Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, ujišťuje všechny pochybovače, že Kris Meeke se nemusí obávat o svoje místo u francouzského týmu. Spekulace se začaly objevovat poté, co Meeke havaroval ve dvou po sobě jdoucích soutěžích (Argentina a Portugalsko) a Citroën pro Itálii angažoval Andrease Mikkelsena. Přitom v Portugalsku Meeke chvilku soutěž vedl, jenže pak poškodil zavěšení.
Jednička Citroënu vyhrála v Mexiku a na Korsice byl Citroën C3 WRC také v čele průběžného pořadí. Jenže pak došlo k problému s motorem (vytekl z něj olej) a Kris odstoupil z prvního místa. Soutěže v Argentině a Portugalsku pak představovaly pro Severního Ira zklamání. I tak ale jeho místo u Citroënu v ohrožení není.
"Nevidím žádný důvod pro to, aby se nevrátil s důvěrou, kterou měl ještě před pár týdny. O jeho místu v našem týmu také nejsou žádné debaty. Nemohu být spokojen s tím, co se Krisovi stalo - cíl před víkendem byl jasný. Chtěli jsme po našich jezdcích, aby dojeli s auty do cíle bez problémů," říká Yves Matton.
"Nestanovili jsme žádné cíle, chtěli jsme z nich sejmout tlak. Chtěli jsme, aby naši jezdci jeli podle svých pocitů. Proto nemohu být spokojen, když hned dva jezdci [havaroval také Lefebvre] skončí takto," přiznává určité zklamání šéf továrního týmu. Zároveň však věří, že Meeke bude zpět ve formě již na Sardinii, kde tým posílí rovněž Mikkelsen (nahrazuje Lefebvra, zatím pouze jednorázově).
"Zdá se, že byl Kris ovlivněn tou nehodou [z Argentiny]. Zdá se, že teď není v nejlepším rozpoložení. Je zde jenom velmi úzká hranice mezi dobrým rozpoložením a nehodou. Jezdci na této úrovni nejsou jednoduchými charaktery - Kris je stejný jako ostatní, tlačí na to dle svých pocitů. Není důvod, aby se situace neobrátila," zakončil Yves.
Zcela otevřeně a upřímně se ke svým výkonům vyjádřil také Kris Meeke: "Je to opravdu frustrující. Vím, že mě frustrace letos hodně postihla a je to moje slabina. Jsem frustrovaný, když si myslím, že je to dobré a ono není."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?