Bratři Szejové Další krok v kariéře – v sezóně 2017, díky svým partnerům, zažijí Jarek a Marcin Szejové debut v novém autě. Polská dvojice, úřadující mistři ČR v produkční kategorii, budou bojovat v absolutní klasifikaci českého šampionátu. Novou zbraní v jejich třetí sezoně na českých tratích bude Ford Fiesta R5. v sezoně 2017 před novými výzvami
Jarosław a Marcin Szejové se připravují na začátek sezóny 2017. Tým z Ustroně, městečka ležícího kousek od českých hranic, se i ve třetím roce v řadě objeví v seriálu Mistrovství ČR v rally. Letošní sezona ovšem přinese mnoho novinek a doufejme i emocí. Zásadní novinkou bude změna vozu. Aktuální mistři ČR v produkční kategorii přesednou ze Subaru Impreza do Fordu Fiesta R5. Tím se před bratry Szejovými otevírá nová výzva – s novým autem, co nejlépe uspět v jednotlivých podnicích seriálu MČR v rally 2017, stejně jako v absolutním hodnocení.
Mistrovství ČR v rally 2017 projde jednou změnou, letošní kalendář se skládá nikoli ze šesti, ale nově ze sedmi těžkých a specifických asfaltových závodů. Po pauze se do českého šampionátu vrací kultovních podnik – Valašská Rally se sídlem ve Valašském Meziříčí. Právě zde budou mít fanoušci poprvé možnost vidět Ford Fiesta R5 Jarka a Marcina v nových barvách. V českém kalendáři pak nebudou chybět ani osvědčené podniky, které polské dvojici loni přinesly vítězství ve třídě 3, a to Rally Šumava Klatovy, Rally Příbram a Barum Czech rally Zlín. Naposledy zmíněná akce láká každým rokem k tratím na 200 tisíc fanoušků a i letos bude součástí mistrovství Evropy v rally (ERC).
Jarek Szeja: „Během několika měsíců po konci minulé sezóny mnohokrát padla otázka, jaké budou naše další sportovní plány. Nyní mohu s radostí potvrdit, že sezóna 2017 přinese velké změny. I nadále budeme bojovat proti silné konkurenci v českém šampionátu, ale stojí před námi, podobně jako před dvěmi lety, zcela nová zkouška – tou bude přechod na Ford Fiesta R5 Evo. Tímto krokem se chceme v kariéře posunout dále, zároveň si plníme sny o možném startu s autem specifikace R5. Ten pro nás bude připravovat známá česká stáj Orsák Rally Sport. Nebudu skrývat, že jsem z tého situace velmi šťastný. Po dvou letech tvrdé práce a závodění na českých tratích jsme se dopracovali k řadě sportovních úspěchů a hlavně k výjimečné šanci. Budeme závodit v nejvyšší možné kategorii v rámci regionálních šampionátů, budeme se měřit s velmi zkušenými a rychlými závodníky a chceme se poprat o absolutní titul v českém mistrovství. To by samozřejmě nebylo možné bez našich partnerů. Podobně, jako v předchozích sezónách, bude naše starty podporovat hlavní sponzor GK Forge Grelowski kovoobrábění. V tomto roce se k našim sponzorům připojí také Skupina Metkom se sídlem v Žorách a s podporou bude dále pokračovat i firma Satjam. Děkujeme i za podporu firem Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní krytiny Pniok Sylwester. Jsem hrdý na to, že nám naši partneři věří a kladně hodnotí náš marketingový potenciál po úspěchu v loňské sezoně. Debut Fiesty R5 v Polsku by byl pro nás asi jednodušší, ale od startů v Česku si slibujeme větší možnosti našeho rozvoje. Během loňského ročníku RSMP bylo klasifikováno pouhých šest aut R5, v MČR jich odstartovalo mezi 15-20, v čele s továrním týmem Škoda. Uvědomuji si, že se budeme měřit s hodně rychlými konkurenty, a čeká nás velice těžký rok. Ale máme podporu silných partnerů, zkušeného servisu a sehraného týmu, takže jsme na další výzvu připraveni. V našem týmu se objeví několik nových tváří a jako celek ho bude řídit týmový koordinátor Dawid Marciński. Kromě kompletní účasti v MČR 2017 pracujeme také na startu v jednom ze závodů v Polsku, a teď nemyslím na tradiční zakončení sezony při Rajdu Barbórka.”
Marcin Szeja: „Ford Fiesta R5 bude bezesporu nejlepší a technicky nejvyspělejší vůz, ve kterém budeme mít možnost závodit. Konstrukce vozu je od základu přizpůsobena k závodům na rychlostních zkouškách, celkově nadchne možnostmi nastavení a svými kvalitami. Ve většině regionálních závodů se jedná o auta, usilující o prvenství. Mezi týmy, které disponují tímto vybavením, zuří boje nejen v jednotlivých závodech, ale i v celém mistrovství. V České republice s těmito auty závodí nejlepší týmy, samozřejmě musím zmínit Škodu Motorsport, která má velké zkušenosti ze startů na mistrovství Evropy a dokonce v mistrovství světa (WRC2). Před námi je jistě hodně učení, práce a testů, než budeme moci plně využít potenicál Fiesty v každém závodě. Touto cestou chceme poděkovat týmu ROTO, se kterým jsme společně dosáhli cenných výsledků a získali mnoho zkušeností. Díky nim nyní můžeme odpočítávat dny do prvního startu v autě specifikace R5. Proto Vás již nyní zveme k účasti na Valašské rally, případně sledování celého mistrovství. My se už prvního startu ve Fordu Fiesta R5 nemůžeme dočkat.”
KALENDÁŘ MČR – MČR 2017:
24. – 26. březen – Janča Valašská Rally 21. – 22. duben – Rallye Šumava Klatovy19. – 20. květen – 45. Rallye Český Krumlov (seriál ERT)16. – 17. červen – Agrotec Petronas Rally Hustopeče01. – 02. červenec – Rally Bohemia Mladá Boleslav25. – 27. srpen – Barum Czech Rally Zlín (seriál ERC)06. – 08. říjen – 38. Rally Příbram
V sezóně 2017 náš tým podporují: GK Forge Grelowski Kovoobrábění, Grupa Metkom, Satjam, Darma, Deco-Car, Eurogold, Minimax, Viralseed a Střešní krytiny Pniok Sylwester a mediání patroni Motowizja a portál OX.pl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.