I přes silné výsledky z úvodních podniků WRC 2017 se Sébastien Ogier ve své Fiestě WRC stále ještě necítí úplně pohodlně. Doufá ve zlepšení, které by mohlo přijít s novými díly.
Hned na úvod s novým autem dokázal Sébastien Ogier vyhrát na Monte Carlu, pak přišla třetí příčka ve Švédsku a naposledy druhé místo v Mexiku. Taková je dosavadní bilance Francouze s novým autem a týmem. Zvenčí to tedy může vypadat tak, že Sébastien Ogier do nového týmy už plně zapadl, ale jeho vztah k Fordu Fiesta WRC ještě není úplně optimální. "Ještě se necítím tak dobře jako ve starém autě, ale to jsem znal také o hodně déle," srovnává Sébastien Ogier Ford Fiesta WRC s Volkswagenem Polo R WRC, se kterým slavil všechny svoje čtyři tituly.
"Měřeno podle toho nejsou moje výsledky špatné, ale každopádně ještě vidím prostor pro zlepšení." To se ukázalo také na testu před Rally Mexiko, ve kterém sice M-Sport najel 1500 testovacích kilometrů, ale vše neprobíhalo podle přání Ogiera.
"Byl to dobrý test, ale první den jsem měl upřímně řečeno pár problémů. Druhý den to šlo lépe a pomalu to šlo správným směrem." Další zlepšení Ogier očekává od nových dílů na Fiestě WRC, které by chtěl už brzy vyzkoušet. "Toužím po vývojovém testu, který je brzy v plánu. Při něm budu moci možná nové díly vyzkoušet." A které oblasti auta se nové díly budou týkat? "Maličkostí, které souvisejí s diferenciálem a vyvážením auta a podvozku."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?