Shakedown před Rally Finland ovládl tovární tým Citroënu, když nejrychlejší čas zajel Mads Ostberg a Craig Breen byl druhý. Že by se tak začalo ukazovat, že přepracovaná C3 WRC funguje?
Ve čtvrtečním shakedownu před Rally Finland zajel nejrychlejší čas Mads Ostberg. Na 4,6 km dlouhém úseku Vesala dosáhl při svém třetím průjezdu času 1:54,8 min. Záda mu kryl jeho týmový kolega, Craig Breen, který byl o 0,6 vteřiny horší.
Citroën přitom ve Finsku nasadil přepracované speciály C3 WRC. "Ve srovnání s dobou před 12 měsíci je to velká změna. Ale nesmíme zapomínat na to, že je to jen shakedown. To stejné jsme viděli v Argentině. Tam jsme měli novou geometrii zadní nápravy, Kris i já jsme byli v shakedownu na čele, ale soutěž pak už tak dobře nešla," říká Craig Breen pro německý 'Motorsport-Total.com'.
Jeho kolega, Mads Ostberg, si věří více: "Když auto dobře funguje, tak můžeme vyhrát rally. Pocit při testu i dnešním shakedownu byl dobrý. Společně s inženýry jsme změnili filozofii auta, teď jezdím jinak. Chtěl jsem to [změnu], abych mohl jezdit rychleji. V Portugalsku a na Sardinii jsem neměl žádnou důvěru [v auto], teď už ale ano. Tyto naše časy jsou silné, jsem trochu překvapený. Jak jsem říkal, sice jsme toho změnili dost, ale člověk nikdy neví, jestli to bude stačit. Tlumiče jsme přenastavili o 50 kliků, posílili jsme zavěšení a diferenciály, ale nikdy nevíte, jestli to bude fungovat." říká Nor pro Motorsport-Total.
Výsledky shakedownu:1. Mads Östberg (Citroen) 1:54,8 min.2. Craig Breen (Citroen) +0,6 s3. Jari-Matti Latvala (Toyota) +1,1 s4. Ott Tänak (Toyota) +1,2 s5. Teemu Suninen (Ford) +1,8 s= Thierry Neuville (Hyundai) +1,8 s7. Andreas Mikkelsen (Hyundai) +1,9 s8. Hayden Paddon (Hyundai) +2,0 s9. Sebastien Ogier (Ford) +2,4 s10. Esapekka Lappi (Toyota) +2,5 s
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).