Sébastiena Ogiera o uplynulém víkendu na Tour de Corse zpomalily technické problémy. Úřadující mistr světa ale i přesto dokázal skvělým výkonem získat druhé místo.
Po RZ7 měl v sobotu odpoledne Sébastien Ogier ztrátu na Thierryho Neuvillea pouhé 2 vteřiny. Konec soutěže měl ale hodně těžký, když nakonec musel tvrdě bojovat s Danim Sordem o konečné druhé místo. "Je to zcela jistě víkend plný vrcholů a pádů. Naštěstí pro nás to skončilo vrcholem s množstvím získaných bodů, více než jsem předvídal. Nedělní ráno nezačalo úplně dobře. V první části dlouhé zkoušky to šlo docela dobře. Ale jednoznačně jsme neměli šanci se přibližit k Thierrymu, a tak jsme se snažili držet dobrý rytmus, ale nic speciálního."
"Asi v polovině speciálky ale auto začalo přicházet o rychlost a začalo to být náročné. V polovině speciálky pak začala být cesta rychlejší a širší, já jsem tam ale neztratil až tak moc času. Pak ale, když začaly být cesty zase užší, tak jsem přišel na to, že mám elektronický problém. Najednou jsme neztráceli jen rychlost, ale také centrální diferenciál byl uzamčený a neměl jsme moc brzdy, v zatáčkách jsme tak měli dost problémů," popisuje svoje nedělní problémy Sébastien Ogier.
"Po té speciálce jsme se propadli za Daniho a já si nebyl jistý tím, jak auto bude fungovat na poslední speciálce. Jedinou věcí, kterou jsme v té chvíli mohli udělat, bylo vyměnit UCE (elektronické pouzdro), ale tým si nebyl úplně jistý tím, jestli to vyřeší naše problémy. Když jsme auto resetovali, tak se to rozběhlo, ale my jsme nevěděli, na jak dlouho. Naštěstí to posledních 10 km na Power Stage vydrželo." Na volantu závodních vozů bývá obvykle knoflík, kterým se tato operace dá udělat. Francouzský pilot pak dal do závěrečné Superspeciálky vše, cílem bylo jednak získat zpět ztracené druhé místo a také body z Power Stage (nakonec získal 4 za druhé místo).
"Cílem bylo atakovat a pokusit se minimálně zachránit naše místo na pódiu. V cíli té dlouhé speciálky jsme viděli, že s těmi problémy ztrácíme ve srovnání s ostatními asi vteřinu na km. To bylo asi tolik, kolik jsme měli na Craiga [Breena] a Jariho-Mattiho [Latvalu]. Věděli jsme, že tedy musíme tvrdě atakovat, abychom byli na pódiu, což si myslím, že bylo minimum vzhledem k našemu víkendu. Byl jsem rád, když jsem viděl, že auto funguje až do cíle a stejně tak, když jsem viděl, že mám docela nedotáčivé auto. Mohl jsem hodně atakovat a bylo to dostatečné na opětovné získání druhého místa. 22 bodů je pro nás úžasným výsledkem. Na Thierryho jsme tento víkend ztratili jen 4 body. Dokonce zvyšujeme náš náskok v šampionátu, to je pro nás super."
A jak byl Francouz spokojen s výkony svého auta na asfaltu? Vcelku ano, i když neopomněl zmínit množství technických problémů Fordu Fiesta na asfaltu. "Myslím, že jsme tento víkend byli spokojeni s našim rytmem. Myslím také, že věci se pro nás ubíraly správným směrem. Když jsem sem přijel, tak jsem řekl, že mám z auta dobrý pocit a nemyslím, že auto je tak špatné. Myslím, že máme v rezervě nějakou výkonnost. Měli jsme rychlost, abychom se o tomto víkendu mohli popasovat s Thierrym. Byli jsme více méně na stejné úrovni, jen několik vteřinek za ním, když nás v sobotu potkaly ty problémy.
Byli jsme schopni získat vítězství, ale měli jsme množství technických problémů a to nejen na našem voze, ale také na vozech našich týmových kolegů. Je to určitě věc, na které by měl tým pracovat. Nechceme už zažít tuto situaci a být v tak stresové situaci jako byla tato."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.