Meeke se o svoje místo nemusí obávat, ujišťuje Matton

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Red Bull
iMotorSport.cz 26. května 2017 15:25
Sdílej:

Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, ujišťuje všechny pochybovače, že Kris Meeke se nemusí obávat o svoje místo u francouzského týmu. Spekulace se začaly objevovat poté, co Meeke havaroval ve dvou po sobě jdoucích soutěžích (Argentina a Portugalsko) a Citroën pro Itálii angažoval Andrease Mikkelsena. Přitom v Portugalsku Meeke chvilku soutěž vedl, jenže pak poškodil zavěšení.

Jednička Citroënu vyhrála v Mexiku a na Korsice byl Citroën C3 WRC také v čele průběžného pořadí. Jenže pak došlo k problému s motorem (vytekl z něj olej) a Kris odstoupil z prvního místa. Soutěže v Argentině a Portugalsku pak představovaly pro Severního Ira zklamání. I tak ale jeho místo u Citroënu v ohrožení není.

"Nevidím žádný důvod pro to, aby se nevrátil s důvěrou, kterou měl ještě před pár týdny. O jeho místu v našem týmu také nejsou žádné debaty. Nemohu být spokojen s tím, co se Krisovi stalo - cíl před víkendem byl jasný. Chtěli jsme po našich jezdcích, aby dojeli s auty do cíle bez problémů," říká Yves Matton. 

"Nestanovili jsme žádné cíle, chtěli jsme z nich sejmout tlak. Chtěli jsme, aby naši jezdci jeli podle svých pocitů. Proto nemohu být spokojen, když hned dva jezdci [havaroval také Lefebvre] skončí takto," přiznává určité zklamání šéf továrního týmu. Zároveň však věří, že Meeke bude zpět ve formě již na Sardinii, kde tým posílí rovněž Mikkelsen (nahrazuje Lefebvra, zatím pouze jednorázově).

"Zdá se, že byl Kris ovlivněn tou nehodou [z Argentiny]. Zdá se, že teď není v nejlepším rozpoložení. Je zde jenom velmi úzká hranice mezi dobrým rozpoložením a nehodou. Jezdci na této úrovni nejsou jednoduchými charaktery - Kris je stejný jako ostatní, tlačí na to dle svých pocitů. Není důvod, aby se situace neobrátila," zakončil Yves.

Zcela otevřeně a upřímně se ke svým výkonům vyjádřil také Kris Meeke: "Je to opravdu frustrující. Vím, že mě frustrace letos hodně postihla a je to moje slabina. Jsem frustrovaný, když si myslím, že je to dobré a ono není."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.