Sébastiena Ogiera o uplynulém víkendu na Tour de Corse zpomalily technické problémy. Úřadující mistr světa ale i přesto dokázal skvělým výkonem získat druhé místo.
Po RZ7 měl v sobotu odpoledne Sébastien Ogier ztrátu na Thierryho Neuvillea pouhé 2 vteřiny. Konec soutěže měl ale hodně těžký, když nakonec musel tvrdě bojovat s Danim Sordem o konečné druhé místo. "Je to zcela jistě víkend plný vrcholů a pádů. Naštěstí pro nás to skončilo vrcholem s množstvím získaných bodů, více než jsem předvídal. Nedělní ráno nezačalo úplně dobře. V první části dlouhé zkoušky to šlo docela dobře. Ale jednoznačně jsme neměli šanci se přibližit k Thierrymu, a tak jsme se snažili držet dobrý rytmus, ale nic speciálního."
"Asi v polovině speciálky ale auto začalo přicházet o rychlost a začalo to být náročné. V polovině speciálky pak začala být cesta rychlejší a širší, já jsem tam ale neztratil až tak moc času. Pak ale, když začaly být cesty zase užší, tak jsem přišel na to, že mám elektronický problém. Najednou jsme neztráceli jen rychlost, ale také centrální diferenciál byl uzamčený a neměl jsme moc brzdy, v zatáčkách jsme tak měli dost problémů," popisuje svoje nedělní problémy Sébastien Ogier.
"Po té speciálce jsme se propadli za Daniho a já si nebyl jistý tím, jak auto bude fungovat na poslední speciálce. Jedinou věcí, kterou jsme v té chvíli mohli udělat, bylo vyměnit UCE (elektronické pouzdro), ale tým si nebyl úplně jistý tím, jestli to vyřeší naše problémy. Když jsme auto resetovali, tak se to rozběhlo, ale my jsme nevěděli, na jak dlouho. Naštěstí to posledních 10 km na Power Stage vydrželo." Na volantu závodních vozů bývá obvykle knoflík, kterým se tato operace dá udělat. Francouzský pilot pak dal do závěrečné Superspeciálky vše, cílem bylo jednak získat zpět ztracené druhé místo a také body z Power Stage (nakonec získal 4 za druhé místo).
"Cílem bylo atakovat a pokusit se minimálně zachránit naše místo na pódiu. V cíli té dlouhé speciálky jsme viděli, že s těmi problémy ztrácíme ve srovnání s ostatními asi vteřinu na km. To bylo asi tolik, kolik jsme měli na Craiga [Breena] a Jariho-Mattiho [Latvalu]. Věděli jsme, že tedy musíme tvrdě atakovat, abychom byli na pódiu, což si myslím, že bylo minimum vzhledem k našemu víkendu. Byl jsem rád, když jsem viděl, že auto funguje až do cíle a stejně tak, když jsem viděl, že mám docela nedotáčivé auto. Mohl jsem hodně atakovat a bylo to dostatečné na opětovné získání druhého místa. 22 bodů je pro nás úžasným výsledkem. Na Thierryho jsme tento víkend ztratili jen 4 body. Dokonce zvyšujeme náš náskok v šampionátu, to je pro nás super."
A jak byl Francouz spokojen s výkony svého auta na asfaltu? Vcelku ano, i když neopomněl zmínit množství technických problémů Fordu Fiesta na asfaltu. "Myslím, že jsme tento víkend byli spokojeni s našim rytmem. Myslím také, že věci se pro nás ubíraly správným směrem. Když jsem sem přijel, tak jsem řekl, že mám z auta dobrý pocit a nemyslím, že auto je tak špatné. Myslím, že máme v rezervě nějakou výkonnost. Měli jsme rychlost, abychom se o tomto víkendu mohli popasovat s Thierrym. Byli jsme více méně na stejné úrovni, jen několik vteřinek za ním, když nás v sobotu potkaly ty problémy.
Byli jsme schopni získat vítězství, ale měli jsme množství technických problémů a to nejen na našem voze, ale také na vozech našich týmových kolegů. Je to určitě věc, na které by měl tým pracovat. Nechceme už zažít tuto situaci a být v tak stresové situaci jako byla tato."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.