Od Rally Portugal, která se jela v půli května a kterou Sébastien Ogier vyhrál, si zatím Francouz další vítězství nepřipsal. Už se tak těšil, až se šampionát vrátí na asfalt, kde býval tradičně nejsilnější. To se stalo na desátém podniku letošní sezony, Rally Deutschland, který se jel minulý týden.
V honu za vítězstvím jej v pátek přibrzdila špatná volba gum, ačkoliv je fér si přiznat, že podmínky byly extrémní. V sobotu pak Seb Ogier viděl, jak jeho největší rival v boji o titul, Thierry Neuville, brzy odstoupil. Francouz tak logicky rychle změnil svoji strategii pro zbytek víkendu.
"V ten moment to trochu změnilo naši strategii. Chtěli jsme lepší výsledek, ale v pátek jsme měli obtížný start do soutěže. To odstartovala špatná volba gum odpoledne. Ale když jste součástí souboje o titul, jako jsme my s Thierrym, tak je obtížné vzít gumy do deště, které jsme předtím ještě nikdy nepoužili. Je jednodušší, když jste v klasifikaci o něco níže, můžete pak zkusit nějaké věci, ale my jsme nebyli dostatečně odvážní, abychom to zkusili. V konečném zúčtování nás to stálo čas. Měl jsem také nějaké problémy s vozem," říká Sébastien Ogier.
"Když Thierry zastavil, tak už jsme neriskovali. Ott nám nedal žádnou šanci se vrátit. Byl pravidelně rychlý během celého víkendu. Za Andreasem jsme nebyli daleko, ale on byl také rychlý. Ale rozhodli jsme se nejít do žádného rizika kvůli třem dodatečným bodům. Nakonec to byl dobrý víkend. Znovu jsme získali čelo šampionátu se 17 bodovým náskokem. To je pro nás pozitivním bodem tohoto víkendu," pokračuje Ogier.
K 15 bodům za třetí místo získal pilot ještě další dva z nedělní Power Stage. "Věděl jsem, že zde Thierry nezíská body, a tak jsem nijak nebláznil, zatímco ostatní piloti tvrdě atakovali. Na to, abyste získali maximum bodů, musíte hodně riskovat. Chtěl jsem ale získat nějaké body. Naše dva body se budou počítat na konci sezony a možná, že budou rozhodující."
Teď nás ve WRC čeká dlouhá pauza (6 týdnů) před dalším podnikem v Katalánsku. Francouz je tak často dotazován ohledně budoucnosti. "Jsem si jistý, že ve Španělsku budeme vědět víc. Bylo by pěkné, kdyby M-Sport dostal podporu výrobce. To, co tým teď předvádí, je neuvěřitelné. Tým má v šampionátu slušný náskok jako privátní tým oproti továrním týmům. Bylo by pěkné vidět odměnu jejich snahy. Pokud bude mít tým podporu výrobce, tak zůstanu, to jsem říkal vždy. Nikdy není lehké měnit tým každý rok. Letos mi to trvalo, než jsem se adaptoval na nový tým a auto. Vždycky to trvá. Pokud bych mohl pokračovat a stavět na tom, co jsme udělali letos, tak jsem si jistý, že budeme mít výkonnost. Ale také si myslím, že potřebujeme o trochu víc podpory, abychom byli tam, kde chci být."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.