Vlado Hanuš s Milanom Timkom opäť predstavia Ford Fiesta R5 tímu VH Autoracing.
Stane sa tak v rámci štvrtého kola slovenského rally šampionátu, v Hustopečiach. Pre Vlada Hanuša Rally Hustopeče nie sú vôbec novou súťažou. Na rozdiel od niektorých jeho slovenských kolegov, ktorí tu prvýkrát štartovali iba v minulom roku, Vlado sa na štart tejto súťaže postavil premiérovo už v sezóne 2014. Vtedy ho zradila súťažná technika čoho následkom bolo odstúpenie zo súťaže. O rok neskôr, čiže v roku 2015 Vlado už dojazdil až do cieľa, pričom mu v absolútnom poradí patrila devätnásta priečka, ale aj ôsme miesto v triede 3.
V minulom roku, keď už Rally Hustopeče patrila aj do slovenského rally šampionátu tu Vlado dojazdil práve v rámci domácich majstrovstiev na peknom druhom mieste v triede 3, ale aj na siedmom mieste v rámci slovenského bodovania. Teraz sa do Hustopečí vracia opäť, v spolupráci s Milanom Timkom a Fordom Fiesta R5. „Je to tak, v tohtoročnej sezóne sa na štart Agrotec Rally postavím už po štvrtýkrát. Nie je to náhoda, práve táto súťaž je z môjho pohľadu výnimočná, jazdí sa tu na rozdielnych povrchoch, čiže aj na asfalte, aj na šotoline. Navyše je každý rok súťaž naozaj kvalitne organizačne pripravená a celá urobená doslova ako sa hovorí „na päť korune“. Jednoducho sa sem rád vraciam a inak to nebude ani teraz. Pred súťažou nás čaká ešte test pri ktorom odskúšame auto, ale urobíme aj potrebné nastavenia na túto súťaž. Súťaž v Hustopečiach je veľmi náročná nielen na samotnú posádku, ale aj na techniku. Navyše tu štartuje okolo 120 naozaj špičkových posádok a myslím, že nepoviem blbosť ak zaradím tunajšiu súťaž ako menšieho brata legendárnej Barum Rally, kde je vždy neskutočne veľká konkurencia hlavne v triede 2 a 3. Budem sa snažiť o čo najlepšie celkove umiestnenie a doviesť Fionu úspešne do cieľa,“ vysvetlil Vlado Hanuš.
XIII. Agrotec petronas Syntium Rally Hustopeče 2017 štartuje už nadchádzajúci piatok o 19:00 hodine. Po tomto slávnostnom akte čaká všetkých súťažiacich v priebehu piatka večera a soboty cez deň náročných dvanásť rýchlostných skúšok, ktoré ich dovedú až na cieľovú rampu. Na nej môžu diváci prvú súťažnú posádku očakávať od 16:34 hodiny v sobotu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.