Sébastien Ogier vypadal po zisku titulu málokdy tak uvolněně, jako teď v neděli. Na tiskové konferenci po soutěži novopečený mistr světa z Francie přiznal, že se jednalo o "nejsilnější vzrušení v jeho kariéře".
"Vzrušení je něčím, co nemůžete kontrolovat. Je to pěkné, je to jen po krátkou dobu, nevím, řekl bych pár minut. Bylo to největší vzrušení, které jsem v rally kdy zažil. V životě ne, protože když se narodila moje dcera, tak to bylo ještě silnější. Ale dnes, nevím proč, je těžké to vysvětlit. Opravdu nevím, proč jsem to tak procítil, ale jak jsme zjistili, bylo to super," říká Sébastien Ogier.
"Získali jsme na této sázce, do které jsme šli. OK, možná to nebyla taková sázka, ale byla to výzva, kterou jsme akceptovali. Cítím se docela hrdý a zároveň šťastný za celý tým. Malcolm [Wilson] a všichni členové týmu to předtím nikdy nezažili, ale je to zasloužené. Navíc to všechno s nejmenším rozpočtem mezi výrobci, to je neuvěřitelné."
Sébastien Ogier letos také trochu vytěžil z velkých technických změn, které donutily všechny výrobce přijít s novými vozy, které pole dost vyrovnaly. Sezona 2017 tak byla jednou z nejvyrovnanějších. "Snadno bych mohl říct, že to byla sezona, ve které se bojovalo nejvíce z těch, které jsem jel, a také možná jedna z nejtěsnějších za spoustu let. Pro náš sport je to velmi pěkné. Thierry [Neuville] si to také uvědomuje a bylo dobré vidět tolik různých vítězů, stejně tak jako fakt, že každý výrobce vyhrál alespoň dvakrát.
"Bylo sympatické být součástí toho a s novými auty je ještě o něco zábavnější jezdit za volantem nejrychlejších WRC vozů v historii. Pro závodního jezdce je to velký zážitek řídit takto rychlá auta. Sváděl jsem opravdu tvrdé souboje, zřejmě tvrdší než vloni. Je možné, že se předchozí tituly mohly zdát lehké, ale nebylo to tak.
Musím také říci, že Elfyn odvedl fantastický výkon. Někdo může říct, že to měl lehčí s ohledem na dobré pneumatiky, ale ve Walesu za daných podmínek a mlhy, nesměl udělat jedinou chybu. Bravo pro něj a Daniela [Barritta]."
Přítomní redaktoři se zeptali Sébastiena také na jeho motivaci a touhu pokračovat v kariéře, když už 5 titulů má. Ogiera to z míry nevyvedlo: "Pětka je jen číslo. Jasně, je to příjemné a takový úspěch jsem si nikdy nepředstavoval. Nikdy jsem nevěřil, že budu mít šanci jezdit v tomto šampionátu, natož, že budu v takové pozici. Jsem opravdu šťastný, že jsem mohl pocítit takové štěstí. Tento sport přináší opravdu silné emoce.
Aktuálně nemám, co bych oznámil, zřejmě až později. Jsem si jistý, že někteří z vás se již vsadili. Ale já si stále nejsem jistý, stále rozmýšlím a analyzuji. Na stole mám ještě jednu nabídku od mé ženy [aby zůstal doma], ale myslím, že ještě chci zažívat ten adrenalin."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.