Sébastien Ogier zůstane u M-Sportu, pokud jej Ford továrně podpoří pro příští sezonu. Francouz již začal vyjednávat s konkurencí, pokud to s podporou Fordu nedopadlo.
"O příštím roce jsem již začal přemýšlet a není tajemstvím, že chci pokračovat za dobrých podmínek. Neříkám, že teď podmínky nejsou dobré, ale vím, že dlouhodobě nebude mít samotný M-Sport zdroje na to, aby pokračoval v boji s továrními týmy. Zároveň chci ale stabilitu a byl bych rád, kdyby Ford konečně souhlasil s tím, že nás podpoří," říká Sébastien Ogier.
"Pokud by se Ford vrátil, tak myslím, že bych zůstal. Musíme počkat a uvidíme, jak by to vypadalo a za jakých podmínek, ale pokud by přišli s obstojnou podporou, tak musíme několik věcí zlepšit. Bylo by to mojí možností číslo 1. Ale samozřejmě, že jsem začal pracovat také na dalších možnostech. Nemohu čekat do října nebo listopadu jako vloni," pokračuje Francouz.
Šéf týmu, Malcolm Wilson, by si pro příští rok samozřejmě svoji jezdeckou sestavu moc rád udržel, zvláště poté, co Ott Tänak vyhrál minulou Rally Sardinia a Elfyn Evans v Argentině se svoji Fiestou na pneumatikách DMACK prohrál boj o vítězství s Thierrym Neuvillem s Hyundai i20 Coupe WRC o pouhých 0,7 vteřiny. Ale také Wilson si uvědomuje, že udržet Ogiera bez nějakého dodatečného financování by bylo takřka nemožné.
"Nenechte se mýlit - chceme si udržet pro příští rok to, co tu teď máme. Uvědomuji si, kam chce Sébastien Ogier mířit a proto na tom naplno pracujeme. Možnost udržet si Sébastiena je dvojí: Buďto se nám povede najít silného partnera pro tým - proto hledáme titulárního sponzora jako o závod - nebo se Ford vrátí jako náš partner. Pokud by se ani jedna z těchto možností nestala, pak je pro nás nemožné jej udržet.
Letos jsme do toho investovali hrozně moc peněz. S nabídkou jsem se nechal unést, protože jsem to vnímal jako zlatou možnost jak dostat do svého auta jezdce, kterého jsem vždy chtěl. Oceňujeme dlouhodobou podporu a technické partnerství Fordu. Avšak mít znovu Ogiera v autě za aktuálních podmínek by bylo nezodpovědné pro budoucnost M-Sportu."
Britský Autosport se na závazek Fordu ve WRC zeptal i jeho šéfa pro výkonná vozidla, Davea Pericaka: "Lidé si neuvědomují, jak moc je Ford zapojen do dění v M-Sportu. Byli naším partnerem již hodně dlouho a my jsme jim pomohli vyvinout nové auto. I teď jim trochu pomáháme po technické stránce. Nemluvíme o finanční situaci. Užívejme si to, co děláme. Myslím, že na tuto sezonu máme plán: Chceme se pokusit vyhrát šampionát."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.