Kopecký navyšuje ve druhé etapě náskok

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Roman Ordelt 18. srpna 2019 15:44
Sdílej:

Česká posádka Jan Kopecký, Pavel Dresler (Škoda Fabia R5 Evo) z továrního týmu Škoda Motorsport vede po dvanácté rychlostní zkoušce průběžné pořadí 49. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Na druhém místě figurují se ztrátou 1:19,3 minuty Britové Chris Ingram, Ross Whittock (Škoda Fabia R5), třetí je česká dvojice Filip Mareš, Jan Hloušek (Škoda Fabia R5), která ztrácí 1:20,6 minuty. V elitní desítce prestižního evropského podniku se drží celkem sedm pilotů z hostitelské země.

Česká posádka Jan Kopecký, Pavel Dresler (Škoda Fabia R5 Evo) z továrního týmu Škoda Motorsport vede po dvanácté rychlostní zkoušce průběžné pořadí 49. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Na druhém místě figurují se ztrátou 1:19,3 minuty Britové Chris Ingram, Ross Whittock (Škoda Fabia R5), třetí je česká dvojice Filip Mareš, Jan Hloušek (Škoda Fabia R5), která ztrácí 1:20,6 minuty. V elitní desítce prestižního evropského podniku se drží celkem sedm pilotů z hostitelské země.

Sedminásobný vítěz barumky Kopecký skončil v prvních třech nedělních rychlostních zkouškách pokaždé na druhé pozici. Vždy dopadl lépe než jeho nejbližší pronásledovatelé Ingram a Mareš. Brit se umístil na Majáku šestý, na Pinduli třetí a na Kašavě byl pátý. Český reprezentant si postupně odvezl pátou, sedmou a třetí příčku. V závodě již nepokračuje dosavadní druhý jezdec průběžného pořadí mistrovství Evropy (ERC) Lukasz Habaj z Polska (Škoda Fabia R5). Před desátou rychlostní zkouškou odstoupil v servisní zóně kvůli poškozenému rámu z úvodní etapy.

Ruský závodník s lotyšskou licencí Nikolaj Grjazin (Škoda Fabia R5), který v první etapě vyhrál dvě erzety a ve druhé úvodní úsek Maják, havaroval v průběhu jedenácté rychlostní zkoušky Pindula v Želechovicích. Vítězi barumky z let 2003 a 2014 Václavu Pechovi (Ford Fiesta R5) se zlomila poloosa a ze soutěže odstoupil. Organizátoři museli legendární erzetu dvakrát přerušit, poprvé při Grjazinově nehodě, podruhé po vypuknutí požáru u vozu Škoda Fabia R5 českého jezdce Romana Odložilíka.

Do zlínské rally v neděli zasáhl i úřadující evropský šampion Alexej Lukjaňuk V osmém sobotním testu v Halenkovicích jeho Citroën C3 R5 utrpěl nejprve defekt levé přední pneumatiky, po absolvování erzety ještě Rus ohlásil poškození zavěšení levého předního kola. Do soutěže se vrátil zásluhou superrally a svou rychlost potvrdil nejrychlejšími časy na Pinduli a Kašavě. Osmatřicetiletý rodák z Moskvy ztrácí na lídra Kopeckého jedenáct a půl minuty.

Na prvních deseti pozicích v celkové klasifikaci se nachází dohromady sedm českých posádek. Čtvrtý je Tomáš Kostka (Škoda Fabia R5 Evo), sedmý Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5), osmý Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo GTi R5), devátý Tomáš Pospíšilík a desátý Patrik Rujbr (oba Škoda Fabia R5). Smůla postihla do té doby skvěle jedoucího Martina Březíka, kvůli defektu a následné výměně kola nabral tříapůlminutovou ztrátu a klesl z osmého na čtrnácté místo.

V šampionátu ERC2 vede Ital Andrea Nucita (Fiat 124 Abarth RGT) s náskokem více než jedenácti minut před Argentincem Juanem Carlosem Alonsem (Mitsubishi Lancer Evo X). S velkou ztrátou jede na třetí pozici Polák Dariusz Polonski (Fiat 124 Abarth RGT).

Nesmírně dramatické souboje se odehrávají v evropském šampionátu juniorů. V čele pořadí ERC3J jede vítěz tří dopoledních nedělních rychlostních zkoušek Francouz Jean-Baptiste Franceschi (Ford Fiesta R2T). Dosavadní lídr po první etapě Španěl Elfrén Llarena (Peugeot 208 R2) na něj ztrácí čtyři vteřiny, třetí jede Nor Sindre Furuseth (oba Peugeot 208 R2). Český mladík Erik Cais (Ford Fiesta R2T), nejrychlejší na Kašavě má manko pouhých 13,7 vteřiny na vedoucího Francouze. Dvacetiletý mladík z Fryštáku ztrácí jen 1,2 vteřiny na bronzovou příčku! Závěr soutěže v podání juniorského šampionátu bude hodně zajímavý.

Pořadí po 12. rychlostní zkoušce:

1. Kopecký, Dresler (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) 1:36:24,0 hod2. Ingram, Whittock (GBR, Škoda Fabia R5) + 1:19 ,3 min3. Mareš, Hloušek (CZE, Škoda Fabia R5) + 1:20,6 min4. Kostka, Kučera (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) + 1:38,0 min5. Griebel, Winklhofer (DEU/AUT, Škoda Fabia R5) + 2:04,2 min6. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia R5 Evo) + 2:29,4 min7. Tarabus, Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:37,0 min8. Štajf, Havelková (CZE, Volkswagen Polo GTi R5) + 3:11,2 min9. Pospíšilík, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:36,9 min10. Rujbr, J. Švec (CZE, Škoda Fabia R5) + 4:27,3 min

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.