Sébastien Ogier cítí, že díky angažmá v týmu M-Sport pro sezonu World Rally Championship 2017 nemá co ztratit.
Úřadující mistr světa vyhrál poslední čtyři světové šampionáty v řadě s továrním týmem Volkswagenu, který ale v letošní sezoně ve WRC nadále působit nebude. Francouz se tak během zimy rozhodl, že svoje síly spojí s Malcolmem Wilsonem a jeho M-Sportem.
Ogier věří, že díky jeho rekordním úspěchům v uplynulých sezonách cokoliv, čeho s M-Sportem dosáhne, bude jen bonusem. "V těchto uplynulých letech jsem toho dosáhl hodně, ale cítím, že jsem v pozici, kdy nemám co ztratit. Nemám co dokazovat," říká Sébastien Ogier.
M-Sport ve WRC naposledy vyhrál zásluhou Jariho-Mattiho Latvaly ve Walesu v roce 2012. Posledním pilotem Fordu, který v barvách Fordu získal titul, byl Ari Vatanen v roce 1981. M-Sport dokázal získat titul mezi výrobci v letech 2006 a 2007. Dle Ogiera ale fakt, že M-Sport nepatřil v uplynulých sezonách mezi přední týmy, jen posiluje jeho motivaci.
"Budu se snažit, jak nejlépe budu moci a jednoznačně je to dobrá výzva pokusit se přivést tým zpět k úspěchům po mnoha letech bojování," pokračuje Ogier, který začal svůj plný testovací program s M-Sportem v polovině prosince testem na Rally Sweden. Před Rally Monte Carlo by se ale měl dostat do Fiesty na další dva dny, což není zrovna mnoho.
"V lednu budu mít další test před soutěží, což normálně bývá dva dny, takže to nebude mnoho času v tomto autě, takže doufám, že [dobrý] pocit [z auta] přijde velmi brzy. Ale to je důvod, proč jsem říkal, že před sebou máme velkou výzvu a je ještě brzy na to předpovídat, čeho budeme schopni dosáhnout."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?