Sébastien Ogier se rozhodne, jestli se vrátí v sobotu ráno do soutěže, až podle stavu svého spolujezdce, Juliena Ingrassii. Ten je po nehodě stále v šoku. Francouzská posádka totiž trefila strom boční stranou, na které sedí právě spolujezdec.
Podle zpráv AUTOhebdo se Francouz rozhodne až zítra ráno, jestli pojede druhou etapu Finské rally nebo ne. Tým M-Sport již dokázal dát Ford Fiesta WRC dohromady, avšak Julien Ingrassia je v šoku. Spolujezdec byl i na lékařském vyšetření, ale to naštěstí neprokázalo žádné zranění.
Pokud by se Julien ráno necítil nejlépe, pak čtyřnásobný šampion zvažuje, že by nastoupil do sobotní etapy, avšak ihned by odstoupil (auto by si vyzvedl z uzavřeného parkoviště v 7:20 místního času a pak znovu odstoupil). Toto by mu totiž umožnilo vrátit se do rally v neděli a zabojovat tak o body alespoň na Power Stage.
"Auto je v pořádku, ale potřebujeme ještě chvíli počkat [s rozhodnutím]. Julien je v šoku, oba jsme prošli testy v nemocnici a jsme v pořádku - testy nic neprokázaly. Ale i tak se aktuálně moc dobře necítí. Proto počkám a dám mu šanci se rozhodnout. Boční nárazy nejsou nikdy dobré a tenhle šel na jeho stranu, takže je na tom hůř," přiznal šampion.
Nehoda byla důsledkem poškození zavěšení (tlumiče) po tvrdém doskoku na jednom ze skoků: "Přistáli jsme až moc tvrdě a auto pak vzadu netlumilo. Ke konci zkoušky jsem byl trošku vyrušený a zadek auta se nechoval obvykle.
V zatáčce, kde jsem havaroval, jsem zabrzdil trošku pozdě. Podle našich dat to nebylo o tolik později ve srovnání s ostatními. Jenže v kombinaci s prasklým tlumičem to znamenalo nehodu bokem do stromu." Nehoda Ogiera znamenala, že jako první na trati jel Thierry Neuville - po pátku mu patří až osmé místo.
"Tento víkend jsme byli jasně rychlejší než on. Proto je škoda, že jsme přišli o možnost získat více bodů než on. Ale na druhou stranu jsem rád, teď pozná, jaké to je být první na trati. Moc jezdců si to nevyzkoušelo.
Já už tak jezdím roky a lidé jako on, kteří to nikdy nezkusili, říkali: 'Ale, není to takový rozdíl, Ogier si až moc stěžuje'. Ale teď je vidět, čeho dosáhl. Je to těžké a upřímně nepředvedl nic zajímavého."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?