Škoda představila jezdce pro sezonu 2018 - angažovala pět posádek

Kopecký zůstává u Škody, jeho hlavním cílem bude opět MČR
Kopecký zůstává u Škody, jeho hlavním cílem bude opět MČR, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 18. prosince 2017 23:20
Sdílej:

Škoda Motorsport nasadí v příští sezoně nejmladší sestavu továrních jezdců ve své historii. Navíc jde o velmi početný tovární tým - Škoda bude útočit ve WRC2 hned s pěti továrními posádkami. Své rozhodnutí prezentoval tým minulý týden v Mladé Boleslavi.

Hned tři posádky mají méně než 21 let. V týmu zůstávají Pontus Tidemand a Jan Kopecký, kteří s Fabii R5 vyhráli 10 ze 13 soutěží WRC 2 v roce 2017. Tidemand se pak stal zaslouženě šampionem WRC2. 

Tuto dvojici doplní 21 letý Nor Ole Christian Veiby. Ten vyhrál v sezoně 2017 v Polsku kategorii WRC2 a také závodil za Škodu v tomto roce v Asijsko-Pacifickém šampionátu. Tam si dojel pro druhé místo celkově.

Čtvrtým jezdcem je Juuso Nordgren, který jel za Škodu ve Španělsku. Fin má na svém kontě titul z finského šampionátu z roku 2015. Posledním továrním jezdcem je teprve 17 letý Kalle Rovanperä. Tento Fin se stal nejmladším bodujícím jezdcem v MS, když vyhrál ve WRC2 na Fordu Australskou rally.

Rovanperä už oslavil dva tituly v Lotyšsku (zde je možné jezdit i v mladším věku), debut v MS si odbyl ve Walesu pouhý den po složení testů na řidičský průkaz. Škoda zatím oficiálně neoznámila program pro svoje jezdce. 

"Jsme moc rádi, že v našem týmu zůstávají Pontus Tidemand a Jan Kopecký. Mladíci Ole Christian Veiby a Juuso Nordgren již také prokázali svůj talent. Nová a též velmi talentovaná posila týmu je Kalle Rovanperä. Už se opravdu těšíme na sezonu 2018," řekl Michal Hrabánek, šéf továrního týmu.

O programu jednotlivých jezdců toho zatím moc nevíme. Jisté je pouze to, že Jan Kopecký pojede ve speciálním designu český šampionát (design bude dle české trikolory) a dále jej čeká pár vybraných soutěží WRC2.

Německý 'rallye-magazin.de' dále informoval, že Rovanperä poprvé pojede v továrních barvách v Mexiku. Předtím jej čeká ještě Rally Monte Carlo, to však v týmu Toniho Gardemeistera. Fin má mít podepsanou se Škodou víceletou smlouvu a uvidíme jej kromě Mexika také v Argentině, Finsku, Španělsku a ve Walesu. 

Jeho manažer, Timo Jouhki, však Škodu původně nepovažoval za favorita - tím byl Hyundai. Jenže ten do svého juniorského programu vybral Jariho Huttunena. "Škoda se pro nás stala velmi rychle tou nejlepší alternativou. Škoda ve WRC2 'tvrdí muziku' a tento šampionát je pro Kalleho skvělý, aby posbíral zkušenosti, než se za pár let posune do WRC. V roce 2018 ale titul nutně získat nemusí," odhalil plány Jouhki.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.