Jari-Matti Latvala bude příští rok pilotovat Toyotu Yaris WRC a může se těšit na všechny podniky.
Podle britského Autosportu finský pilot, Jari-Matti Latvala, podepsal tento týden s týmem Toyota Gazoo Racing Tommiho Mäkinena. S testy auta začne po oficiálním představení týmu, které proběhne v Helsinkách příští týden. Podle Autosportu tak barvy Toyoty při jejím návratu na soutěžní tratě bude hájit duo Jari-Matti Latvala a Juho Hänninen. Třetí auto by měl od jara pilotovat Esapekka Lappi.
Jari-Matti Latvala dle očekávání odmítll cokoliv potvrdit. "Nemohu potvrdit, že jsem podepsal. S Tommim [Mäkinenem] a mým manažerem, Timem Jouhkim, vyjednáváme hodně, ale nemohu vám říci, že jsem podepsal," řekl Fin britským novinářům. Na otázku, jestli může potvrdit, že bude v lednu na startu Rally Monte Carlo, Latvala odvětil. "Pokud byste se mě zeptali před týdnem, tak bych řekl, že je to nepravděpodobné, ale teď si začínám být více jistý."
Fin však odmítl, že by již seděl ve voze Toyota Yaris WRC - tuto možnost dostal podle Jariho-Mattiho pouze Sébastien Ogier: "Značky Sébastiena opravdu chtěly. Proto mu dovolily testovat jejich auta, mě však ne. Rozumím tomu - ale nezapomeňme, že Citroën Seba testovat nenechal. Není to tak jednoduché, když Vám nechtějí dát svoje auto otestovat."
Tato dohoda mezi Latvalou a Toyotou způsobuje komplikace pro Andrease Mikkelsena, který byl také blízko podpisu smlouvy s Toyotou. Vítěz poslední soutěže roku tak bude muset počkat, co udělá Ogier. Aktuálně se zdá, že dvě šance Ogiera jsou M-Sport a starty v privátním týmu s Volkswagenem Polo R WRC - šance u Citroënu zřejmě pohasínají.
Ogier netestoval Citroën a ten auto nebude mít připravené do příštího týdne, kdy začne s přípravou na Rally Monte Carlo. Avšak Sébastien nechce podepsat s žádným týmem bez toho, aby si jejich auto vyzkoušel. Pokud by se ale potvrdily spekulace ohledně startů Volkwagenů v soukromých rukou (zřejmě s podporou Kataru), tak by zde mohla být šance pro Sébastiena Ogiera nebo Andrease Mikkelsena.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.