Ogier: S M-Sportem nemám co ztratit

Sébastien Ogier prý nemá s M-Sportem co ztratit
Sébastien Ogier prý nemá s M-Sportem co ztratit, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 2. ledna 2017 18:46
Sdílej:

Sébastien Ogier cítí, že díky angažmá v týmu M-Sport pro sezonu World Rally Championship 2017 nemá co ztratit.

Úřadující mistr světa vyhrál poslední čtyři světové šampionáty v řadě s továrním týmem Volkswagenu, který ale v letošní sezoně ve WRC nadále působit nebude. Francouz se tak během zimy rozhodl, že svoje síly spojí s Malcolmem Wilsonem a jeho M-Sportem. 

Ogier věří, že díky jeho rekordním úspěchům v uplynulých sezonách cokoliv, čeho s M-Sportem dosáhne, bude jen bonusem. "V těchto uplynulých letech jsem toho dosáhl hodně, ale cítím, že jsem v pozici, kdy nemám co ztratit. Nemám co dokazovat," říká Sébastien Ogier. 

M-Sport ve WRC naposledy vyhrál zásluhou Jariho-Mattiho Latvaly ve Walesu v roce 2012. Posledním pilotem Fordu, který v barvách Fordu získal titul, byl Ari Vatanen v roce 1981. M-Sport dokázal získat titul mezi výrobci v letech 2006 a 2007. Dle Ogiera ale fakt, že M-Sport nepatřil v uplynulých sezonách mezi přední týmy, jen posiluje jeho motivaci. 

"Budu se snažit, jak nejlépe budu moci a jednoznačně je to dobrá výzva pokusit se přivést tým zpět k úspěchům po mnoha letech bojování," pokračuje Ogier, který začal svůj plný testovací program s M-Sportem v polovině prosince testem na Rally Sweden. Před Rally Monte Carlo by se ale měl dostat do Fiesty na další dva dny, což není zrovna mnoho. 

"V lednu budu mít další test před soutěží, což normálně bývá dva dny, takže to nebude mnoho času v tomto autě, takže doufám, že [dobrý] pocit [z auta] přijde velmi brzy. Ale to je důvod, proč jsem říkal, že před sebou máme velkou výzvu a je ještě brzy na to předpovídat, čeho budeme schopni dosáhnout."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.