Lídr soutěže po první etapě, Kris Meeke, musel nakonec v průběhu sobotní etapy vzdát, když se v cíli RZ6 výrazně kouřilo z motoru jeho C3 WRC. Motor byl navíc fatálně poničen, a tak nemohl Severní Ir nastoupit do nedělní etapy, kde by mohl zkusit získat body na Power Stage. Co bylo příčinou selhání motoru?
Yves Matton se vrací k průběhu soutěže a příčině, která vyřadila Krise Meekea ze soutěže: "Před svým odstoupením byl Kris Meeke absolutně v klidu. Soutěži dominoval, protože věřil ve svůj vůz. Měli jsme potenciál na to, abychom vyhráli. Černou kaňkou na celém víkendu je samozřejmě jeho odstoupení.
Víme, že za tímto odstoupením stojí únik oleje z okruhu mazání. Musíme ale auto rozmontovat do posledního šroubku, abychom příčinu pořádně pochopili." I tak ale Brit dokázal pokrok C3 WRC, na které se z největší části podílel na vývoji. "Samozřejmě výsledek není takový, jaký bychom si představovali. Ale i to je součástí hry.
Aby auto bylo tak rychlé umožnila tvrdá práce desítek lidí. Občas ale auto nefunguje tak, jak jsme chtěli. Každopádně tento víkend mi dodává velkou důvěru v budoucnost. Víme, že C3 WRC je rychlá na všech površích. Pokusíme se vyhrát v Argentině, pak v Portugalsku a na všech dalších závodech."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.