Sébastien Ogier se rozhodne, jestli se vrátí v sobotu ráno do soutěže, až podle stavu svého spolujezdce, Juliena Ingrassii. Ten je po nehodě stále v šoku. Francouzská posádka totiž trefila strom boční stranou, na které sedí právě spolujezdec.
Podle zpráv AUTOhebdo se Francouz rozhodne až zítra ráno, jestli pojede druhou etapu Finské rally nebo ne. Tým M-Sport již dokázal dát Ford Fiesta WRC dohromady, avšak Julien Ingrassia je v šoku. Spolujezdec byl i na lékařském vyšetření, ale to naštěstí neprokázalo žádné zranění.
Pokud by se Julien ráno necítil nejlépe, pak čtyřnásobný šampion zvažuje, že by nastoupil do sobotní etapy, avšak ihned by odstoupil (auto by si vyzvedl z uzavřeného parkoviště v 7:20 místního času a pak znovu odstoupil). Toto by mu totiž umožnilo vrátit se do rally v neděli a zabojovat tak o body alespoň na Power Stage.
"Auto je v pořádku, ale potřebujeme ještě chvíli počkat [s rozhodnutím]. Julien je v šoku, oba jsme prošli testy v nemocnici a jsme v pořádku - testy nic neprokázaly. Ale i tak se aktuálně moc dobře necítí. Proto počkám a dám mu šanci se rozhodnout. Boční nárazy nejsou nikdy dobré a tenhle šel na jeho stranu, takže je na tom hůř," přiznal šampion.
Nehoda byla důsledkem poškození zavěšení (tlumiče) po tvrdém doskoku na jednom ze skoků: "Přistáli jsme až moc tvrdě a auto pak vzadu netlumilo. Ke konci zkoušky jsem byl trošku vyrušený a zadek auta se nechoval obvykle.
V zatáčce, kde jsem havaroval, jsem zabrzdil trošku pozdě. Podle našich dat to nebylo o tolik později ve srovnání s ostatními. Jenže v kombinaci s prasklým tlumičem to znamenalo nehodu bokem do stromu." Nehoda Ogiera znamenala, že jako první na trati jel Thierry Neuville - po pátku mu patří až osmé místo.
"Tento víkend jsme byli jasně rychlejší než on. Proto je škoda, že jsme přišli o možnost získat více bodů než on. Ale na druhou stranu jsem rád, teď pozná, jaké to je být první na trati. Moc jezdců si to nevyzkoušelo.
Já už tak jezdím roky a lidé jako on, kteří to nikdy nezkusili, říkali: 'Ale, není to takový rozdíl, Ogier si až moc stěžuje'. Ale teď je vidět, čeho dosáhl. Je to těžké a upřímně nepředvedl nic zajímavého."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.