Lídr soutěže po první etapě, Kris Meeke, musel nakonec v průběhu sobotní etapy vzdát, když se v cíli RZ6 výrazně kouřilo z motoru jeho C3 WRC. Motor byl navíc fatálně poničen, a tak nemohl Severní Ir nastoupit do nedělní etapy, kde by mohl zkusit získat body na Power Stage. Co bylo příčinou selhání motoru?
Yves Matton se vrací k průběhu soutěže a příčině, která vyřadila Krise Meekea ze soutěže: "Před svým odstoupením byl Kris Meeke absolutně v klidu. Soutěži dominoval, protože věřil ve svůj vůz. Měli jsme potenciál na to, abychom vyhráli. Černou kaňkou na celém víkendu je samozřejmě jeho odstoupení.
Víme, že za tímto odstoupením stojí únik oleje z okruhu mazání. Musíme ale auto rozmontovat do posledního šroubku, abychom příčinu pořádně pochopili." I tak ale Brit dokázal pokrok C3 WRC, na které se z největší části podílel na vývoji. "Samozřejmě výsledek není takový, jaký bychom si představovali. Ale i to je součástí hry.
Aby auto bylo tak rychlé umožnila tvrdá práce desítek lidí. Občas ale auto nefunguje tak, jak jsme chtěli. Každopádně tento víkend mi dodává velkou důvěru v budoucnost. Víme, že C3 WRC je rychlá na všech površích. Pokusíme se vyhrát v Argentině, pak v Portugalsku a na všech dalších závodech."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.