Jari-Matti Latvala bude příští rok pilotovat Toyotu Yaris WRC a může se těšit na všechny podniky.
Podle britského Autosportu finský pilot, Jari-Matti Latvala, podepsal tento týden s týmem Toyota Gazoo Racing Tommiho Mäkinena. S testy auta začne po oficiálním představení týmu, které proběhne v Helsinkách příští týden. Podle Autosportu tak barvy Toyoty při jejím návratu na soutěžní tratě bude hájit duo Jari-Matti Latvala a Juho Hänninen. Třetí auto by měl od jara pilotovat Esapekka Lappi.
Jari-Matti Latvala dle očekávání odmítll cokoliv potvrdit. "Nemohu potvrdit, že jsem podepsal. S Tommim [Mäkinenem] a mým manažerem, Timem Jouhkim, vyjednáváme hodně, ale nemohu vám říci, že jsem podepsal," řekl Fin britským novinářům. Na otázku, jestli může potvrdit, že bude v lednu na startu Rally Monte Carlo, Latvala odvětil. "Pokud byste se mě zeptali před týdnem, tak bych řekl, že je to nepravděpodobné, ale teď si začínám být více jistý."
Fin však odmítl, že by již seděl ve voze Toyota Yaris WRC - tuto možnost dostal podle Jariho-Mattiho pouze Sébastien Ogier: "Značky Sébastiena opravdu chtěly. Proto mu dovolily testovat jejich auta, mě však ne. Rozumím tomu - ale nezapomeňme, že Citroën Seba testovat nenechal. Není to tak jednoduché, když Vám nechtějí dát svoje auto otestovat."
Tato dohoda mezi Latvalou a Toyotou způsobuje komplikace pro Andrease Mikkelsena, který byl také blízko podpisu smlouvy s Toyotou. Vítěz poslední soutěže roku tak bude muset počkat, co udělá Ogier. Aktuálně se zdá, že dvě šance Ogiera jsou M-Sport a starty v privátním týmu s Volkswagenem Polo R WRC - šance u Citroënu zřejmě pohasínají.
Ogier netestoval Citroën a ten auto nebude mít připravené do příštího týdne, kdy začne s přípravou na Rally Monte Carlo. Avšak Sébastien nechce podepsat s žádným týmem bez toho, aby si jejich auto vyzkoušel. Pokud by se ale potvrdily spekulace ohledně startů Volkwagenů v soukromých rukou (zřejmě s podporou Kataru), tak by zde mohla být šance pro Sébastiena Ogiera nebo Andrease Mikkelsena.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.