Ogier před rokem 2017: "Mám dvě možnosti." Podle čeho bude vybírat?

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 2. prosince 2016 23:14
Sdílej:

Sébastien Ogier zatím stále nemá místo pro sezonu 2017. Čas před Rally Monte Carlo se kvapem krátí, rozhodnutí by mělo padnou brzy. Mistr světa oznámil, že konkurenceschopnost auta je pro něj důležitější než plat, který dostane.

Sébastien Ogier zatím bere svoji budoucnost s humorem. Když byl Toto Wolff, šéf továrního týmu Mercedes v F1, během příprav na galavečer FIA, na kterém budou korunováni mistři světa, dotázán, kdo nahradí Nica Rosberga, který dnes šokoval oznámením, že po zisku titulu končí v F1, Ogier vzal mobil a naznačil, že má zájem.

Wolff se nenechal 'zahanbit' a řekl: "Tak zde máme novou, nečekanou a dost silnou alternativu." Ogier na to řekl: "To bude ještě zajímavý večer." Jinak mu ale zřejmě tolik do smíchu není - pořád totiž není jasné, kde bude příští rok jezdit: "Aktuálně nemohu 100% garantovat, že budu na startu Rally Monte Carlo 2017."

Minulý týden testoval Ogier Toyotu i Ford. Toyota ho nezaujala - údajně už odmítl nabídku, kterou od Tommiho Mäkinena dostal z důvodu nedostatečného výkonu auta. Avšak o Fordu řekl, že je to "dobré auto". M-Sport je tedy vysoko na Ogierově seznamu, avšak jezdec mluví o dvou možnostech.

Že by tedy nakonec začalo vyjednávání s Francouzi? Matton již před nějakou dobou naznačil, že by Ogierovi telefon vzal, pokud by mu zavolal, avšak svou sestavu již měnit nechce. Možností by bylo nasazení čtvrtého auta - to však vyžaduje dodatečné finance. "Chtěl jsem mít všechno vyjasněné do konce tohoto týdne, ale bude to trvat déle." Bez zajímavosti není, že Citroën odsunul oficiální představení svého týmu, které se mělo konat v Abu Dhabi. Tou druhou možností by ale mohlo být VW Polo R WRC 2017, o kterém VW uvažuje, že jej homologuje.

Jedno je ale jisté - Ogier se bude rozhodovat podle toho, který tým mu nabídne nejvíce konkurenceschopné auto: "To je rozhodující pro moji motivaci. Chci mít ten nejlepší tým a auto," říká Francouz, který je ochoten slevit i ze svých platových požadavků: "Peníze mají menší váhu než konkurenceschopnost auta."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.