Sébastien Ogier se rozhodne, jestli se vrátí v sobotu ráno do soutěže, až podle stavu svého spolujezdce, Juliena Ingrassii. Ten je po nehodě stále v šoku. Francouzská posádka totiž trefila strom boční stranou, na které sedí právě spolujezdec.
Podle zpráv AUTOhebdo se Francouz rozhodne až zítra ráno, jestli pojede druhou etapu Finské rally nebo ne. Tým M-Sport již dokázal dát Ford Fiesta WRC dohromady, avšak Julien Ingrassia je v šoku. Spolujezdec byl i na lékařském vyšetření, ale to naštěstí neprokázalo žádné zranění.
Pokud by se Julien ráno necítil nejlépe, pak čtyřnásobný šampion zvažuje, že by nastoupil do sobotní etapy, avšak ihned by odstoupil (auto by si vyzvedl z uzavřeného parkoviště v 7:20 místního času a pak znovu odstoupil). Toto by mu totiž umožnilo vrátit se do rally v neděli a zabojovat tak o body alespoň na Power Stage.
"Auto je v pořádku, ale potřebujeme ještě chvíli počkat [s rozhodnutím]. Julien je v šoku, oba jsme prošli testy v nemocnici a jsme v pořádku - testy nic neprokázaly. Ale i tak se aktuálně moc dobře necítí. Proto počkám a dám mu šanci se rozhodnout. Boční nárazy nejsou nikdy dobré a tenhle šel na jeho stranu, takže je na tom hůř," přiznal šampion.
Nehoda byla důsledkem poškození zavěšení (tlumiče) po tvrdém doskoku na jednom ze skoků: "Přistáli jsme až moc tvrdě a auto pak vzadu netlumilo. Ke konci zkoušky jsem byl trošku vyrušený a zadek auta se nechoval obvykle.
V zatáčce, kde jsem havaroval, jsem zabrzdil trošku pozdě. Podle našich dat to nebylo o tolik později ve srovnání s ostatními. Jenže v kombinaci s prasklým tlumičem to znamenalo nehodu bokem do stromu." Nehoda Ogiera znamenala, že jako první na trati jel Thierry Neuville - po pátku mu patří až osmé místo.
"Tento víkend jsme byli jasně rychlejší než on. Proto je škoda, že jsme přišli o možnost získat více bodů než on. Ale na druhou stranu jsem rád, teď pozná, jaké to je být první na trati. Moc jezdců si to nevyzkoušelo.
Já už tak jezdím roky a lidé jako on, kteří to nikdy nezkusili, říkali: 'Ale, není to takový rozdíl, Ogier si až moc stěžuje'. Ale teď je vidět, čeho dosáhl. Je to těžké a upřímně nepředvedl nic zajímavého."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.