Citroënu po dalším problémovém vystoupení Krise Meekea na soutěži na Sardinii došla trpělivost. Francouzi se rozhodli Meekea nahradit pro soutěž v Polsku novou akvizicí, Andreasem Mikkelsenem.
Citroënu netrvalo dlouho, aby našel další příležitost, jak do svého vozu posadit Andrease Mikkelsena. Hned večer po skončení Rally Sardinia, kde Nor dojel při svém prvním startu s C3 WRC na 8. místě, Francouzi oznámili, že Mikkelsen pojede v jejich barvách i v Polsku.
Tam bývalý tovární jezdec Volkswagenu nahradí Krise Meekea. Dosavadní jednička Citroënu totiž v Itálii opět havarovala, tentokrát již v RZ5 (auto navíc bylo poškozeno tak, že nešlo nasadit do Rally2): "Po sérii posledních výkonů jsme Krise požádali, aby na dobu jedné rally uvolnil své místo. Kris tuto žádost v zájmu týmu akceptoval. My mu za to děkujeme.
To mu umožní dát si pauzu a uvolnit se před soutěží ve Finsku. Vloni tuto rally vyhrál - zajel tehdy perfektně. Doufáme, že se vrátí silnější," říká Yves Matton ke změně. "Tato změna nám zároveň umožní pokračovat ve spolupráci s Andreasem. První společný start byl spíš testem než soutěží. Druhá rally mu umožní využít získané zkušenosti a přiblížit se čelu.
Navíc Polsko má velmi rád, vždyť zde vloni dokázal vyhrát," pokračuje Francouz. Ten v Polsku do dalších dvou C3 WRC posadí Craiga Breena a Stéphana Lefebvra (ten udělal Mikkelsenovi místo na Sardinii). "Oba jeli v Polsku i vloni a zajížděli slušné časy. Pro ně je to dobrá příležitost - jejich hlavním cílem ale bude dojet do cíle."
Citroën bude před Polskem 4 dny testovat. Meeke pojede u našich severních sousedů alespoň seznamovací jízdy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.