Citroën Racing je mezi týmy překvapivě až na posledním místě - o změnu by se mohli pokusit již v Argentině, kde Kris Meeke získal podium dvakrát po sobě.
Severní Ir zvítězil v Mexiku, avšak ostatní soutěže mu nevyšly, a tak v Argentině pojede až jako 7. na trati. Mnozí jej proto pasují do role favorita. "Na Argentinu mám jen dobré vzpomínky - hned při mém prvním startu jsem zde byl třetí!
Tato rally má velmi specifickou atmosféru. Lidé zde jsou doslova šílení! Hned jak vstoupíte na území Argentiny, tak cítíte, že zdejší lidé milují motorsport. I když jsem zde vloni nejel, tak mám důvod si věřit. Mám za sebou vítězství v Mexiku, velmi dobrý úvod rally na Korsice a také povedený test z minulého týdne," říká Kris Meeke.
Jenže na vedoucího Ogiera již ztrácí v tabulce 61 bodů: "Věřím v rychlost auta, ale sotva mohu říct, že se vezeme na vlně úspěchů, když mám na kontě tři nuly. Na začátku roku jsem měl strategii a plán jak k MS přistoupit. Jenže to je teď pryč. Teď jde jen o vyhrávání soutěží."
Jeho jediným kolegou bude Craig Breen. Pro něj to bude vůbec poprvé v životě, co pojede mimo Evropu: "Už je to nějaká doba, co jsem jel kompletně novou rally. Proto jsem se na Argentinu musel extra připravovat. Také jsem nejel nikdy s vozem WRC na tvrdé a rozbité šotolinové rally.
Zatím jsem jako v bublině, kde je vše dobré a věci vycházejí. Ale musíte se podívat také mimo tuto bublinu. Tento víkend očekávám, že pro nás bude velmi těžký."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.