Sébastien Ogier se rozhodne, jestli se vrátí v sobotu ráno do soutěže, až podle stavu svého spolujezdce, Juliena Ingrassii. Ten je po nehodě stále v šoku. Francouzská posádka totiž trefila strom boční stranou, na které sedí právě spolujezdec.
Podle zpráv AUTOhebdo se Francouz rozhodne až zítra ráno, jestli pojede druhou etapu Finské rally nebo ne. Tým M-Sport již dokázal dát Ford Fiesta WRC dohromady, avšak Julien Ingrassia je v šoku. Spolujezdec byl i na lékařském vyšetření, ale to naštěstí neprokázalo žádné zranění.
Pokud by se Julien ráno necítil nejlépe, pak čtyřnásobný šampion zvažuje, že by nastoupil do sobotní etapy, avšak ihned by odstoupil (auto by si vyzvedl z uzavřeného parkoviště v 7:20 místního času a pak znovu odstoupil). Toto by mu totiž umožnilo vrátit se do rally v neděli a zabojovat tak o body alespoň na Power Stage.
"Auto je v pořádku, ale potřebujeme ještě chvíli počkat [s rozhodnutím]. Julien je v šoku, oba jsme prošli testy v nemocnici a jsme v pořádku - testy nic neprokázaly. Ale i tak se aktuálně moc dobře necítí. Proto počkám a dám mu šanci se rozhodnout. Boční nárazy nejsou nikdy dobré a tenhle šel na jeho stranu, takže je na tom hůř," přiznal šampion.
Nehoda byla důsledkem poškození zavěšení (tlumiče) po tvrdém doskoku na jednom ze skoků: "Přistáli jsme až moc tvrdě a auto pak vzadu netlumilo. Ke konci zkoušky jsem byl trošku vyrušený a zadek auta se nechoval obvykle.
V zatáčce, kde jsem havaroval, jsem zabrzdil trošku pozdě. Podle našich dat to nebylo o tolik později ve srovnání s ostatními. Jenže v kombinaci s prasklým tlumičem to znamenalo nehodu bokem do stromu." Nehoda Ogiera znamenala, že jako první na trati jel Thierry Neuville - po pátku mu patří až osmé místo.
"Tento víkend jsme byli jasně rychlejší než on. Proto je škoda, že jsme přišli o možnost získat více bodů než on. Ale na druhou stranu jsem rád, teď pozná, jaké to je být první na trati. Moc jezdců si to nevyzkoušelo.
Já už tak jezdím roky a lidé jako on, kteří to nikdy nezkusili, říkali: 'Ale, není to takový rozdíl, Ogier si až moc stěžuje'. Ale teď je vidět, čeho dosáhl. Je to těžké a upřímně nepředvedl nic zajímavého."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.