Sébastien Ogier se vrátí za volant Volkswagenu Polo R WRC, se kterým v posledních čtyřech sezonách ve WRC vyhrál vše, co se dalo. Stane se tak v říjnu na soutěži, která je pořádána pro připomenutí 10 let od smrti legendárního Colina McRae.
Celkem 13 mistrů světa se zúčastní soutěže Rallylegend v San Marinu ve dnech 19. - 22. října, na které běžně startují jezdci se speciály, se kterými v minulosti získávali vavříny. Letos má soutěž vzdát hold Colinu McRae, který zemřel v září 2007. V pořádání této soutěže hraje klíčovou roli navigátor někdejšího týmového kolegy McRae, Carlose Sainze, Luis Moya. Aktuální jezdec M-Sportu, kam se Ogier přesunul po ukončení aktivit továrního týmu VW ve WRC, na soutěži pojede se svým loňským mistrovským speciálem VW Polo R WRC.
"Zavolal jsem Malcolmu [Wilson, šéf týmu M-Sport], abych se ho zeptal, jestli by bylo možné nechat Seba jet s Polem, ačkoliv samozřejmě rozumím tomu, že teď jezdí s Fordem Fiestou. Malcolm hned řekl: 'Luisi, to není problém'. Stejnou odpověď jsem dostal, když jsem zavolal Svenovi [Smeetsovi, šéf Volkswagen Motorsportu] a zeptal se ho, jestli bychom si mohli půjčit loňské Polo," říká Luis Moya, někdejší dlouholetý navigátor Carlose Sainze.
"Když je jedná o nějaký takovýto podnik a když je to pro Colina, tak to není problém. Z každého telefonátu, který jsem udělal, je jasně vidět síla, kterou Colin měl," pokračuje Moya. Mezi soutěžáky na startu se objeví také bývalí navigátoří Colina, Derek Ringer a Nicky Grist, zatímco Alister McRae na San Marinu pojede ve vítězném autě jeho bratra z roku 1995, tedy se Subaru Imprezou. Na startu uvidíme také Hanse Thorszeliuse a Roberta Reida, kteří budou reprezentovat rally jezdce, Björna Waldegaarda a Richarda Burnse, kteří mezi námi již také nejsou.
"Potkal jsem se s organizátory podniku a oni mi řekli, co chtějí dělat a já řekl, že chci pomoct. Ale já jsem jenom telefonoval, Colin McRae odváděl opravdovou práci, když jezdil. V tomto sportu byl jen jeden takový, byl v mysli všech - musíte jen říct to jméno a každý jej měl rád," pokračuje Moya.
"Začal jsem telefonovat a každý řekl ano. Jediný šampion, který bude chybět, je Carlos [Sainz]. Carlos byl velmi zklamaný, ale jeho syn bude závodit [s týmem Toro Rosso ve Formuli 1] v Texasu ve stejný víkend a celá jeho rodina tam bude, a tak to nemůže zmeškat. Cokoliv jiného a Carlos by tam byl."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?