Sébastien Ogier zůstane u M-Sportu, pokud jej Ford továrně podpoří pro příští sezonu. Francouz již začal vyjednávat s konkurencí, pokud to s podporou Fordu nedopadlo.
"O příštím roce jsem již začal přemýšlet a není tajemstvím, že chci pokračovat za dobrých podmínek. Neříkám, že teď podmínky nejsou dobré, ale vím, že dlouhodobě nebude mít samotný M-Sport zdroje na to, aby pokračoval v boji s továrními týmy. Zároveň chci ale stabilitu a byl bych rád, kdyby Ford konečně souhlasil s tím, že nás podpoří," říká Sébastien Ogier.
"Pokud by se Ford vrátil, tak myslím, že bych zůstal. Musíme počkat a uvidíme, jak by to vypadalo a za jakých podmínek, ale pokud by přišli s obstojnou podporou, tak musíme několik věcí zlepšit. Bylo by to mojí možností číslo 1. Ale samozřejmě, že jsem začal pracovat také na dalších možnostech. Nemohu čekat do října nebo listopadu jako vloni," pokračuje Francouz.
Šéf týmu, Malcolm Wilson, by si pro příští rok samozřejmě svoji jezdeckou sestavu moc rád udržel, zvláště poté, co Ott Tänak vyhrál minulou Rally Sardinia a Elfyn Evans v Argentině se svoji Fiestou na pneumatikách DMACK prohrál boj o vítězství s Thierrym Neuvillem s Hyundai i20 Coupe WRC o pouhých 0,7 vteřiny. Ale také Wilson si uvědomuje, že udržet Ogiera bez nějakého dodatečného financování by bylo takřka nemožné.
"Nenechte se mýlit - chceme si udržet pro příští rok to, co tu teď máme. Uvědomuji si, kam chce Sébastien Ogier mířit a proto na tom naplno pracujeme. Možnost udržet si Sébastiena je dvojí: Buďto se nám povede najít silného partnera pro tým - proto hledáme titulárního sponzora jako o závod - nebo se Ford vrátí jako náš partner. Pokud by se ani jedna z těchto možností nestala, pak je pro nás nemožné jej udržet.
Letos jsme do toho investovali hrozně moc peněz. S nabídkou jsem se nechal unést, protože jsem to vnímal jako zlatou možnost jak dostat do svého auta jezdce, kterého jsem vždy chtěl. Oceňujeme dlouhodobou podporu a technické partnerství Fordu. Avšak mít znovu Ogiera v autě za aktuálních podmínek by bylo nezodpovědné pro budoucnost M-Sportu."
Britský Autosport se na závazek Fordu ve WRC zeptal i jeho šéfa pro výkonná vozidla, Davea Pericaka: "Lidé si neuvědomují, jak moc je Ford zapojen do dění v M-Sportu. Byli naším partnerem již hodně dlouho a my jsme jim pomohli vyvinout nové auto. I teď jim trochu pomáháme po technické stránce. Nemluvíme o finanční situaci. Užívejme si to, co děláme. Myslím, že na tuto sezonu máme plán: Chceme se pokusit vyhrát šampionát."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.