Od Rally Portugal, která se jela v půli května a kterou Sébastien Ogier vyhrál, si zatím Francouz další vítězství nepřipsal. Už se tak těšil, až se šampionát vrátí na asfalt, kde býval tradičně nejsilnější. To se stalo na desátém podniku letošní sezony, Rally Deutschland, který se jel minulý týden.
V honu za vítězstvím jej v pátek přibrzdila špatná volba gum, ačkoliv je fér si přiznat, že podmínky byly extrémní. V sobotu pak Seb Ogier viděl, jak jeho největší rival v boji o titul, Thierry Neuville, brzy odstoupil. Francouz tak logicky rychle změnil svoji strategii pro zbytek víkendu.
"V ten moment to trochu změnilo naši strategii. Chtěli jsme lepší výsledek, ale v pátek jsme měli obtížný start do soutěže. To odstartovala špatná volba gum odpoledne. Ale když jste součástí souboje o titul, jako jsme my s Thierrym, tak je obtížné vzít gumy do deště, které jsme předtím ještě nikdy nepoužili. Je jednodušší, když jste v klasifikaci o něco níže, můžete pak zkusit nějaké věci, ale my jsme nebyli dostatečně odvážní, abychom to zkusili. V konečném zúčtování nás to stálo čas. Měl jsem také nějaké problémy s vozem," říká Sébastien Ogier.
"Když Thierry zastavil, tak už jsme neriskovali. Ott nám nedal žádnou šanci se vrátit. Byl pravidelně rychlý během celého víkendu. Za Andreasem jsme nebyli daleko, ale on byl také rychlý. Ale rozhodli jsme se nejít do žádného rizika kvůli třem dodatečným bodům. Nakonec to byl dobrý víkend. Znovu jsme získali čelo šampionátu se 17 bodovým náskokem. To je pro nás pozitivním bodem tohoto víkendu," pokračuje Ogier.
K 15 bodům za třetí místo získal pilot ještě další dva z nedělní Power Stage. "Věděl jsem, že zde Thierry nezíská body, a tak jsem nijak nebláznil, zatímco ostatní piloti tvrdě atakovali. Na to, abyste získali maximum bodů, musíte hodně riskovat. Chtěl jsem ale získat nějaké body. Naše dva body se budou počítat na konci sezony a možná, že budou rozhodující."
Teď nás ve WRC čeká dlouhá pauza (6 týdnů) před dalším podnikem v Katalánsku. Francouz je tak často dotazován ohledně budoucnosti. "Jsem si jistý, že ve Španělsku budeme vědět víc. Bylo by pěkné, kdyby M-Sport dostal podporu výrobce. To, co tým teď předvádí, je neuvěřitelné. Tým má v šampionátu slušný náskok jako privátní tým oproti továrním týmům. Bylo by pěkné vidět odměnu jejich snahy. Pokud bude mít tým podporu výrobce, tak zůstanu, to jsem říkal vždy. Nikdy není lehké měnit tým každý rok. Letos mi to trvalo, než jsem se adaptoval na nový tým a auto. Vždycky to trvá. Pokud bych mohl pokračovat a stavět na tom, co jsme udělali letos, tak jsem si jistý, že budeme mít výkonnost. Ale také si myslím, že potřebujeme o trochu víc podpory, abychom byli tam, kde chci být."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.