Sébastien Ogier vypadal po zisku titulu málokdy tak uvolněně, jako teď v neděli. Na tiskové konferenci po soutěži novopečený mistr světa z Francie přiznal, že se jednalo o "nejsilnější vzrušení v jeho kariéře".
"Vzrušení je něčím, co nemůžete kontrolovat. Je to pěkné, je to jen po krátkou dobu, nevím, řekl bych pár minut. Bylo to největší vzrušení, které jsem v rally kdy zažil. V životě ne, protože když se narodila moje dcera, tak to bylo ještě silnější. Ale dnes, nevím proč, je těžké to vysvětlit. Opravdu nevím, proč jsem to tak procítil, ale jak jsme zjistili, bylo to super," říká Sébastien Ogier.
"Získali jsme na této sázce, do které jsme šli. OK, možná to nebyla taková sázka, ale byla to výzva, kterou jsme akceptovali. Cítím se docela hrdý a zároveň šťastný za celý tým. Malcolm [Wilson] a všichni členové týmu to předtím nikdy nezažili, ale je to zasloužené. Navíc to všechno s nejmenším rozpočtem mezi výrobci, to je neuvěřitelné."
Sébastien Ogier letos také trochu vytěžil z velkých technických změn, které donutily všechny výrobce přijít s novými vozy, které pole dost vyrovnaly. Sezona 2017 tak byla jednou z nejvyrovnanějších. "Snadno bych mohl říct, že to byla sezona, ve které se bojovalo nejvíce z těch, které jsem jel, a také možná jedna z nejtěsnějších za spoustu let. Pro náš sport je to velmi pěkné. Thierry [Neuville] si to také uvědomuje a bylo dobré vidět tolik různých vítězů, stejně tak jako fakt, že každý výrobce vyhrál alespoň dvakrát.
"Bylo sympatické být součástí toho a s novými auty je ještě o něco zábavnější jezdit za volantem nejrychlejších WRC vozů v historii. Pro závodního jezdce je to velký zážitek řídit takto rychlá auta. Sváděl jsem opravdu tvrdé souboje, zřejmě tvrdší než vloni. Je možné, že se předchozí tituly mohly zdát lehké, ale nebylo to tak.
Musím také říci, že Elfyn odvedl fantastický výkon. Někdo může říct, že to měl lehčí s ohledem na dobré pneumatiky, ale ve Walesu za daných podmínek a mlhy, nesměl udělat jedinou chybu. Bravo pro něj a Daniela [Barritta]."
Přítomní redaktoři se zeptali Sébastiena také na jeho motivaci a touhu pokračovat v kariéře, když už 5 titulů má. Ogiera to z míry nevyvedlo: "Pětka je jen číslo. Jasně, je to příjemné a takový úspěch jsem si nikdy nepředstavoval. Nikdy jsem nevěřil, že budu mít šanci jezdit v tomto šampionátu, natož, že budu v takové pozici. Jsem opravdu šťastný, že jsem mohl pocítit takové štěstí. Tento sport přináší opravdu silné emoce.
Aktuálně nemám, co bych oznámil, zřejmě až později. Jsem si jistý, že někteří z vás se již vsadili. Ale já si stále nejsem jistý, stále rozmýšlím a analyzuji. Na stole mám ještě jednu nabídku od mé ženy [aby zůstal doma], ale myslím, že ještě chci zažívat ten adrenalin."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.