Sébastien Ogier vyhrál úvodní soutěž šampionátu WRC 2018, slavnou Rally Monte Carlo. Na této soutěži se mu zvlášť daří, když si zde připsal již pátý triumf v řadě.
"Byla to zase enormní výzva. Vždy, když sem přijedete, tak před sebou máme náročný týden, zvláště co se výběru gum týče. Ott byl tvrdým soupeřem, ale vždy je dobré být zde na podium. Samozřejmě, jsem velmi spokojený, je to nejlepší způsob, jak nastartovat sezonu. Je pěkné vrátit se a nastartovat rok tímto způsobem, je to zvláštní, ale nikdy jsem špatně nevybral gumy. Podmínky se neustále měnily, takže to nikdy nebylo jasné. Měli jsme dobré vedení, protože jsme udělali méně chyb, než ostatní. Bylo skoro nemožné zvládnout víkend bez chyb, i my jsme udělali chyby," začal Sébastien Ogier.
"Ty naše ale byly pouze malé chyby s malými následky, díky tomu jsme si mohli odnést páté vítězství v řadě. To je dobré." V sobotu na posádky čekala RZ9, která byla velmi náročná. "Byla to jedna z nejtěžších zkoušek v mé kariéře. Je těžké říci, v kterém bodě to bylo náročné, ale nebylo to příjemné na ní pilotovat. Snažili jste se přežít. Do cíle jste dojeli s velkou úlevou a velmi spokojení, že jste přejeli přes čáru. Vůbec přitom nemáte tušení ohledně svého času, jestli jsme o minutu pomalejší nebo rychlejší."
"Každý den byl náročný, ale hlavně se jednalo o pneumatiky. Bylo by velmi jednoduché udělat chybu v mé pozici." Francouzovi se navíc podařilo vyjet jeden bonusový bod na Power Stage. "Nemohl jsem být úplně uvolněný, ale ani jsem nemohl pořádně atakovat. Věděl jsem, že Thierry a Ott budou bojovat o body. Thierry, Andreas a Craig měli čtyři měkké gumy na Power Stage. Já jsem moje super měkké gumy přehřál, což nebylo dobré pro rychlost, ale zkusil jsem zabrat. Každý bod je v tomto momentu důležitý, a tak jsem rád, že jsem získal i tento jeden [navíc z Power Stage]."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?