Sébastiena Ogiera o uplynulém víkendu na Tour de Corse zpomalily technické problémy. Úřadující mistr světa ale i přesto dokázal skvělým výkonem získat druhé místo.
Po RZ7 měl v sobotu odpoledne Sébastien Ogier ztrátu na Thierryho Neuvillea pouhé 2 vteřiny. Konec soutěže měl ale hodně těžký, když nakonec musel tvrdě bojovat s Danim Sordem o konečné druhé místo. "Je to zcela jistě víkend plný vrcholů a pádů. Naštěstí pro nás to skončilo vrcholem s množstvím získaných bodů, více než jsem předvídal. Nedělní ráno nezačalo úplně dobře. V první části dlouhé zkoušky to šlo docela dobře. Ale jednoznačně jsme neměli šanci se přibližit k Thierrymu, a tak jsme se snažili držet dobrý rytmus, ale nic speciálního."
"Asi v polovině speciálky ale auto začalo přicházet o rychlost a začalo to být náročné. V polovině speciálky pak začala být cesta rychlejší a širší, já jsem tam ale neztratil až tak moc času. Pak ale, když začaly být cesty zase užší, tak jsem přišel na to, že mám elektronický problém. Najednou jsme neztráceli jen rychlost, ale také centrální diferenciál byl uzamčený a neměl jsme moc brzdy, v zatáčkách jsme tak měli dost problémů," popisuje svoje nedělní problémy Sébastien Ogier.
"Po té speciálce jsme se propadli za Daniho a já si nebyl jistý tím, jak auto bude fungovat na poslední speciálce. Jedinou věcí, kterou jsme v té chvíli mohli udělat, bylo vyměnit UCE (elektronické pouzdro), ale tým si nebyl úplně jistý tím, jestli to vyřeší naše problémy. Když jsme auto resetovali, tak se to rozběhlo, ale my jsme nevěděli, na jak dlouho. Naštěstí to posledních 10 km na Power Stage vydrželo." Na volantu závodních vozů bývá obvykle knoflík, kterým se tato operace dá udělat. Francouzský pilot pak dal do závěrečné Superspeciálky vše, cílem bylo jednak získat zpět ztracené druhé místo a také body z Power Stage (nakonec získal 4 za druhé místo).
"Cílem bylo atakovat a pokusit se minimálně zachránit naše místo na pódiu. V cíli té dlouhé speciálky jsme viděli, že s těmi problémy ztrácíme ve srovnání s ostatními asi vteřinu na km. To bylo asi tolik, kolik jsme měli na Craiga [Breena] a Jariho-Mattiho [Latvalu]. Věděli jsme, že tedy musíme tvrdě atakovat, abychom byli na pódiu, což si myslím, že bylo minimum vzhledem k našemu víkendu. Byl jsem rád, když jsem viděl, že auto funguje až do cíle a stejně tak, když jsem viděl, že mám docela nedotáčivé auto. Mohl jsem hodně atakovat a bylo to dostatečné na opětovné získání druhého místa. 22 bodů je pro nás úžasným výsledkem. Na Thierryho jsme tento víkend ztratili jen 4 body. Dokonce zvyšujeme náš náskok v šampionátu, to je pro nás super."
A jak byl Francouz spokojen s výkony svého auta na asfaltu? Vcelku ano, i když neopomněl zmínit množství technických problémů Fordu Fiesta na asfaltu. "Myslím, že jsme tento víkend byli spokojeni s našim rytmem. Myslím také, že věci se pro nás ubíraly správným směrem. Když jsem sem přijel, tak jsem řekl, že mám z auta dobrý pocit a nemyslím, že auto je tak špatné. Myslím, že máme v rezervě nějakou výkonnost. Měli jsme rychlost, abychom se o tomto víkendu mohli popasovat s Thierrym. Byli jsme více méně na stejné úrovni, jen několik vteřinek za ním, když nás v sobotu potkaly ty problémy.
Byli jsme schopni získat vítězství, ale měli jsme množství technických problémů a to nejen na našem voze, ale také na vozech našich týmových kolegů. Je to určitě věc, na které by měl tým pracovat. Nechceme už zažít tuto situaci a být v tak stresové situaci jako byla tato."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.