Shakedown před Rally Finland ovládl tovární tým Citroënu, když nejrychlejší čas zajel Mads Ostberg a Craig Breen byl druhý. Že by se tak začalo ukazovat, že přepracovaná C3 WRC funguje?
Ve čtvrtečním shakedownu před Rally Finland zajel nejrychlejší čas Mads Ostberg. Na 4,6 km dlouhém úseku Vesala dosáhl při svém třetím průjezdu času 1:54,8 min. Záda mu kryl jeho týmový kolega, Craig Breen, který byl o 0,6 vteřiny horší.
Citroën přitom ve Finsku nasadil přepracované speciály C3 WRC. "Ve srovnání s dobou před 12 měsíci je to velká změna. Ale nesmíme zapomínat na to, že je to jen shakedown. To stejné jsme viděli v Argentině. Tam jsme měli novou geometrii zadní nápravy, Kris i já jsme byli v shakedownu na čele, ale soutěž pak už tak dobře nešla," říká Craig Breen pro německý 'Motorsport-Total.com'.
Jeho kolega, Mads Ostberg, si věří více: "Když auto dobře funguje, tak můžeme vyhrát rally. Pocit při testu i dnešním shakedownu byl dobrý. Společně s inženýry jsme změnili filozofii auta, teď jezdím jinak. Chtěl jsem to [změnu], abych mohl jezdit rychleji. V Portugalsku a na Sardinii jsem neměl žádnou důvěru [v auto], teď už ale ano. Tyto naše časy jsou silné, jsem trochu překvapený. Jak jsem říkal, sice jsme toho změnili dost, ale člověk nikdy neví, jestli to bude stačit. Tlumiče jsme přenastavili o 50 kliků, posílili jsme zavěšení a diferenciály, ale nikdy nevíte, jestli to bude fungovat." říká Nor pro Motorsport-Total.
Výsledky shakedownu:1. Mads Östberg (Citroen) 1:54,8 min.2. Craig Breen (Citroen) +0,6 s3. Jari-Matti Latvala (Toyota) +1,1 s4. Ott Tänak (Toyota) +1,2 s5. Teemu Suninen (Ford) +1,8 s= Thierry Neuville (Hyundai) +1,8 s7. Andreas Mikkelsen (Hyundai) +1,9 s8. Hayden Paddon (Hyundai) +2,0 s9. Sebastien Ogier (Ford) +2,4 s10. Esapekka Lappi (Toyota) +2,5 s
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.