Kopecký navyšuje ve druhé etapě náskok

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Roman Ordelt 18. srpna 2019 15:44
Sdílej:

Česká posádka Jan Kopecký, Pavel Dresler (Škoda Fabia R5 Evo) z továrního týmu Škoda Motorsport vede po dvanácté rychlostní zkoušce průběžné pořadí 49. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Na druhém místě figurují se ztrátou 1:19,3 minuty Britové Chris Ingram, Ross Whittock (Škoda Fabia R5), třetí je česká dvojice Filip Mareš, Jan Hloušek (Škoda Fabia R5), která ztrácí 1:20,6 minuty. V elitní desítce prestižního evropského podniku se drží celkem sedm pilotů z hostitelské země.

Česká posádka Jan Kopecký, Pavel Dresler (Škoda Fabia R5 Evo) z továrního týmu Škoda Motorsport vede po dvanácté rychlostní zkoušce průběžné pořadí 49. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Na druhém místě figurují se ztrátou 1:19,3 minuty Britové Chris Ingram, Ross Whittock (Škoda Fabia R5), třetí je česká dvojice Filip Mareš, Jan Hloušek (Škoda Fabia R5), která ztrácí 1:20,6 minuty. V elitní desítce prestižního evropského podniku se drží celkem sedm pilotů z hostitelské země.

Sedminásobný vítěz barumky Kopecký skončil v prvních třech nedělních rychlostních zkouškách pokaždé na druhé pozici. Vždy dopadl lépe než jeho nejbližší pronásledovatelé Ingram a Mareš. Brit se umístil na Majáku šestý, na Pinduli třetí a na Kašavě byl pátý. Český reprezentant si postupně odvezl pátou, sedmou a třetí příčku. V závodě již nepokračuje dosavadní druhý jezdec průběžného pořadí mistrovství Evropy (ERC) Lukasz Habaj z Polska (Škoda Fabia R5). Před desátou rychlostní zkouškou odstoupil v servisní zóně kvůli poškozenému rámu z úvodní etapy.

Ruský závodník s lotyšskou licencí Nikolaj Grjazin (Škoda Fabia R5), který v první etapě vyhrál dvě erzety a ve druhé úvodní úsek Maják, havaroval v průběhu jedenácté rychlostní zkoušky Pindula v Želechovicích. Vítězi barumky z let 2003 a 2014 Václavu Pechovi (Ford Fiesta R5) se zlomila poloosa a ze soutěže odstoupil. Organizátoři museli legendární erzetu dvakrát přerušit, poprvé při Grjazinově nehodě, podruhé po vypuknutí požáru u vozu Škoda Fabia R5 českého jezdce Romana Odložilíka.

Do zlínské rally v neděli zasáhl i úřadující evropský šampion Alexej Lukjaňuk V osmém sobotním testu v Halenkovicích jeho Citroën C3 R5 utrpěl nejprve defekt levé přední pneumatiky, po absolvování erzety ještě Rus ohlásil poškození zavěšení levého předního kola. Do soutěže se vrátil zásluhou superrally a svou rychlost potvrdil nejrychlejšími časy na Pinduli a Kašavě. Osmatřicetiletý rodák z Moskvy ztrácí na lídra Kopeckého jedenáct a půl minuty.

Na prvních deseti pozicích v celkové klasifikaci se nachází dohromady sedm českých posádek. Čtvrtý je Tomáš Kostka (Škoda Fabia R5 Evo), sedmý Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5), osmý Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo GTi R5), devátý Tomáš Pospíšilík a desátý Patrik Rujbr (oba Škoda Fabia R5). Smůla postihla do té doby skvěle jedoucího Martina Březíka, kvůli defektu a následné výměně kola nabral tříapůlminutovou ztrátu a klesl z osmého na čtrnácté místo.

V šampionátu ERC2 vede Ital Andrea Nucita (Fiat 124 Abarth RGT) s náskokem více než jedenácti minut před Argentincem Juanem Carlosem Alonsem (Mitsubishi Lancer Evo X). S velkou ztrátou jede na třetí pozici Polák Dariusz Polonski (Fiat 124 Abarth RGT).

Nesmírně dramatické souboje se odehrávají v evropském šampionátu juniorů. V čele pořadí ERC3J jede vítěz tří dopoledních nedělních rychlostních zkoušek Francouz Jean-Baptiste Franceschi (Ford Fiesta R2T). Dosavadní lídr po první etapě Španěl Elfrén Llarena (Peugeot 208 R2) na něj ztrácí čtyři vteřiny, třetí jede Nor Sindre Furuseth (oba Peugeot 208 R2). Český mladík Erik Cais (Ford Fiesta R2T), nejrychlejší na Kašavě má manko pouhých 13,7 vteřiny na vedoucího Francouze. Dvacetiletý mladík z Fryštáku ztrácí jen 1,2 vteřiny na bronzovou příčku! Závěr soutěže v podání juniorského šampionátu bude hodně zajímavý.

Pořadí po 12. rychlostní zkoušce:

1. Kopecký, Dresler (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) 1:36:24,0 hod2. Ingram, Whittock (GBR, Škoda Fabia R5) + 1:19 ,3 min3. Mareš, Hloušek (CZE, Škoda Fabia R5) + 1:20,6 min4. Kostka, Kučera (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) + 1:38,0 min5. Griebel, Winklhofer (DEU/AUT, Škoda Fabia R5) + 2:04,2 min6. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia R5 Evo) + 2:29,4 min7. Tarabus, Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:37,0 min8. Štajf, Havelková (CZE, Volkswagen Polo GTi R5) + 3:11,2 min9. Pospíšilík, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:36,9 min10. Rujbr, J. Švec (CZE, Škoda Fabia R5) + 4:27,3 min

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.