Idolem pro Sébastiena Ogiera v dětských letech nebyl překvapivě žádný z rallyových pilotů, ale jezdec Formule 1, Ayrton Senna.
U špičkového rallyového pilota, jakým je Sébastien Ogier, by se dalo čekat, že mezi jeho idoly dětství budou patřit rally legendy jako Walther Röhrl, Juha Kankkunen nebo Björn Waldegard. To by ale byla chyba, idolem Seba Ogiera byl pilot Formule 1: "Mým idolem byl vždy Ayrton Senna, jednoznačně," řekl Francouz v rozhovoru pro 'Bild am Sonntag'.
Jednim z důvodů může být také to, že tehdy se Sébastien Ogier o rallysport ještě ani nezajímal. "Jako malé dítě jsem se více zajímal o Formuli 1. Rallysport jsem začal sledovat až pak jako teenager." Ogier navíc neměl možnost jít ve stopách svého velkého idolu. "To by si moje rodiče nemohli nikdy dovolit. Snažil jsem se tedy jít svou vlastní cestou."
A ta vedla přes podporu Francouzské automobilové federace (FFSA - Fédération Française du Sport Automobile) k rally. "Poté, co jsem se blíže zabýval rozdílnými disciplínami motorsportu, začala být moje láska k rallysportu stále větší. Je to změna. Mám rád nechat auto klouzat a jezdit na ledu, šotolině a asfaltu. Nikdy to nebude nudné."
Poté, co se Ogier začal maximálně soustředit na rallysport, tak byl mužem, ke kterému Seb Ogier vzhlížel, jeho krajan, Sébatien Loeb. Jeho jmenovec byl ale spíše vzorem: "Méně už idolem," zakončuje Ogier.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?