Sébastien Ogier vypadal po zisku titulu málokdy tak uvolněně, jako teď v neděli. Na tiskové konferenci po soutěži novopečený mistr světa z Francie přiznal, že se jednalo o "nejsilnější vzrušení v jeho kariéře".
"Vzrušení je něčím, co nemůžete kontrolovat. Je to pěkné, je to jen po krátkou dobu, nevím, řekl bych pár minut. Bylo to největší vzrušení, které jsem v rally kdy zažil. V životě ne, protože když se narodila moje dcera, tak to bylo ještě silnější. Ale dnes, nevím proč, je těžké to vysvětlit. Opravdu nevím, proč jsem to tak procítil, ale jak jsme zjistili, bylo to super," říká Sébastien Ogier.
"Získali jsme na této sázce, do které jsme šli. OK, možná to nebyla taková sázka, ale byla to výzva, kterou jsme akceptovali. Cítím se docela hrdý a zároveň šťastný za celý tým. Malcolm [Wilson] a všichni členové týmu to předtím nikdy nezažili, ale je to zasloužené. Navíc to všechno s nejmenším rozpočtem mezi výrobci, to je neuvěřitelné."
Sébastien Ogier letos také trochu vytěžil z velkých technických změn, které donutily všechny výrobce přijít s novými vozy, které pole dost vyrovnaly. Sezona 2017 tak byla jednou z nejvyrovnanějších. "Snadno bych mohl říct, že to byla sezona, ve které se bojovalo nejvíce z těch, které jsem jel, a také možná jedna z nejtěsnějších za spoustu let. Pro náš sport je to velmi pěkné. Thierry [Neuville] si to také uvědomuje a bylo dobré vidět tolik různých vítězů, stejně tak jako fakt, že každý výrobce vyhrál alespoň dvakrát.
"Bylo sympatické být součástí toho a s novými auty je ještě o něco zábavnější jezdit za volantem nejrychlejších WRC vozů v historii. Pro závodního jezdce je to velký zážitek řídit takto rychlá auta. Sváděl jsem opravdu tvrdé souboje, zřejmě tvrdší než vloni. Je možné, že se předchozí tituly mohly zdát lehké, ale nebylo to tak.
Musím také říci, že Elfyn odvedl fantastický výkon. Někdo může říct, že to měl lehčí s ohledem na dobré pneumatiky, ale ve Walesu za daných podmínek a mlhy, nesměl udělat jedinou chybu. Bravo pro něj a Daniela [Barritta]."
Přítomní redaktoři se zeptali Sébastiena také na jeho motivaci a touhu pokračovat v kariéře, když už 5 titulů má. Ogiera to z míry nevyvedlo: "Pětka je jen číslo. Jasně, je to příjemné a takový úspěch jsem si nikdy nepředstavoval. Nikdy jsem nevěřil, že budu mít šanci jezdit v tomto šampionátu, natož, že budu v takové pozici. Jsem opravdu šťastný, že jsem mohl pocítit takové štěstí. Tento sport přináší opravdu silné emoce.
Aktuálně nemám, co bych oznámil, zřejmě až později. Jsem si jistý, že někteří z vás se již vsadili. Ale já si stále nejsem jistý, stále rozmýšlím a analyzuji. Na stole mám ještě jednu nabídku od mé ženy [aby zůstal doma], ale myslím, že ještě chci zažívat ten adrenalin."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.