Od Rally Portugal, která se jela v půli května a kterou Sébastien Ogier vyhrál, si zatím Francouz další vítězství nepřipsal. Už se tak těšil, až se šampionát vrátí na asfalt, kde býval tradičně nejsilnější. To se stalo na desátém podniku letošní sezony, Rally Deutschland, který se jel minulý týden.
V honu za vítězstvím jej v pátek přibrzdila špatná volba gum, ačkoliv je fér si přiznat, že podmínky byly extrémní. V sobotu pak Seb Ogier viděl, jak jeho největší rival v boji o titul, Thierry Neuville, brzy odstoupil. Francouz tak logicky rychle změnil svoji strategii pro zbytek víkendu.
"V ten moment to trochu změnilo naši strategii. Chtěli jsme lepší výsledek, ale v pátek jsme měli obtížný start do soutěže. To odstartovala špatná volba gum odpoledne. Ale když jste součástí souboje o titul, jako jsme my s Thierrym, tak je obtížné vzít gumy do deště, které jsme předtím ještě nikdy nepoužili. Je jednodušší, když jste v klasifikaci o něco níže, můžete pak zkusit nějaké věci, ale my jsme nebyli dostatečně odvážní, abychom to zkusili. V konečném zúčtování nás to stálo čas. Měl jsem také nějaké problémy s vozem," říká Sébastien Ogier.
"Když Thierry zastavil, tak už jsme neriskovali. Ott nám nedal žádnou šanci se vrátit. Byl pravidelně rychlý během celého víkendu. Za Andreasem jsme nebyli daleko, ale on byl také rychlý. Ale rozhodli jsme se nejít do žádného rizika kvůli třem dodatečným bodům. Nakonec to byl dobrý víkend. Znovu jsme získali čelo šampionátu se 17 bodovým náskokem. To je pro nás pozitivním bodem tohoto víkendu," pokračuje Ogier.
K 15 bodům za třetí místo získal pilot ještě další dva z nedělní Power Stage. "Věděl jsem, že zde Thierry nezíská body, a tak jsem nijak nebláznil, zatímco ostatní piloti tvrdě atakovali. Na to, abyste získali maximum bodů, musíte hodně riskovat. Chtěl jsem ale získat nějaké body. Naše dva body se budou počítat na konci sezony a možná, že budou rozhodující."
Teď nás ve WRC čeká dlouhá pauza (6 týdnů) před dalším podnikem v Katalánsku. Francouz je tak často dotazován ohledně budoucnosti. "Jsem si jistý, že ve Španělsku budeme vědět víc. Bylo by pěkné, kdyby M-Sport dostal podporu výrobce. To, co tým teď předvádí, je neuvěřitelné. Tým má v šampionátu slušný náskok jako privátní tým oproti továrním týmům. Bylo by pěkné vidět odměnu jejich snahy. Pokud bude mít tým podporu výrobce, tak zůstanu, to jsem říkal vždy. Nikdy není lehké měnit tým každý rok. Letos mi to trvalo, než jsem se adaptoval na nový tým a auto. Vždycky to trvá. Pokud bych mohl pokračovat a stavět na tom, co jsme udělali letos, tak jsem si jistý, že budeme mít výkonnost. Ale také si myslím, že potřebujeme o trochu víc podpory, abychom byli tam, kde chci být."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.