Citroënu po dalším problémovém vystoupení Krise Meekea na soutěži na Sardinii došla trpělivost. Francouzi se rozhodli Meekea nahradit pro soutěž v Polsku novou akvizicí, Andreasem Mikkelsenem.
Citroënu netrvalo dlouho, aby našel další příležitost, jak do svého vozu posadit Andrease Mikkelsena. Hned večer po skončení Rally Sardinia, kde Nor dojel při svém prvním startu s C3 WRC na 8. místě, Francouzi oznámili, že Mikkelsen pojede v jejich barvách i v Polsku.
Tam bývalý tovární jezdec Volkswagenu nahradí Krise Meekea. Dosavadní jednička Citroënu totiž v Itálii opět havarovala, tentokrát již v RZ5 (auto navíc bylo poškozeno tak, že nešlo nasadit do Rally2): "Po sérii posledních výkonů jsme Krise požádali, aby na dobu jedné rally uvolnil své místo. Kris tuto žádost v zájmu týmu akceptoval. My mu za to děkujeme.
To mu umožní dát si pauzu a uvolnit se před soutěží ve Finsku. Vloni tuto rally vyhrál - zajel tehdy perfektně. Doufáme, že se vrátí silnější," říká Yves Matton ke změně. "Tato změna nám zároveň umožní pokračovat ve spolupráci s Andreasem. První společný start byl spíš testem než soutěží. Druhá rally mu umožní využít získané zkušenosti a přiblížit se čelu.
Navíc Polsko má velmi rád, vždyť zde vloni dokázal vyhrát," pokračuje Francouz. Ten v Polsku do dalších dvou C3 WRC posadí Craiga Breena a Stéphana Lefebvra (ten udělal Mikkelsenovi místo na Sardinii). "Oba jeli v Polsku i vloni a zajížděli slušné časy. Pro ně je to dobrá příležitost - jejich hlavním cílem ale bude dojet do cíle."
Citroën bude před Polskem 4 dny testovat. Meeke pojede u našich severních sousedů alespoň seznamovací jízdy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.