Sébastien Ogier zatím stále nemá místo pro sezonu 2017. Čas před Rally Monte Carlo se kvapem krátí, rozhodnutí by mělo padnou brzy. Mistr světa oznámil, že konkurenceschopnost auta je pro něj důležitější než plat, který dostane.
Sébastien Ogier zatím bere svoji budoucnost s humorem. Když byl Toto Wolff, šéf továrního týmu Mercedes v F1, během příprav na galavečer FIA, na kterém budou korunováni mistři světa, dotázán, kdo nahradí Nica Rosberga, který dnes šokoval oznámením, že po zisku titulu končí v F1, Ogier vzal mobil a naznačil, že má zájem.
Wolff se nenechal 'zahanbit' a řekl: "Tak zde máme novou, nečekanou a dost silnou alternativu." Ogier na to řekl: "To bude ještě zajímavý večer." Jinak mu ale zřejmě tolik do smíchu není - pořád totiž není jasné, kde bude příští rok jezdit: "Aktuálně nemohu 100% garantovat, že budu na startu Rally Monte Carlo 2017."
Minulý týden testoval Ogier Toyotu i Ford. Toyota ho nezaujala - údajně už odmítl nabídku, kterou od Tommiho Mäkinena dostal z důvodu nedostatečného výkonu auta. Avšak o Fordu řekl, že je to "dobré auto". M-Sport je tedy vysoko na Ogierově seznamu, avšak jezdec mluví o dvou možnostech.
Že by tedy nakonec začalo vyjednávání s Francouzi? Matton již před nějakou dobou naznačil, že by Ogierovi telefon vzal, pokud by mu zavolal, avšak svou sestavu již měnit nechce. Možností by bylo nasazení čtvrtého auta - to však vyžaduje dodatečné finance. "Chtěl jsem mít všechno vyjasněné do konce tohoto týdne, ale bude to trvat déle." Bez zajímavosti není, že Citroën odsunul oficiální představení svého týmu, které se mělo konat v Abu Dhabi. Tou druhou možností by ale mohlo být VW Polo R WRC 2017, o kterém VW uvažuje, že jej homologuje.
Jedno je ale jisté - Ogier se bude rozhodovat podle toho, který tým mu nabídne nejvíce konkurenceschopné auto: "To je rozhodující pro moji motivaci. Chci mít ten nejlepší tým a auto," říká Francouz, který je ochoten slevit i ze svých platových požadavků: "Peníze mají menší váhu než konkurenceschopnost auta."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?