Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, ujišťuje všechny pochybovače, že Kris Meeke se nemusí obávat o svoje místo u francouzského týmu. Spekulace se začaly objevovat poté, co Meeke havaroval ve dvou po sobě jdoucích soutěžích (Argentina a Portugalsko) a Citroën pro Itálii angažoval Andrease Mikkelsena. Přitom v Portugalsku Meeke chvilku soutěž vedl, jenže pak poškodil zavěšení.
Jednička Citroënu vyhrála v Mexiku a na Korsice byl Citroën C3 WRC také v čele průběžného pořadí. Jenže pak došlo k problému s motorem (vytekl z něj olej) a Kris odstoupil z prvního místa. Soutěže v Argentině a Portugalsku pak představovaly pro Severního Ira zklamání. I tak ale jeho místo u Citroënu v ohrožení není.
"Nevidím žádný důvod pro to, aby se nevrátil s důvěrou, kterou měl ještě před pár týdny. O jeho místu v našem týmu také nejsou žádné debaty. Nemohu být spokojen s tím, co se Krisovi stalo - cíl před víkendem byl jasný. Chtěli jsme po našich jezdcích, aby dojeli s auty do cíle bez problémů," říká Yves Matton.
"Nestanovili jsme žádné cíle, chtěli jsme z nich sejmout tlak. Chtěli jsme, aby naši jezdci jeli podle svých pocitů. Proto nemohu být spokojen, když hned dva jezdci [havaroval také Lefebvre] skončí takto," přiznává určité zklamání šéf továrního týmu. Zároveň však věří, že Meeke bude zpět ve formě již na Sardinii, kde tým posílí rovněž Mikkelsen (nahrazuje Lefebvra, zatím pouze jednorázově).
"Zdá se, že byl Kris ovlivněn tou nehodou [z Argentiny]. Zdá se, že teď není v nejlepším rozpoložení. Je zde jenom velmi úzká hranice mezi dobrým rozpoložením a nehodou. Jezdci na této úrovni nejsou jednoduchými charaktery - Kris je stejný jako ostatní, tlačí na to dle svých pocitů. Není důvod, aby se situace neobrátila," zakončil Yves.
Zcela otevřeně a upřímně se ke svým výkonům vyjádřil také Kris Meeke: "Je to opravdu frustrující. Vím, že mě frustrace letos hodně postihla a je to moje slabina. Jsem frustrovaný, když si myslím, že je to dobré a ono není."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?