Lídr soutěže po první etapě, Kris Meeke, musel nakonec v průběhu sobotní etapy vzdát, když se v cíli RZ6 výrazně kouřilo z motoru jeho C3 WRC. Motor byl navíc fatálně poničen, a tak nemohl Severní Ir nastoupit do nedělní etapy, kde by mohl zkusit získat body na Power Stage. Co bylo příčinou selhání motoru?
Yves Matton se vrací k průběhu soutěže a příčině, která vyřadila Krise Meekea ze soutěže: "Před svým odstoupením byl Kris Meeke absolutně v klidu. Soutěži dominoval, protože věřil ve svůj vůz. Měli jsme potenciál na to, abychom vyhráli. Černou kaňkou na celém víkendu je samozřejmě jeho odstoupení.
Víme, že za tímto odstoupením stojí únik oleje z okruhu mazání. Musíme ale auto rozmontovat do posledního šroubku, abychom příčinu pořádně pochopili." I tak ale Brit dokázal pokrok C3 WRC, na které se z největší části podílel na vývoji. "Samozřejmě výsledek není takový, jaký bychom si představovali. Ale i to je součástí hry.
Aby auto bylo tak rychlé umožnila tvrdá práce desítek lidí. Občas ale auto nefunguje tak, jak jsme chtěli. Každopádně tento víkend mi dodává velkou důvěru v budoucnost. Víme, že C3 WRC je rychlá na všech površích. Pokusíme se vyhrát v Argentině, pak v Portugalsku a na všech dalších závodech."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?