
• Větší potěšení z jízdy
• Nové bezpečnostní prvky
• Audiosystém světové třídy
• Třetina celkového objemu prodaných vozů

S příchodem současné generace Volva S40 a V50 v roce 2003 se společnost Volvo Cars zaměřila především na mladší zákazníky s vysokými nároky na sportovní vlastnosti a prémiový charakter.
Nové Volvo S40 a nové Volvo V50 společně přicházejí na trh s výrazně vylepšeným designem. Nabídka nových prvků dále posiluje jejich konkurenční pozici v boji o náročné mladé zákazníky.
„Když byly tyto automobily téměř před čtyřmi lety představeny, zdůrazňovali jsme, že svým majitelům nabízejí vlastnosti větších modelů Volvo, ale v kompaktnějším formátu. Nyní tento přístup posouváme o další krok díky výraznějším kvalitám a „vyspělosti“ obou modelů. Současně zvýrazňujeme rozdíly mezi oběma modely. Nová S40 se posouvá blíže Volvu S80, zatímco nová V50 se více podobá novému Volvu V70,“ říká prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars, Fredrik Arp.
Nejnovější údaje z USA a z Evropy ukazují, že zaměření společnosti na mladší cílovou skupinu vedlo k významnému zvýšení počtu prodaných vozidel.
 
Nárůst počtu zákazníků ve věku do 35 let o více než 20 procent
Zejména údaje z USA stojí za pozornost:
• Podíl nových majitelů Volva S40 ve věku do 35 let vzrostl z 23 na 45 procent.
• Podíl svobodných zákazníků vzrostl o 10 procent, ze 30 na 40 procent.
• Celkový průměrný věk zákazníků kupujících Volvo S40 se snížil o deset let z 50 na 40. 
„Důvody pro výběr Volva S40 jsou navíc emotivnější než v minulosti. Dnešní zákazníci s nadšením hovoří o jeho sportovním designu a o potěšení z jízdy. Stále častěji také vítězíme v boji o image a prestiž s našimi největšími konkurenty.“ prozrazuje Fredrik Arp.
V Evropě se podíl zákazníků Volva V50, jejichž hlavní alternativou byl prémiový vůz německé výroby, zvýšil z 24 procent u předchozího Volva V40 na dnešních téměř 47 procent.
Podíl zákazníků mladších 44 let vzrostl o deset procent ze 45 na 55 procent. Také v Evropě začínají při koupi mezi zákazníky Volva V50 převažovat emotivní důvody. Většinu těchto zákazníků přitom na rozdíl od modelu S40 tvoří rodiny s dětmi.
 
Vylepšené odkládací prostory
Designová i technická zlepšení u nových modelů Volvo S40 a V50 měla za cíl zlepšit již nyní vysoce oceňované vlastnosti obou modelů a odstranit slabé stránky identifikované zákazníky, například pokud se týče odkládacích prostor v interiéru.
„Tým designérů inteligentním způsobem využil každý volný kubický centimetr. Například zcela nový design středové konzoly a vnitřních panelů dveří umožnil zvýšení kapacity odkládacích prostor a umožnil zvýšení flexibility interiéru,“ vysvětluje Fredrik Arp.
 
Nabídka motorů
Jízdní vlastnosti patří mezi nejsilnější stránky obou modelů.
Jednou novinkou je zvýšení výkonu motoru T5 o 10 koňských sil na celkových 230 k. K dispozici je pět dalších benzínových motorů plus verze Flexifuel umožňující pohon na bioethanol.
• 1.6  100 k
• 1.8  125 k
• 1.8F Flexifuel 125 k  (není v nabídce na našem trhu)
• 2.0  145 k
• 2.4  140 k
• 2.4i 170 k
Dieselové motory, které představují z hlediska objemu prodeje obou modelů 55 procent v Evropě a 25 procent celkem, jsou nabízeny ve třech verzích: 
• 1.6D  109 k
• 2.0D  136 k
• D5 180 k
Jednou změnou je, že v průběhu druhé poloviny roku 2007 bude motor D5 k dispozici také s manuální převodovkou, která řidiči nabídne plných 400 Nm točivého momentu v porovnání se 350 Nm u automatické převodovky. Tento motor patří mezi první jednotky, které budou splňovat evropské emisní předpisy Euro 5.
Verze Flexifuel poháněná palivem E85 (85 procent ethanol, 15 procent benzín) s výkonem 125 k se stává stále více konkurenceschopnou. Volva S40 a V50 Flexifuel se nyní prodávají v devíti evropských zemích a v roce 2007 budou představovat 8 procent celkového počtu prodaných vozů těchto modelů.
 
Nově s aktivními světlomety
Pokud se týče bezpečnosti, přichází nová S40 a V50 s několika novými prvky:
• Volitelnými aktivními bi-xenonovými světlomety, které natáčejí světelný paprsek do zatáček v závislosti na pohybech volantu.
• Při aktivaci airbagů dojde k automatickému spuštění výstražných světel – tato funkce pomáhá přilákat pozornost ostatních motoristů v případě, že dojde k nehodě samotného vozidla například při jízdě za tmy.
• Brzdová světla jsou nyní vybavena funkcí nouzových brzdových světel EBL, která aktivuje jejich rychlé blikání v případě, že řidič prudce sešlápne brzdový pedál. Tímto způsobem je zajištěno efektivní upozornění ostatních řidičů za vozidlem.

Audiosystém světové třídy
Nové Volvo S40 a V50 může být vybaveno audiosystémem absolutní světové třídy.
Nejpokročilejší ze tří systémů – Premium Sound – je vybaven digitálním zesilovačem značky Alpine, systémem prostorového zvuku Dolby® Pro Logic II Surround a reproduktory od dánského výrobce Dynaudio.
U systémů High Performance a Premium Sound je nyní možné přehrávat CD s hudbou uloženou ve formátech MP3 nebo WMA. To znamená, že v měniči CD disků je možné uložit několik set hudebních skladeb a řidič tak má i na cestách k dispozici velkou část svého domácího hudebního archivu.
Všechny audiosystémy jsou nyní navíc vybaveny přídavným vstupem (AUX), ke kterému je možné připojit přídavné zařízení, například přenosný MP3 přehrávač. Jako příslušenství je k dispozici USB konektor a konektor pro připojení přehrávače iPod.
 
Třetina celkového objemu prodaných vozů Volvo
Cílový počet prodaných vozů Volvo S40 je 75 000 automobilů ročně.
Největším trhem jsou USA s jednou třetinou celkového množství, přičemž v roce 2007 se na druhé místo dostává Čína díky místní výrobě přibližně 8 000 vozů Volvo S40. Největšími evropskými trhy Volva S40 jsou Velká Británie, Španělsko, Německo a Švédsko.
Cílový počet prodaných vozů Volvo V50 je 70 000 automobilů ročně. 85 procent z tohoto počtu bude prodáno v Evropě, přičemž největšími jednotlivými trhy jsou Německo, Švédsko, Velká Británie, Itálie a Nizozemsko.
„Volvo S40 a V50 nejen představují třetinu celkového počtu prodaných vozů za rok 2007; tyto modely navíc hrají klíčovou roli při posilování značky Volvo. Nové modely posilují svou konkurenceschopnost ve všech klíčových oblastech a jsem přesvědčen, že společně s novou C30 se jim podaří přitáhnout ještě více nových a mladších zákazníků,“ říká Fredrik Arp.
 
Foto: Volvo Car Corporation
Zdroj: tisková zpráva Volvo Auto Czech

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy