Shakedown před Rally Finland ovládl tovární tým Citroënu, když nejrychlejší čas zajel Mads Ostberg a Craig Breen byl druhý. Že by se tak začalo ukazovat, že přepracovaná C3 WRC funguje?
Ve čtvrtečním shakedownu před Rally Finland zajel nejrychlejší čas Mads Ostberg. Na 4,6 km dlouhém úseku Vesala dosáhl při svém třetím průjezdu času 1:54,8 min. Záda mu kryl jeho týmový kolega, Craig Breen, který byl o 0,6 vteřiny horší.
Citroën přitom ve Finsku nasadil přepracované speciály C3 WRC. "Ve srovnání s dobou před 12 měsíci je to velká změna. Ale nesmíme zapomínat na to, že je to jen shakedown. To stejné jsme viděli v Argentině. Tam jsme měli novou geometrii zadní nápravy, Kris i já jsme byli v shakedownu na čele, ale soutěž pak už tak dobře nešla," říká Craig Breen pro německý 'Motorsport-Total.com'.
Jeho kolega, Mads Ostberg, si věří více: "Když auto dobře funguje, tak můžeme vyhrát rally. Pocit při testu i dnešním shakedownu byl dobrý. Společně s inženýry jsme změnili filozofii auta, teď jezdím jinak. Chtěl jsem to [změnu], abych mohl jezdit rychleji. V Portugalsku a na Sardinii jsem neměl žádnou důvěru [v auto], teď už ale ano. Tyto naše časy jsou silné, jsem trochu překvapený. Jak jsem říkal, sice jsme toho změnili dost, ale člověk nikdy neví, jestli to bude stačit. Tlumiče jsme přenastavili o 50 kliků, posílili jsme zavěšení a diferenciály, ale nikdy nevíte, jestli to bude fungovat." říká Nor pro Motorsport-Total.
Výsledky shakedownu:1. Mads Östberg (Citroen) 1:54,8 min.2. Craig Breen (Citroen) +0,6 s3. Jari-Matti Latvala (Toyota) +1,1 s4. Ott Tänak (Toyota) +1,2 s5. Teemu Suninen (Ford) +1,8 s= Thierry Neuville (Hyundai) +1,8 s7. Andreas Mikkelsen (Hyundai) +1,9 s8. Hayden Paddon (Hyundai) +2,0 s9. Sebastien Ogier (Ford) +2,4 s10. Esapekka Lappi (Toyota) +2,5 s
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.