Vice-prezident Toyota Gazoo Racing, pan Koei Saga, se svěřil pro server FIA se svými názory a postřehy před vstupem Toyoty do WRC.
Návrat Toyoty, který byl oznámen vloni v lednu, je v kruzích WRC netrpělivě očekáván. V dobré paměti máme výkony této japonské značky v MS v 90. letech, které zakončily starty s Corollou WRC. Toyota doufá, že se ji povede s Yarisem WRC otevřít novou úspěšnou éru. Auto vzniká pod vedením Tommiho Mäkinena, Koei Saga, vice prezident Toyota Gazoo Racing, se vrací ke zrodu tohoto partnerství.
"Máme výhodné postavení, protože nejsme ovlivněni minulostí. Mohli jsme po stránce designu začít úplně od začátku, ale samozřejmě je také těžké, když nemáte žádné srovnání. Když mluvíme o rally, tak nejde jen o jízdu proti stopkám. Těžší je, že nemáte možnost se srovnat s konkurencí [během testů].
Bez ohledu na to všechno, naším cílem je vyrábět lepší auta. Vždy se snažíme o to nejlepší, proto možná není srovnání až tak potřeba. Máme skvělý tým, který má dost zkušeností - proto nejsem neklidný."
Saga očekává, že by se Toyotě mohlo vyplatit jako nové znáčce, která vstupuje do MS, že nemá omezení na nájezd testovacích kilometrů jako ostatní výrobci, kteří v MS působí: "Když vyvíjíte auto, tak je potřeba ho pořádně testovat. Proto je výhodou, že nemáme žádná omezení na nájezd testovacích kilometrů a vůz stále více a více chápeme.
Avšak naše konkurence má s vývojem soutěžních speciálů velké zkušenosti. Ostatní týmy mají také spoustu zkušeností, které my nemáme," zakončil Saga. Toyota zatím oznámila jediného jezdce, tím je Juho Hänninen. Obecně se však očekává, že druhým jezdcem týmu bude Esapekka Lappi.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?