Sébastienu Ogierovi hrozí až vyloučení z uplynulé Rally Mexico. FIA totiž bude vyšetřovat správnost jeho převodovky. Komisaři si u ní všimli určitých nesrovnalostí po soutěži během technické prohlídky. Podle dostupných informací se zdá, že převodovka vážila méně než minimálně měla.
Výsledky Rally Mexiko sice byly vyhlášeny jako oficiální, ale následně se objevila u výsledků tato poznámka: "Komisaři budou dále zkoumat převodovku vozu číslo 1". Nikdo z M-Sportu se na toto téma nevyjádřil.
FIA serveru "Motorsport.com" potvrdila, že převodovka byla zapečetěna a odeslána na zkoumání do Ženevy. Tam ji prozkoumá technik FIA, Jerome Toquet. Ten poté podá zprávu technickým komisařům z Mexika a ti se rozhodnou, co bude dál následovat.
Očekává se, že rozhodnutí padne před Tour de Corse. Jeden ze zdrojů serveru "Motorsport.com" řekl: "Jerome bude sledovat tolerance a může se také podívat na další převodovky. Následné zkoumání může ukazovat na to, že po závodu nebylo dost času a nebo také že se FIA setkala s velkým odporem ze strany týmu. A to si vyžádá další zkoumání."
"Pokud jde o trest, pokud by bylo zjištěno, že tým porušil pravidla, tak může jít o časovou penalizaci nebo až vyloučení." Moc lehké komponenty nejsou ve WRC novinkou. M-Sport již zažil, že jeho Focusy WRC měly zadní okénka o 0,5 mm užší, než být měla, což vedlo k 5 minutové penalizaci.
Richard Burns byl v roce 2002 vyloučen z Rally Argentina, když jeho auto vážilo o 50 gramů méně než mělo. Pokud by byl Ogier vyloučen, tak by ztratil svoje 8 bodové vedení v šampionátu a propadl se na průběžné třetí místo za Jariho-Mattiho Latvalu a týmového kolegu Otta Tänaka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?