Shakedown před Rally Finland ovládl tovární tým Citroënu, když nejrychlejší čas zajel Mads Ostberg a Craig Breen byl druhý. Že by se tak začalo ukazovat, že přepracovaná C3 WRC funguje?
Ve čtvrtečním shakedownu před Rally Finland zajel nejrychlejší čas Mads Ostberg. Na 4,6 km dlouhém úseku Vesala dosáhl při svém třetím průjezdu času 1:54,8 min. Záda mu kryl jeho týmový kolega, Craig Breen, který byl o 0,6 vteřiny horší.
Citroën přitom ve Finsku nasadil přepracované speciály C3 WRC. "Ve srovnání s dobou před 12 měsíci je to velká změna. Ale nesmíme zapomínat na to, že je to jen shakedown. To stejné jsme viděli v Argentině. Tam jsme měli novou geometrii zadní nápravy, Kris i já jsme byli v shakedownu na čele, ale soutěž pak už tak dobře nešla," říká Craig Breen pro německý 'Motorsport-Total.com'.
Jeho kolega, Mads Ostberg, si věří více: "Když auto dobře funguje, tak můžeme vyhrát rally. Pocit při testu i dnešním shakedownu byl dobrý. Společně s inženýry jsme změnili filozofii auta, teď jezdím jinak. Chtěl jsem to [změnu], abych mohl jezdit rychleji. V Portugalsku a na Sardinii jsem neměl žádnou důvěru [v auto], teď už ale ano. Tyto naše časy jsou silné, jsem trochu překvapený. Jak jsem říkal, sice jsme toho změnili dost, ale člověk nikdy neví, jestli to bude stačit. Tlumiče jsme přenastavili o 50 kliků, posílili jsme zavěšení a diferenciály, ale nikdy nevíte, jestli to bude fungovat." říká Nor pro Motorsport-Total.
Výsledky shakedownu:1. Mads Östberg (Citroen) 1:54,8 min.2. Craig Breen (Citroen) +0,6 s3. Jari-Matti Latvala (Toyota) +1,1 s4. Ott Tänak (Toyota) +1,2 s5. Teemu Suninen (Ford) +1,8 s= Thierry Neuville (Hyundai) +1,8 s7. Andreas Mikkelsen (Hyundai) +1,9 s8. Hayden Paddon (Hyundai) +2,0 s9. Sebastien Ogier (Ford) +2,4 s10. Esapekka Lappi (Toyota) +2,5 s
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?