I přes silné výsledky z úvodních podniků WRC 2017 se Sébastien Ogier ve své Fiestě WRC stále ještě necítí úplně pohodlně. Doufá ve zlepšení, které by mohlo přijít s novými díly.
Hned na úvod s novým autem dokázal Sébastien Ogier vyhrát na Monte Carlu, pak přišla třetí příčka ve Švédsku a naposledy druhé místo v Mexiku. Taková je dosavadní bilance Francouze s novým autem a týmem. Zvenčí to tedy může vypadat tak, že Sébastien Ogier do nového týmy už plně zapadl, ale jeho vztah k Fordu Fiesta WRC ještě není úplně optimální. "Ještě se necítím tak dobře jako ve starém autě, ale to jsem znal také o hodně déle," srovnává Sébastien Ogier Ford Fiesta WRC s Volkswagenem Polo R WRC, se kterým slavil všechny svoje čtyři tituly.
"Měřeno podle toho nejsou moje výsledky špatné, ale každopádně ještě vidím prostor pro zlepšení." To se ukázalo také na testu před Rally Mexiko, ve kterém sice M-Sport najel 1500 testovacích kilometrů, ale vše neprobíhalo podle přání Ogiera.
"Byl to dobrý test, ale první den jsem měl upřímně řečeno pár problémů. Druhý den to šlo lépe a pomalu to šlo správným směrem." Další zlepšení Ogier očekává od nových dílů na Fiestě WRC, které by chtěl už brzy vyzkoušet. "Toužím po vývojovém testu, který je brzy v plánu. Při něm budu moci možná nové díly vyzkoušet." A které oblasti auta se nové díly budou týkat? "Maličkostí, které souvisejí s diferenciálem a vyvážením auta a podvozku."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?