Ogier: Ve Švédsku jsem udělal jednu z nejhloupějších chyb vůbec

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. února 2017 08:51
Sdílej:

Sébastien Ogier viní pouze sebe z toho, že nebyl schopný bojovat až do poslední zkoušky o vítězství ve Švédsku. Francouz hned v neděli ráno udělal hodiny. Je třeba si ale přiznat, že většinu víkendu okupoval Sébastien čtvrtou příčku za Thierry Neuvillem, Jari-Mattim Latvalou a Ottem Tänakem.

Odstoupení Neuvillea posunulo Ogiera v sobotu večer na třetí místo, pouze 16 vteřin za první příčku. Jenže už v první zatáčce RZ16 se Ogier roztočil do hodin, poté si uvědomil, že šance na vítězství je pryč a soustředil se na dojetí do cíle a body na Power Stage. „Udělal jsem jednu z nejhloupějších chyb mé kariéry.

V první zatáčce RZ16, asi 50 metrů po startu, mě chytla bariéra a já se roztočil. Pak mi zhasl motor a já věděl, že je po všech šancích. Nedostal jsem šanci to zkusit. Zpětně mohu říct, že můj víkend byl obtížný, ale vyšel jsem z něj opravdu dobře, protože si odvážím ze Švédska 19 bodů. To je dobrý vstup do šampionátu, celkový obrázek je tedy dobrý“ říká Sébastien Ogier.

Ogier pořád s autem bojuje Francouz s M-Sportem podepsal až na konci roku, což mu neumožnilo moc velkou přípravu. Sébastien do Švédské rally vyrazil s pouhými dvěma dny testů na sněhu. Sice mu patří druhá příčka mezi jezdci, na Jariho-Mattiho Latvalu ztrácí 4 body, podle svých slov se ale v autě ještě necítí úplně dobře.

„Věděl jsem hned od začátku, že zkraje sezony budu trošku za ostatními. Stále trošku bojuji s autem a hledám perfektní nastavení. Ale s ohledem na ne úplně dokonalou přípravu jsou naše výsledky velmi dobré. Máme opravdu dobrý základ, takže uvidíme, co se stane v Mexiku. Snad tam získáme nějaké body,“ zakončil povídání čtyřnásobný mistr světa.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.