Citroënu po dalším problémovém vystoupení Krise Meekea na soutěži na Sardinii došla trpělivost. Francouzi se rozhodli Meekea nahradit pro soutěž v Polsku novou akvizicí, Andreasem Mikkelsenem.
Citroënu netrvalo dlouho, aby našel další příležitost, jak do svého vozu posadit Andrease Mikkelsena. Hned večer po skončení Rally Sardinia, kde Nor dojel při svém prvním startu s C3 WRC na 8. místě, Francouzi oznámili, že Mikkelsen pojede v jejich barvách i v Polsku.
Tam bývalý tovární jezdec Volkswagenu nahradí Krise Meekea. Dosavadní jednička Citroënu totiž v Itálii opět havarovala, tentokrát již v RZ5 (auto navíc bylo poškozeno tak, že nešlo nasadit do Rally2): "Po sérii posledních výkonů jsme Krise požádali, aby na dobu jedné rally uvolnil své místo. Kris tuto žádost v zájmu týmu akceptoval. My mu za to děkujeme.
To mu umožní dát si pauzu a uvolnit se před soutěží ve Finsku. Vloni tuto rally vyhrál - zajel tehdy perfektně. Doufáme, že se vrátí silnější," říká Yves Matton ke změně. "Tato změna nám zároveň umožní pokračovat ve spolupráci s Andreasem. První společný start byl spíš testem než soutěží. Druhá rally mu umožní využít získané zkušenosti a přiblížit se čelu.
Navíc Polsko má velmi rád, vždyť zde vloni dokázal vyhrát," pokračuje Francouz. Ten v Polsku do dalších dvou C3 WRC posadí Craiga Breena a Stéphana Lefebvra (ten udělal Mikkelsenovi místo na Sardinii). "Oba jeli v Polsku i vloni a zajížděli slušné časy. Pro ně je to dobrá příležitost - jejich hlavním cílem ale bude dojet do cíle."
Citroën bude před Polskem 4 dny testovat. Meeke pojede u našich severních sousedů alespoň seznamovací jízdy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.