Shakedown před Rally Finland ovládl tovární tým Citroënu, když nejrychlejší čas zajel Mads Ostberg a Craig Breen byl druhý. Že by se tak začalo ukazovat, že přepracovaná C3 WRC funguje?
Ve čtvrtečním shakedownu před Rally Finland zajel nejrychlejší čas Mads Ostberg. Na 4,6 km dlouhém úseku Vesala dosáhl při svém třetím průjezdu času 1:54,8 min. Záda mu kryl jeho týmový kolega, Craig Breen, který byl o 0,6 vteřiny horší.
Citroën přitom ve Finsku nasadil přepracované speciály C3 WRC. "Ve srovnání s dobou před 12 měsíci je to velká změna. Ale nesmíme zapomínat na to, že je to jen shakedown. To stejné jsme viděli v Argentině. Tam jsme měli novou geometrii zadní nápravy, Kris i já jsme byli v shakedownu na čele, ale soutěž pak už tak dobře nešla," říká Craig Breen pro německý 'Motorsport-Total.com'.
Jeho kolega, Mads Ostberg, si věří více: "Když auto dobře funguje, tak můžeme vyhrát rally. Pocit při testu i dnešním shakedownu byl dobrý. Společně s inženýry jsme změnili filozofii auta, teď jezdím jinak. Chtěl jsem to [změnu], abych mohl jezdit rychleji. V Portugalsku a na Sardinii jsem neměl žádnou důvěru [v auto], teď už ale ano. Tyto naše časy jsou silné, jsem trochu překvapený. Jak jsem říkal, sice jsme toho změnili dost, ale člověk nikdy neví, jestli to bude stačit. Tlumiče jsme přenastavili o 50 kliků, posílili jsme zavěšení a diferenciály, ale nikdy nevíte, jestli to bude fungovat." říká Nor pro Motorsport-Total.
Výsledky shakedownu:1. Mads Östberg (Citroen) 1:54,8 min.2. Craig Breen (Citroen) +0,6 s3. Jari-Matti Latvala (Toyota) +1,1 s4. Ott Tänak (Toyota) +1,2 s5. Teemu Suninen (Ford) +1,8 s= Thierry Neuville (Hyundai) +1,8 s7. Andreas Mikkelsen (Hyundai) +1,9 s8. Hayden Paddon (Hyundai) +2,0 s9. Sebastien Ogier (Ford) +2,4 s10. Esapekka Lappi (Toyota) +2,5 s
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?