Latvala zřejmě podepsal už s Toyotou

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 6. prosince 2016 22:11
Sdílej:

Jari-Matti Latvala bude příští rok pilotovat Toyotu Yaris WRC a může se těšit na všechny podniky.

Podle britského Autosportu finský pilot, Jari-Matti Latvala, podepsal tento týden s týmem Toyota Gazoo Racing Tommiho Mäkinena. S testy auta začne po oficiálním představení týmu, které proběhne v Helsinkách příští týden. Podle Autosportu tak barvy Toyoty při jejím návratu na soutěžní tratě bude hájit duo Jari-Matti Latvala a Juho Hänninen. Třetí auto by měl od jara pilotovat Esapekka Lappi.

Jari-Matti Latvala dle očekávání odmítll cokoliv potvrdit. "Nemohu potvrdit, že jsem podepsal. S Tommim [Mäkinenem] a mým manažerem, Timem Jouhkim, vyjednáváme hodně, ale nemohu vám říci, že jsem podepsal," řekl Fin britským novinářům. Na otázku, jestli může potvrdit, že bude v lednu na startu Rally Monte Carlo, Latvala odvětil. "Pokud byste se mě zeptali před týdnem, tak bych řekl, že je to nepravděpodobné, ale teď si začínám být více jistý."

Fin však odmítl, že by již seděl ve voze Toyota Yaris WRC - tuto možnost dostal podle Jariho-Mattiho pouze Sébastien Ogier: "Značky Sébastiena opravdu chtěly. Proto mu dovolily testovat jejich auta, mě však ne. Rozumím tomu - ale nezapomeňme, že Citroën Seba testovat nenechal. Není to tak jednoduché, když Vám nechtějí dát svoje auto otestovat."

Tato dohoda mezi Latvalou a Toyotou způsobuje komplikace pro Andrease Mikkelsena, který byl také blízko podpisu smlouvy s Toyotou. Vítěz poslední soutěže roku tak bude muset počkat, co udělá Ogier. Aktuálně se zdá, že dvě šance Ogiera jsou M-Sport a starty v privátním týmu s Volkswagenem Polo R WRC - šance u Citroënu zřejmě pohasínají. 

Ogier netestoval Citroën a ten auto nebude mít připravené do příštího týdne, kdy začne s přípravou na Rally Monte Carlo. Avšak Sébastien nechce podepsat s žádným týmem bez toho, aby si jejich auto vyzkoušel. Pokud by se ale potvrdily spekulace ohledně startů Volkwagenů v soukromých rukou (zřejmě s podporou Kataru), tak by zde mohla být šance pro Sébastiena Ogiera nebo Andrease Mikkelsena.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.