Škoda Motorsport nasadí v příští sezoně nejmladší sestavu továrních jezdců ve své historii. Navíc jde o velmi početný tovární tým - Škoda bude útočit ve WRC2 hned s pěti továrními posádkami. Své rozhodnutí prezentoval tým minulý týden v Mladé Boleslavi.
Hned tři posádky mají méně než 21 let. V týmu zůstávají Pontus Tidemand a Jan Kopecký, kteří s Fabii R5 vyhráli 10 ze 13 soutěží WRC 2 v roce 2017. Tidemand se pak stal zaslouženě šampionem WRC2.
Tuto dvojici doplní 21 letý Nor Ole Christian Veiby. Ten vyhrál v sezoně 2017 v Polsku kategorii WRC2 a také závodil za Škodu v tomto roce v Asijsko-Pacifickém šampionátu. Tam si dojel pro druhé místo celkově.
Čtvrtým jezdcem je Juuso Nordgren, který jel za Škodu ve Španělsku. Fin má na svém kontě titul z finského šampionátu z roku 2015. Posledním továrním jezdcem je teprve 17 letý Kalle Rovanperä. Tento Fin se stal nejmladším bodujícím jezdcem v MS, když vyhrál ve WRC2 na Fordu Australskou rally.
Rovanperä už oslavil dva tituly v Lotyšsku (zde je možné jezdit i v mladším věku), debut v MS si odbyl ve Walesu pouhý den po složení testů na řidičský průkaz. Škoda zatím oficiálně neoznámila program pro svoje jezdce.
"Jsme moc rádi, že v našem týmu zůstávají Pontus Tidemand a Jan Kopecký. Mladíci Ole Christian Veiby a Juuso Nordgren již také prokázali svůj talent. Nová a též velmi talentovaná posila týmu je Kalle Rovanperä. Už se opravdu těšíme na sezonu 2018," řekl Michal Hrabánek, šéf továrního týmu.
O programu jednotlivých jezdců toho zatím moc nevíme. Jisté je pouze to, že Jan Kopecký pojede ve speciálním designu český šampionát (design bude dle české trikolory) a dále jej čeká pár vybraných soutěží WRC2.
Německý 'rallye-magazin.de' dále informoval, že Rovanperä poprvé pojede v továrních barvách v Mexiku. Předtím jej čeká ještě Rally Monte Carlo, to však v týmu Toniho Gardemeistera. Fin má mít podepsanou se Škodou víceletou smlouvu a uvidíme jej kromě Mexika také v Argentině, Finsku, Španělsku a ve Walesu.
Jeho manažer, Timo Jouhki, však Škodu původně nepovažoval za favorita - tím byl Hyundai. Jenže ten do svého juniorského programu vybral Jariho Huttunena. "Škoda se pro nás stala velmi rychle tou nejlepší alternativou. Škoda ve WRC2 'tvrdí muziku' a tento šampionát je pro Kalleho skvělý, aby posbíral zkušenosti, než se za pár let posune do WRC. V roce 2018 ale titul nutně získat nemusí," odhalil plány Jouhki.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.