Sébastien Ogier zatím stále nemá místo pro sezonu 2017. Čas před Rally Monte Carlo se kvapem krátí, rozhodnutí by mělo padnou brzy. Mistr světa oznámil, že konkurenceschopnost auta je pro něj důležitější než plat, který dostane.
Sébastien Ogier zatím bere svoji budoucnost s humorem. Když byl Toto Wolff, šéf továrního týmu Mercedes v F1, během příprav na galavečer FIA, na kterém budou korunováni mistři světa, dotázán, kdo nahradí Nica Rosberga, který dnes šokoval oznámením, že po zisku titulu končí v F1, Ogier vzal mobil a naznačil, že má zájem.
Wolff se nenechal 'zahanbit' a řekl: "Tak zde máme novou, nečekanou a dost silnou alternativu." Ogier na to řekl: "To bude ještě zajímavý večer." Jinak mu ale zřejmě tolik do smíchu není - pořád totiž není jasné, kde bude příští rok jezdit: "Aktuálně nemohu 100% garantovat, že budu na startu Rally Monte Carlo 2017."
Minulý týden testoval Ogier Toyotu i Ford. Toyota ho nezaujala - údajně už odmítl nabídku, kterou od Tommiho Mäkinena dostal z důvodu nedostatečného výkonu auta. Avšak o Fordu řekl, že je to "dobré auto". M-Sport je tedy vysoko na Ogierově seznamu, avšak jezdec mluví o dvou možnostech.
Že by tedy nakonec začalo vyjednávání s Francouzi? Matton již před nějakou dobou naznačil, že by Ogierovi telefon vzal, pokud by mu zavolal, avšak svou sestavu již měnit nechce. Možností by bylo nasazení čtvrtého auta - to však vyžaduje dodatečné finance. "Chtěl jsem mít všechno vyjasněné do konce tohoto týdne, ale bude to trvat déle." Bez zajímavosti není, že Citroën odsunul oficiální představení svého týmu, které se mělo konat v Abu Dhabi. Tou druhou možností by ale mohlo být VW Polo R WRC 2017, o kterém VW uvažuje, že jej homologuje.
Jedno je ale jisté - Ogier se bude rozhodovat podle toho, který tým mu nabídne nejvíce konkurenceschopné auto: "To je rozhodující pro moji motivaci. Chci mít ten nejlepší tým a auto," říká Francouz, který je ochoten slevit i ze svých platových požadavků: "Peníze mají menší váhu než konkurenceschopnost auta."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?