Sébastien Ogier zůstane u M-Sportu, pokud jej Ford továrně podpoří pro příští sezonu. Francouz již začal vyjednávat s konkurencí, pokud to s podporou Fordu nedopadlo.
"O příštím roce jsem již začal přemýšlet a není tajemstvím, že chci pokračovat za dobrých podmínek. Neříkám, že teď podmínky nejsou dobré, ale vím, že dlouhodobě nebude mít samotný M-Sport zdroje na to, aby pokračoval v boji s továrními týmy. Zároveň chci ale stabilitu a byl bych rád, kdyby Ford konečně souhlasil s tím, že nás podpoří," říká Sébastien Ogier.
"Pokud by se Ford vrátil, tak myslím, že bych zůstal. Musíme počkat a uvidíme, jak by to vypadalo a za jakých podmínek, ale pokud by přišli s obstojnou podporou, tak musíme několik věcí zlepšit. Bylo by to mojí možností číslo 1. Ale samozřejmě, že jsem začal pracovat také na dalších možnostech. Nemohu čekat do října nebo listopadu jako vloni," pokračuje Francouz.
Šéf týmu, Malcolm Wilson, by si pro příští rok samozřejmě svoji jezdeckou sestavu moc rád udržel, zvláště poté, co Ott Tänak vyhrál minulou Rally Sardinia a Elfyn Evans v Argentině se svoji Fiestou na pneumatikách DMACK prohrál boj o vítězství s Thierrym Neuvillem s Hyundai i20 Coupe WRC o pouhých 0,7 vteřiny. Ale také Wilson si uvědomuje, že udržet Ogiera bez nějakého dodatečného financování by bylo takřka nemožné.
"Nenechte se mýlit - chceme si udržet pro příští rok to, co tu teď máme. Uvědomuji si, kam chce Sébastien Ogier mířit a proto na tom naplno pracujeme. Možnost udržet si Sébastiena je dvojí: Buďto se nám povede najít silného partnera pro tým - proto hledáme titulárního sponzora jako o závod - nebo se Ford vrátí jako náš partner. Pokud by se ani jedna z těchto možností nestala, pak je pro nás nemožné jej udržet.
Letos jsme do toho investovali hrozně moc peněz. S nabídkou jsem se nechal unést, protože jsem to vnímal jako zlatou možnost jak dostat do svého auta jezdce, kterého jsem vždy chtěl. Oceňujeme dlouhodobou podporu a technické partnerství Fordu. Avšak mít znovu Ogiera v autě za aktuálních podmínek by bylo nezodpovědné pro budoucnost M-Sportu."
Britský Autosport se na závazek Fordu ve WRC zeptal i jeho šéfa pro výkonná vozidla, Davea Pericaka: "Lidé si neuvědomují, jak moc je Ford zapojen do dění v M-Sportu. Byli naším partnerem již hodně dlouho a my jsme jim pomohli vyvinout nové auto. I teď jim trochu pomáháme po technické stránce. Nemluvíme o finanční situaci. Užívejme si to, co děláme. Myslím, že na tuto sezonu máme plán: Chceme se pokusit vyhrát šampionát."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.