Česká posádka Jan Kopecký, Pavel Dresler (Škoda Fabia R5 Evo) z továrního týmu Škoda Motorsport vede po dvanácté rychlostní zkoušce průběžné pořadí 49. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Na druhém místě figurují se ztrátou 1:19,3 minuty Britové Chris Ingram, Ross Whittock (Škoda Fabia R5), třetí je česká dvojice Filip Mareš, Jan Hloušek (Škoda Fabia R5), která ztrácí 1:20,6 minuty. V elitní desítce prestižního evropského podniku se drží celkem sedm pilotů z hostitelské země.
Česká posádka Jan Kopecký, Pavel Dresler (Škoda Fabia R5 Evo) z továrního týmu Škoda Motorsport vede po dvanácté rychlostní zkoušce průběžné pořadí 49. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Na druhém místě figurují se ztrátou 1:19,3 minuty Britové Chris Ingram, Ross Whittock (Škoda Fabia R5), třetí je česká dvojice Filip Mareš, Jan Hloušek (Škoda Fabia R5), která ztrácí 1:20,6 minuty. V elitní desítce prestižního evropského podniku se drží celkem sedm pilotů z hostitelské země.
Sedminásobný vítěz barumky Kopecký skončil v prvních třech nedělních rychlostních zkouškách pokaždé na druhé pozici. Vždy dopadl lépe než jeho nejbližší pronásledovatelé Ingram a Mareš. Brit se umístil na Majáku šestý, na Pinduli třetí a na Kašavě byl pátý. Český reprezentant si postupně odvezl pátou, sedmou a třetí příčku. V závodě již nepokračuje dosavadní druhý jezdec průběžného pořadí mistrovství Evropy (ERC) Lukasz Habaj z Polska (Škoda Fabia R5). Před desátou rychlostní zkouškou odstoupil v servisní zóně kvůli poškozenému rámu z úvodní etapy.
Ruský závodník s lotyšskou licencí Nikolaj Grjazin (Škoda Fabia R5), který v první etapě vyhrál dvě erzety a ve druhé úvodní úsek Maják, havaroval v průběhu jedenácté rychlostní zkoušky Pindula v Želechovicích. Vítězi barumky z let 2003 a 2014 Václavu Pechovi (Ford Fiesta R5) se zlomila poloosa a ze soutěže odstoupil. Organizátoři museli legendární erzetu dvakrát přerušit, poprvé při Grjazinově nehodě, podruhé po vypuknutí požáru u vozu Škoda Fabia R5 českého jezdce Romana Odložilíka.
Do zlínské rally v neděli zasáhl i úřadující evropský šampion Alexej Lukjaňuk V osmém sobotním testu v Halenkovicích jeho Citroën C3 R5 utrpěl nejprve defekt levé přední pneumatiky, po absolvování erzety ještě Rus ohlásil poškození zavěšení levého předního kola. Do soutěže se vrátil zásluhou superrally a svou rychlost potvrdil nejrychlejšími časy na Pinduli a Kašavě. Osmatřicetiletý rodák z Moskvy ztrácí na lídra Kopeckého jedenáct a půl minuty.
Na prvních deseti pozicích v celkové klasifikaci se nachází dohromady sedm českých posádek. Čtvrtý je Tomáš Kostka (Škoda Fabia R5 Evo), sedmý Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5), osmý Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo GTi R5), devátý Tomáš Pospíšilík a desátý Patrik Rujbr (oba Škoda Fabia R5). Smůla postihla do té doby skvěle jedoucího Martina Březíka, kvůli defektu a následné výměně kola nabral tříapůlminutovou ztrátu a klesl z osmého na čtrnácté místo.
V šampionátu ERC2 vede Ital Andrea Nucita (Fiat 124 Abarth RGT) s náskokem více než jedenácti minut před Argentincem Juanem Carlosem Alonsem (Mitsubishi Lancer Evo X). S velkou ztrátou jede na třetí pozici Polák Dariusz Polonski (Fiat 124 Abarth RGT).
Nesmírně dramatické souboje se odehrávají v evropském šampionátu juniorů. V čele pořadí ERC3J jede vítěz tří dopoledních nedělních rychlostních zkoušek Francouz Jean-Baptiste Franceschi (Ford Fiesta R2T). Dosavadní lídr po první etapě Španěl Elfrén Llarena (Peugeot 208 R2) na něj ztrácí čtyři vteřiny, třetí jede Nor Sindre Furuseth (oba Peugeot 208 R2). Český mladík Erik Cais (Ford Fiesta R2T), nejrychlejší na Kašavě má manko pouhých 13,7 vteřiny na vedoucího Francouze. Dvacetiletý mladík z Fryštáku ztrácí jen 1,2 vteřiny na bronzovou příčku! Závěr soutěže v podání juniorského šampionátu bude hodně zajímavý.
Pořadí po 12. rychlostní zkoušce:
1. Kopecký, Dresler (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) 1:36:24,0 hod2. Ingram, Whittock (GBR, Škoda Fabia R5) + 1:19 ,3 min3. Mareš, Hloušek (CZE, Škoda Fabia R5) + 1:20,6 min4. Kostka, Kučera (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) + 1:38,0 min5. Griebel, Winklhofer (DEU/AUT, Škoda Fabia R5) + 2:04,2 min6. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia R5 Evo) + 2:29,4 min7. Tarabus, Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:37,0 min8. Štajf, Havelková (CZE, Volkswagen Polo GTi R5) + 3:11,2 min9. Pospíšilík, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:36,9 min10. Rujbr, J. Švec (CZE, Škoda Fabia R5) + 4:27,3 min
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.