Vice-prezident Toyota Gazoo Racing, pan Koei Saga, se svěřil pro server FIA se svými názory a postřehy před vstupem Toyoty do WRC.
Návrat Toyoty, který byl oznámen vloni v lednu, je v kruzích WRC netrpělivě očekáván. V dobré paměti máme výkony této japonské značky v MS v 90. letech, které zakončily starty s Corollou WRC. Toyota doufá, že se ji povede s Yarisem WRC otevřít novou úspěšnou éru. Auto vzniká pod vedením Tommiho Mäkinena, Koei Saga, vice prezident Toyota Gazoo Racing, se vrací ke zrodu tohoto partnerství.
"Máme výhodné postavení, protože nejsme ovlivněni minulostí. Mohli jsme po stránce designu začít úplně od začátku, ale samozřejmě je také těžké, když nemáte žádné srovnání. Když mluvíme o rally, tak nejde jen o jízdu proti stopkám. Těžší je, že nemáte možnost se srovnat s konkurencí [během testů].
Bez ohledu na to všechno, naším cílem je vyrábět lepší auta. Vždy se snažíme o to nejlepší, proto možná není srovnání až tak potřeba. Máme skvělý tým, který má dost zkušeností - proto nejsem neklidný."
Saga očekává, že by se Toyotě mohlo vyplatit jako nové znáčce, která vstupuje do MS, že nemá omezení na nájezd testovacích kilometrů jako ostatní výrobci, kteří v MS působí: "Když vyvíjíte auto, tak je potřeba ho pořádně testovat. Proto je výhodou, že nemáme žádná omezení na nájezd testovacích kilometrů a vůz stále více a více chápeme.
Avšak naše konkurence má s vývojem soutěžních speciálů velké zkušenosti. Ostatní týmy mají také spoustu zkušeností, které my nemáme," zakončil Saga. Toyota zatím oznámila jediného jezdce, tím je Juho Hänninen. Obecně se však očekává, že druhým jezdcem týmu bude Esapekka Lappi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?