Ogier po páté výhře v řadě: Udělal jsem méně chyb, než ostatní

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 30. ledna 2018 18:19
Sdílej:

Sébastien Ogier vyhrál úvodní soutěž šampionátu WRC 2018, slavnou Rally Monte Carlo. Na této soutěži se mu zvlášť daří, když si zde připsal již pátý triumf v řadě.

"Byla to zase enormní výzva. Vždy, když sem přijedete, tak před sebou máme náročný týden, zvláště co se výběru gum týče. Ott byl tvrdým soupeřem, ale vždy je dobré být zde na podium. Samozřejmě, jsem velmi spokojený, je to nejlepší způsob, jak nastartovat sezonu. Je pěkné vrátit se a nastartovat rok tímto způsobem, je to zvláštní, ale nikdy jsem špatně nevybral gumy. Podmínky se neustále měnily, takže to nikdy nebylo jasné. Měli jsme dobré vedení, protože jsme udělali méně chyb, než ostatní. Bylo skoro nemožné zvládnout víkend bez chyb, i my jsme udělali chyby," začal Sébastien Ogier.

"Ty naše ale byly pouze malé chyby s malými následky, díky tomu jsme si mohli odnést páté vítězství v řadě. To je dobré." V sobotu na posádky čekala RZ9, která byla velmi náročná. "Byla to jedna z nejtěžších zkoušek v mé kariéře. Je těžké říci, v kterém bodě to bylo náročné, ale nebylo to příjemné na ní pilotovat. Snažili jste se přežít. Do cíle jste dojeli s velkou úlevou a velmi spokojení, že jste přejeli přes čáru. Vůbec přitom nemáte tušení ohledně svého času, jestli jsme o minutu pomalejší nebo rychlejší."

"Každý den byl náročný, ale hlavně se jednalo o pneumatiky. Bylo by velmi jednoduché udělat chybu v mé pozici." Francouzovi se navíc podařilo vyjet jeden bonusový bod na Power Stage. "Nemohl jsem být úplně uvolněný, ale ani jsem nemohl pořádně atakovat. Věděl jsem, že Thierry a Ott budou bojovat o body. Thierry, Andreas a Craig měli čtyři měkké gumy na Power Stage. Já jsem moje super měkké gumy přehřál, což nebylo dobré pro rychlost, ale zkusil jsem zabrat. Každý bod je v tomto momentu důležitý, a tak jsem rád, že jsem získal i tento jeden [navíc z Power Stage]."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.